Hångla med en gift man

Sv: Hångla med en gift man

Fast nu har Ramona och hennes man ingen överenskommelse, utan det sker just bakom hans rygg. Ifall det var hennes förhållande du syftade på.
Skojar du eller? Hur kan du veta det? Exakt vad vet du om vad min sambo vet och inte?

Du har ingen aning om vad jag och sambon har för överenskommelse. Du har ingen aning om hur jag lever. Du har ingen aning om någonting alls egentligen. Mer än det jag möjligtvis skriver på Buke. Du får jättegärna hitta någonstans där jag skriver att min sambo inte har en aning och att allting sker bakom hans rygg.

Tror detta var riktat till dig Ramona:

Aha, förlåt R. Jag har visst missat ganska mycket av allt som skrivits...
em-pirre

Kåthet har för mig och många andra ganska lite med utseende att göra, se kan vara lukt, ljud, ett minne, ett intryck eller något man läser om eller ser.
Jag såg en kille på bussen för några månader sedan. I allra högsta grad alldaglig, lätt rundlagd, verkade lite blyg, inte alls snygg/het/sexig (eller snarare: han föll inte inom mina snygg/het/sexig-preferenser).

Men där och då så var det bara någonting annat med honom som gjorde att den där bussresan blev lite trevligare bara av att han satt långt fram i bussen = inom synhåll för mig som satt långt bak.

Jag kan även bli kåt alldeles av mig själv bara genom att tänka på något bra sex jag haft eller fantisera om något trevligt som inte ens behöver ha något att göra med en existerande person.

Inte sällan drömmer jag att jag har sex (med någon annan än min man! Oftast någon anonym typ, men jag minns särskilt den där gången jag sexade med Anders Bagge för han var så varsam och fin och det överraskade mig för jag är mer pang-på-rödbetan-typen ;)) och får orgasm i sömnen.

Sexscener på bild, i filmer eller text blir jag alltid kåt av.

Jag kan även bli "kåt" av fint och fyndigt formulerade texter, väldigt vackra hus eller andra saker som tilltalar mig estetiskt. Då går jag ofta och runkar. Vilket snarare är ett sätt att kontemplera över finheten i det jag nyss läst/sett, fast runka är skönt så jag kopplar ihop två sköna saker. :D

I det stora hela menar jag att min kåthet lever sitt eget lilla liv oberoende av mig och min man, men utöver vad jag gör med mig själv så sexar jag bara med honom och denna kåthet påverkar ju inte min kärlek för honom negativt alls.

Snarare tvärtom skulle jag vilja säga. Jag älskar min man oändligt mycket. I min förra relation, som var så full av kontroll och regler och rapportering och bråk, tog min sexlust stryk och jag började dessutom avsky min dåvarande sambo.

För mig är kåtheten verkligen som att sova, äta, skita. Det är något jag behöver varje dag. Jag hade nog dött om jag hade varit tvungen att sluta. Eller så hade den instängda kåtheten sipprat ut som vrede eller något annat destruktivt.

Jag är kanske översexuell. ;)

Senast ändrad:

Snarare tvärtom skulle jag vilja säga. Jag älskar min man oändligt mycket. I min förra relation, som var så full av kontroll och regler och rapportering och bråk, tog min sexlust stryk och jag började dessutom avsky min dåvarande sambo.
Men åh, äntligen kom det där med att ju mer kontrollerad och begränsad man är ju mindre lust har man ju att ha sex!! Bra skrivet. :)

Tycker du verkligen det? Här på buke? För jag upplever motsatsen, att här på buke så är svartsjuka fullständigt bannlyst. Man är verkligen en dålig och rutten person om man känner minsta uns svartsjuka.

Nej här ska alla älska varandra och hit och dit och över och under och helst alla på en och samma gång i en enda stor ormgrop. Det är ren och fin kärlek i bästa bukeanda det :D

Nja jag syftade mest på den övriga tillvaron. Men det syns på här också (kanske mer på ÄU än här på S) även om det brukar få mothugg (vilket är bra!). I tillvaron bortom buke upplever jag att svartsjuka är väldigt accepterat, även bland människor som i övrigt har en okonventionell praktik vad gäller sex och relationer. Det är känsligt att ifrågasätta andras svartsjuka, kanske görs det därför helst i internetdiskussioner?

Ormgrop, det är äkta kärlek det! :d

Det kan alltså inte vara så att man inte blir kåt på andra när man är i ett förhållande med någon? Det är alltså så att jag förnekar det och blundar för det eftersom jag har negativ syn på sex?
Har jag förstått dig rätt nu?

Du läser mina inlägg som fan läser bibeln....

"Är man inte öppen för det så skulle jag tro att det heller inte händer, alternativt att man blundar för det eller förnekar det."

1. Du är inte öppen för det.
2. Du vill inte se det (kåta män är äckliga).
3. Du förnekar att det ens är möjligt för dig att känna så.

= alltså blir du inte kåt på andra när du är i ett förhållande.

"Speciellt om man har en så stark negativ attityd till sex att det är äckligt med kåthet."

Din syn på sex är tämligen negativ. Du har berättat att du inte har något direkt intresse för det, har haft mer dåligt sex än bra sex, att kåta människor äcklar dig... Nog borde väl en negativ syn på sex påverka hur öppen man är för att se och känna kåthet? Det man inte gillar att se, väljer man att titta bort från.

Du läser mina inlägg som fan läser bibeln....

"Är man inte öppen för det så skulle jag tro att det heller inte händer, alternativt att man blundar för det eller förnekar det."

2. Du vill inte se det (kåta män är äckliga).
3. Du förnekar att det ens är möjligt för dig att känna så.

= alltså blir du inte kåt på andra när du är i ett förhållande.

"Speciellt om man har en så stark negativ attityd till sex att det är äckligt med kåthet."

Din syn på sex är tämligen negativ. Du har berättat att du inte har något direkt intresse för det, har haft mer dåligt sex än bra sex, att kåta människor äcklar dig... Nog borde väl en negativ syn på sex påverka hur öppen man är för att se och känna kåthet? Det man inte gillar att se, väljer man att titta bort från.

Nej, det gör jag inte, jag läser precis det du skriver.

Jag frågar dig igen. Kan det inte vara så att man inte blir kåt på andra när man är i ett förhållande? Alltså utan att vara som typ jag med min negativa syn på sex. ÄR det inte möjligt?

Hur kan DU vara så säker på att jag förnekar min kåthet för andra pga mina negativa inställning? Personligen tror jag att jag inte känner det eftersom kåthet för mig är gemensamt med kärlek och inte något fysiskt som funkar utan något annat. Vilket ju innebär att jag inte har något behov/begär eller hur jag ska uttrycka mig att bli kåt på andra.

Men hur menar du med "öppen för det"?
Jag kanske också tolkar ditt inlägg helt åt fanders nu, men just det där tycker jag låter lite som människor säger till mig när jag förklarar att jag inte tycker att jag blivit hjälpt av healing. "Du är bara inte mottaglig för det, du är inte öppen". Eller när några i min omgivning säger att jag är medial eller vad det heter. Säger jag nej då så heter det "Du är bara inte redo än". Nähäpp.

Kan det inte bara liksom, vara som det är? Jag har ingen negativ syn på sex alls. Men jag blir fortfarande inte kåt på människor som inte är min sambo. Jag har vad jag vet inte stängt undan några känslor eller förnekat någon slags kåthet till en man i ICA-kön - det har bara inte hänt. Kan det inte bara vara så, och det är helt OK? En del tänder på människor med jämna mellanrum, en del gör det inte.

Nu vet jag att inlägget var riktat till Enya; men jag vill ändå ge min tanke på saken då jag inte heller blir kåt på andra än min skäggige man, och jag har som sagt ingen negativ inställning till sex alls och jag ser verkligen inte att jag skulle vara icke-öppen inför en sådan upplevelse.

För mig är det nog lite som med ballerinaskor. Jag har inga negativa känslor kring dem överhuvudtaget, men jag har aldrig kommit på tanken att shoppa mig ett par, liksom. Det har inte poppat upp i mitt huvud, helt enkelt.

Senast ändrad:

Det är f ö det som provocerar mig med den monogaminormativa logiken. Att den kärlek jag känner enligt den logiken inte kan vara riktigt kärlek.

Nej du, inte någon Riktig, Äkta, Svanen-märkt kärlek om man så mycket som tittar åt någon annan.
Jag minns också Enyas trådar om sin man medan han levde. Det var ingen snäll människa.

Jag frågar dig igen. Kan det inte vara så att man inte blir kåt på andra när man är i ett förhållande? Alltså utan att vara som typ jag med min negativa syn på sex. ÄR det inte möjligt?

Men det har jag ju skrivit att det ÄR möjligt? Är man inte öppen för det så är man inte. Är man inte intresserad så är man inte. Sen är väl du kanske lite extra eftersom du till och med tycker att ett sånt visat intresse är äckligt och det är väl snarare det jag kopplar till din negativa syn på sex.

Hur kan DU vara så säker på att jag förnekar min kåthet för andra pga mina negativa inställning? Personligen tror jag att jag inte känner det eftersom kåthet för mig är gemensamt med kärlek och inte något fysiskt som funkar utan något annat. Vilket ju innebär att jag inte har något behov/begär eller hur jag ska uttrycka mig att bli kåt på andra.

Du har skrivit oerhört tydligt att du inte känner kåthet för andra utanför hållandet = förnekar att det är möjligt för dig.

Nej precis, du förnekar att det är ett fysiskt begär. Du är inte öppen för det eftersom det för dig behöver vara kopplat till kärlek = du har varken behov eller begär.

tiotiotiotio

Men hur menar du med "öppen för det"?

Motsatsen till att vara stängd för det. Dvs händer det så händer det, man anstränger sig inte för att undvika det eller känner negativa känslor inför det. På din beskrivning låter det som att du är "öppen för det" bara det att det inte hänt.

Flummigt uttryck jag vet, men jag kom inte på något bättre ordval heller.

Jag tolkade ditt tidigare inlägg som att du tycker att jag förnekar att det kan ske EFTERSOM jag har en negativ syn på det. Inte för att det kan vara sån man är som person (även utan någon negativ syn alltså).

Men det är inte så du menar?

Motsatsen till att vara stängd för det. Dvs händer det så händer det, man anstränger sig inte för att undvika det eller känner negativa känslor inför det. På din beskrivning låter det som att du är "öppen för det" bara det att det inte hänt.

Flummigt uttryck jag vet, men jag kom inte på något bättre ordval heller.

Ah, jag fattar hur du menar! :)

Jag tolkade ditt tidigare inlägg som att du tycker att jag förnekar att det kan ske EFTERSOM jag har en negativ syn på det. Inte för att det kan vara sån man är som person (även utan någon negativ syn alltså).

Men det är inte så du menar?

Nej, orsakerna kan säkert variera men en negativ syn på sex borde bidra rätt mycket.

I mina ögon har ALLT en orsak, ingenting bara ÄR. Allt kan förklaras på något sätt, en del saker har vi inte upptäckt svaret på än bara.

Varför någons sexualitet är på ett visst sätt kan förklaras med uppväxt, relation till föräldrarna, moralisk uppfostran, gener, miljö, erfarenheter, hälsa... listan är skitlång.

Bidra ja, men kan det inte vara så utan att man ens har en negativ syn då? I dina ögon alltså? Måste det finnas en orsak, kan det inte bara vara så?

Klart att det kan vara så, men att skillnaden på att inte vara sugen själv och att anse att kåta män är äckliga är ganska stor?

I mina ögon får alla välja själva, men att börja döma andra som "äckliga", "inte sann kärlek" osv kan inte så oemotsagt.

I mina ögon har ALLT en orsak, ingenting bara ÄR. Allt kan förklaras på något sätt, en del saker har vi inte upptäckt svaret på än bara.

Varför någons sexualitet är på ett visst sätt kan förklaras med uppväxt, relation till föräldrarna, moralisk uppfostran, gener, miljö, erfarenheter, hälsa... listan är skitlång.

Så för en heterosexuell eller homosexuell person finns det en orsak bakom som gör att man blir just homo eller hetero?

Klart att det kan vara så, men att skillnaden på att inte vara sugen själv och att anse att kåta män är äckliga är ganska stor?

I mina ögon får alla välja själva, men att börja döma andra som "äckliga", "inte sann kärlek" osv kan inte så oemotsagt.

Nu var vi där igen, jag dömer inte en enda. Jag beskriver mina känslor!

Nej, det gör jag inte, jag läser precis det du skriver.

Enya.....jag blir heller inte fysiskt kåt på andra när jag är i ett förhållande, för att bli kåt måste jag hångla o jag hånglar inte med andra då.
..sen tittar jag inte på porr heller för jag tycker det är så fejkat allt jag har sett , däremot kan jag onanera o då blir jag såklart kåt.

Men vad som finns i en huvud finns ju där, ingen kan ju kontrollera mina egna tankar... jag ids inte bedra min partner...skulle jag göra det skulle jag nog tala om innan o då blir det ju ingen otrohet.

Tyvärr är jag alldeles för ärlig för att gå bakom ryggen på folk , i allra högsta grad såna som står mig nära..klarar inte av att leva med lögner o fejkliv.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 652
Senast: Whoever
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 869
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 939
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 979
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka