Hångla med en gift man

Sv: Hångla med en gift man

Jag undrar hur vissa i tråden -som anser att det är fullt naturligt att bli kåt på andra- skulle reagera om de stod i kön på ICA tillsammans med sin man när mannen plötsligt får någonting dimmigt i blicken och ur de tunna linnebyxorna pekar någonting rakt ut som ett jewfla spjut (:wtf:) samtidigt som han tittar uppskattande på kvinnan framför i kön!

Ra-ta-ra-ta-ra!

Grabbar ni tag i närmaste chipspåse och håller över brallan och tänker att "Jajajaaa, detta är ju bara naturligt, han är i kontakt med sina känslor nu"?

:D :D :D

Förlåt, börjar att bli tramsigt trött på den här tråden nu!

Att inte någonsin bli attraherad av någon tror jag är ovanligt, men det innebär inte att det inte förekommer. Jag resonerar som så att eftersom jag finner en del personer sexiga i min närhet/på ica eller var som helst - då får jag leva med att min partner kanske känner likadant. Det är för mig ingen stor grej, men att gå till sängs med andra skulle jag se som otrohet.

Jag skulle inte se det som "bara en grej" - utan tänka att det är något i min relation som inte stämmer och om det kallas otrohet eller annat, det är inte så väsentligt.

Jag missförstås hela tiden så här.
Jag skulle inte kräva av någon att inte bli attraherad om personen är sån att han blir det. Det skulle i så fall istället inte vara en person som jag skulle kunna leva ett liv med (kanske), det skulle med andra ord inte vara något problem för mig. Eller för honom heller. Inget jag så att säga behöver leva med.

Men om han inte är otrogen enligt era ögon, var är problemet då?

Jag tycker att det är fegt när någon är otrogen mot någon annan, om man har ett förhållande där någon av parterna inte vill bli bedragen eller inte vill att den andra sitter på middagar och trånar efter nån annan.

Jo men det var inte så du uttryckte dig i det jag citerade. Då generaliserade du.

Jag håller med om att man inte själv styr sina känslor och kan bli förälskad i någon annan trots att man har en partner. Är det då rätt att tillåta sig löpa linan ut med sin nya förälskelse bakom ryggen på den partner den redan har? (bakom ryggen betyder i mina ögon att hon inget vet)

Att gå bakom ryggen är inte särskilt hedervärt, men om det händer, så är det inte "bakom ryggen" som är det värsta, som jag ser det. Snarare är problemet ett annat och det har med den egna relationen och respekten för den att göra.

Jag ser att du uttrycker dig om en "intensiv känsla" och tolkar det som förälskelse och inte handling, tolkar jag rätt då? Om en man nu blir förälskad i en annan kvinna men inte gör något med henne, borde han ändå inte berätta för sin partner om sina känslor? Själva berättandet behöver ju i sig inte leda till skilsmässa, menar jag. Det kanske gör det, kanske inte. I mitt fall kanske det skulle göra det då jag inte vill ha ett sk öppet förhållande.

Jag anser inte att han skall tala om sina känslor för henne. Varför det? Snarare skulle han ställa frågor till sig själv om hur han ser på sin partner och om det möjligen är så att han faktiskt blivit förälskad i en annan.

Jag tycker inte att partnern måste veta varför ens känslor svalnat, då det med all sannolikhet sårar.

Nix, det har inte hänt mig heller :)

Tvivlar starkt på att det skulle hända faktiskt.

Men, jag tror inte bara att det alltid behöver handla om att bli kåt på nån.

En gång var jag med om nåt otroligt strange - satt på banken och väntade på min tur och in kommer en tjej, troligtvis några år yngre än mig. Jag reagerade väldigt konstigt på henne, fick lixom hejda mig från att säga hej till henne och hade en underlig känsla om att jag på något sätt kände denna tjej (som jag aldrig sett tidigare) och det kändes som att vi hade ett slags band mellan oss. Men jag la band på mig och sa varken hej eller nåt annat, men det var väldigt tråkigt att gå ut från banken och lämna henne bakom mig.

Så jag vet inte, ibland kanske det handlar om att man på nåt sätt synkar på exakt rätt sätt med varandra? Att cellerna matchar :)

Vad konstigt! :) Jag har aldrig känt så. För en vecka sedan såg jag en tjej som jag tyckte var/är otroligt söt. Ovanligt söt, tittade på henne en del just för att hon var så söt. Det fanns ingen sexuell känsla överhuvudtaget utan det var just att jag tyckte hon var söt/fin/snygg/vacker att titta på som ett hus eller ett djur. Eller ja, nu blev det nog lite väl konstigt. Men förstår du hur jag menar?

Att gå bakom ryggen är inte särskilt hedervärt, men om det händer, så är det inte "bakom ryggen" som är det värsta, som jag ser det. Snarare är problemet ett annat och det har med den egna relationen och respekten för den att göra.

Jag anser inte att han skall tala om sina känslor för henne. Varför det? Snarare skulle han ställa frågor till sig själv om hur han ser på sin partner och om det möjligen är så att han faktiskt blivit förälskad i en annan.

Jag tycker inte att partnern måste veta varför ens känslor svalnat, då det med all sannolikhet sårar.

Skulle du själv inte vilja veta? Det skulle nog jag, tror jag. Alltså varför och om det är så att han känt något för någon annan. Man kanske kan gå vidare ändå, men för mig känns det mest ärligt att tala om det. Jag skulle vilja veta vad som hänt, om jag gjort något eller vad det nu kan vara.

Jag undrar hur vissa i tråden -som anser att det är fullt naturligt att bli kåt på andra- skulle reagera om de stod i kön på ICA tillsammans med sin man när mannen plötsligt får någonting dimmigt i blicken och ur de tunna linnebyxorna pekar någonting rakt ut som ett jewfla spjut (:wtf:) samtidigt som han tittar uppskattande på kvinnan framför i kön!

Ra-ta-ra-ta-ra!

Grabbar ni tag i närmaste chipspåse och håller över brallan och tänker att "Jajajaaa, detta är ju bara naturligt, han är i kontakt med sina känslor nu"?

:D:wtf::eek::rofl::laugh:

Skulle du själv inte vilja veta? Det skulle nog jag, tror jag. Alltså varför och om det är så att han känt något för någon annan. Man kanske kan gå vidare ändå, men för mig känns det mest ärligt att tala om det. Jag skulle vilja veta vad som hänt, om jag gjort något eller vad det nu kan vara.

Nej, jag vill inte veta. Han älskar inte mig längre och det kan räcka. Vad det beror på är oväsentligt eftersom jag aldrig kan "bli" på ett sätt som gör att han älskar mig igen. Jag vill heller inte jämföra mig med någon annan eller bli svartsjuk.

Jag tycker det skulle vara enormt destruktivt.

Ärlighet är inte alltid av godo och de känslor som partnern har för mig är det enda jag tycker att han skall ta ansvar för.

Om jag själv var förälskad i en annan så ser jag inte varför det skulle gynna min partner att veta det. I synnerhet om jag visste att han skulle bli ledsen. Det är hårt nog att bli ratad.

Nya funderingar, nytt nick...

Var ut på stan med en kompis igår kväll - båda singlar. Träffade en kille/man som jag sett förut och sagt några ord till på en stor utomhusfest hos en arbetskollega för något år sedan. Tyckte från första gången jag såg honom att han var mycket attraktiv. ...och han har en vacker fru...:arghh:

Igår blev vi och snackade lite vid en bardisk. Vi var ett gäng. Under diskussionerna började killen spontanröra vid mig mer och mer, gav mig blickar om jag hamnade lite utanför och han hölls hela tiden i närheten.
Då det var dags att byta krog så ville min kompis hem, men jag fortsatte tillsammans med killen. Han ville hålla om mig eller gå armkrok och sökte närhet. Vi kom till nästa ställe och höll ihop - bara han och jag. Kan tillägga att jag bor i en relativt liten stad där det alltid är en massa bekanta ute ="riskabelt" för honom som gift att umgås och röra vid andra tjejer.
Jag frågade honom om han tyckte det var ok att visa sig på det sättet på den krogen, och han påstod att det inte var några problem. Han skulle inte ha ågren dagen efter (idag alltså). Han fortsatte röra vid mig mest hela tiden. Vi satte oss i en soffa i ett hörn och hånglade lite. Jättetrevligt (!!) men min moral gjorde sig påmind och jag påminde honom igen om hans civilstatus.

Efter ett tag gick vi ut tillsammans och han fortsatte röra vid mig och hålla om mig, hålla i handen osv. Jättetrevligt det också! Han är skitmysig!

Vi kysstes lite och han ville att jag skulle komma hem till honom. Frun var bortrest. Givetvis gick jag inte med på det trots en massa övertalningsförsök. Jag skulle väldigt gärna ha viljat åka med honom, men min moral satte stopp.

Vad är det som händer?? Under hela kvällen var det han som var mera på och jag som mera hade fötterna på jorden. Hade lust att släppa allt och bara låta attraktionen styra, men är på nåt sätt glad att jag inte släppte efter - fast på samma gång ångrar jag mig. Hade säkert varit en härlig upplevelse. Jag är mycket attraherad!

Ja? Vad är det som händer???

Påven är inte gift. I princip är alla andra män tillgängliga och tillåtna.

Senast ändrad:

Vad konstigt! :) Jag har aldrig känt så. För en vecka sedan såg jag en tjej som jag tyckte var/är otroligt söt. Ovanligt söt, tittade på henne en del just för att hon var så söt. Det fanns ingen sexuell känsla överhuvudtaget utan det var just att jag tyckte hon var söt/fin/snygg/vacker att titta på som ett hus eller ett djur. Eller ja, nu blev det nog lite väl konstigt. Men förstår du hur jag menar?

Jag är likadan, jag ser det vackra överallt. Kan inte ens gå utomhus utan att se fina blommor, knoppar som börjar brista, fina hundar, söta stenar, nån snygg hunk, "och titta där! vad fin sanden är" :p osv osv osv

Nej, det är inga sexuella känslor alls, inte på folk ute i allmänheten. Det handlar om att öppna ögonen och se vad som finns runt omkring en. Likadant på stranden för mig, jag ser kroppar och farmor på 75 år är på sitt sätt lika vacker som en tränad eller otränad flicksnärta på 20 :) Jag tänder inte ens på att se en riktigt snygging heller. Det är inte det som är grejen.

Skulle snyggingen däremot vara ensam med mig på tu man hand, jaaaa kanske att det skulle hända grejer då? Beroende på vem han är :)

Jag tycker att kåthet mot mig är skrämmande, kan du förstå det? Kan du förstå varför?

Funkar det bättre att förstå ifall jag skriver så här- om någon är kåt på mig så blir jag rädd. Är det lättare att förstå då?

Den rädslan ihop med att jag tycker att det är äckligt, är det lättare att förstå?
Jag förstår om du blir rädd och äcklad om någon är kåt på dig utifrån dina erfarenheter. Det är definitivt inte ditt fel eller fel på dig, du känner som du gör och det är din känsla till 100% och 100% äkta. Jag tänker inte säga att du är trasig, men själv har jag varit väldigt trasig och har fortfarande svårt att släppa någon under skinnet även om jag kan ha hur bra sex som helst med en känd eller okänd. För mig är sex fysiskt, ett behov bland alla andra och det kan jag ha utan att låta någon komma längre in i mitt själsliga jag. Jag behöver inte vara kär för att ha sex, att vara kär skrämmer däremot mycket mer för då måste jag sänka garden.

Jag blir inte heller kåt lite random på ett utseende, men jag kan känna en enorm laddning och kontakt utan ett ord med en okänd i tunnelbanan, med en expedit på någon byggfirma eller en avlägsen kollega inom min mansdominerade bransch och jag känner deras närhet utan att se dem eller röra dem och jag ser att de reagerar likväl. För mig är känslor så mycket mer laddat än sex, jag gör inte koppling kärlek = sex och jag vet att min partner likväl som jag ser andra människor och umgås med andra utan mig, jag bryr mig inte så länge han kommer hem till mig.

Det enda jag verkligen inte förstår är när du inte klarar av att han är kåt på dig, vad spelar det då för roll om han är kåt alls eller på någon annan så länge han inte gör något utan kommer hem till dig? Kåthet är fysiskt även om kåtheten riktas mot ens partner, det finns ju talesättet att skaffa sig aptit ute men äta hemma. ;)

Vill du ha ett seriöst svar på det där eller vill du bara driva med dem som anser att det är okej att deras partners har en normal sexdrift? Jag kan svara om du är intresserad på riktigt, men inte om du bara vill tramsa lite liksom.

Jag är likadan, jag ser det vackra överallt. Kan inte ens gå utomhus utan att se fina blommor, knoppar som börjar brista, fina hundar, söta stenar, nån snygg hunk, "och titta där! vad fin sanden är" :p osv osv osv

Nej, det är inga sexuella känslor alls, inte på folk ute i allmänheten. Det handlar om att öppna ögonen och se vad som finns runt omkring en. Likadant på stranden för mig, jag ser kroppar och farmor på 75 år är på sitt sätt lika vacker som en tränad eller otränad flicksnärta på 20 :) Jag tänder inte ens på att se en riktigt snygging heller. Det är inte det som är grejen.

Skulle snyggingen däremot vara ensam med mig på tu man hand, jaaaa kanske att det skulle hända grejer då? Beroende på vem han är :)

Ja som i ett hus tex. Jag tycker om hus, många är så vackra och har en historia. Eller när jag nu var i Södermanland och såg naturen- skogen/stenar/vatten. Vackert. Precis som den här tjejen. Egentligen såg hon väldigt vanlig ut, det var nog inget "speciellt" över henne, men än att jag just kände hur söt hon var. Som naturen i Södermanland som många inte alls tänker något över, man är så van kanske. Jag, som inte är van, såg plötsligt allt det fina runt mig.

Ra-ta-ra-ta-ra!

Blir ju inte bättre av att du tramsar.

Jag förstår om du blir rädd och äcklad om någon är kåt på dig utifrån dina erfarenheter. Det är definitivt inte ditt fel eller fel på dig, du känner som du gör och det är din känsla till 100% och 100% äkta. Jag tänker inte säga att du är trasig, men själv har jag varit väldigt trasig och har fortfarande svårt att släppa någon under skinnet även om jag kan ha hur bra sex som helst med en känd eller okänd. För mig är sex fysiskt, ett behov bland alla andra och det kan jag ha utan att låta någon komma längre in i mitt själsliga jag. Jag behöver inte vara kär för att ha sex, att vara kär skrämmer däremot mycket mer för då måste jag sänka garden.

Jag blir inte heller kåt lite random på ett utseende, men jag kan känna en enorm laddning och kontakt utan ett ord med en okänd i tunnelbanan, med en expedit på någon byggfirma eller en avlägsen kollega inom min mansdominerade bransch och jag känner deras närhet utan att se dem eller röra dem och jag ser att de reagerar likväl. För mig är känslor så mycket mer laddat än sex, jag gör inte koppling kärlek = sex och jag vet att min partner likväl som jag ser andra människor och umgås med andra utan mig, jag bryr mig inte så länge han kommer hem till mig.

Det enda jag verkligen inte förstår är när du inte klarar av att han är kåt på dig, vad spelar det då för roll om han är kåt alls eller på någon annan så länge han inte gör något utan kommer hem till dig? Kåthet är fysiskt även om kåtheten riktas mot ens partner, det finns ju talesättet att skaffa sig aptit ute men äta hemma. ;)

Det är svårt att förklara det där sista. Jag tycker inte ... ja du, jag vet inte.
Jag tycker att en man som är kåt på mig så att det liksom märks tydlig är obehagligt, medan om han är kåt på mig och vill ha mig, men "behärskar" sig så det inte "märks" lika mycket, inte är så farligt.

Fast om en man eller kvinna (om den inte på grund av någon nedsatthet inte förstår det sociala samspelet) kommer du inte att märka om den finner dig attraktiv eller inte? Om en upptagen person i en monogam relation blir "kåt på" dig i kön på ICA kommer du inte att få reda på det överhuvudtaget, möjligtvis kanske personen flirtar lite om tillfälle ges. Om en singel blir "kåt på" dig i kön på ICA kanske personen försöker att få kontakt med dig på något vis, om du då inte är intresserad av att lära känna personen kommer den att lämna dig i fred.

En person som blir "kåt på" någon på det sätt Trygg beskriver i tramsinlägget är ju en person som inte agerar efter de sociala koder vi har i samhället. Om en vuxen människa som fungerar som den ska bli "kåt på" dig kommer du inte att märka det mer än möjligtvis ett kontaktförsök, och det vet du ju inte om det beror på att personen är "kåt på" dig, pratglad, tycker att du verkar trevlig eller vad folk i allmänhet har för att inleda en konversation med en okänd medmänniska.

kl

Med tanke på vad du frågade mig så blir jag lite nyfiken på hur du resonerar kring ärlighet.

Varför känns det bar för dig att veta om partnern varit otrogen? Hur skulle du ta ett sådant besked?

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 652
Senast: Whoever
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 869
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 939
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 975
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka