Hångla med en gift man

Sv: Hångla med en gift man

Helt ärligt så ser inte jag att någon har "hoppat på" Enya för hennes döde man, utan att vi är flera som kommer ihåg de trådar hon skrev om honom och hur han betedde sig medan han levde. Ingen är ute efter att solka hans minne, men han var heller inte någon god man efter vad Enya själv skrivit om honom då.

Fast om en man eller kvinna (om den inte på grund av någon nedsatthet inte förstår det sociala samspelet) kommer du inte att märka om den finner dig attraktiv eller inte? Om en upptagen person i en monogam relation blir "kåt på" dig i kön på ICA kommer du inte att få reda på det överhuvudtaget, möjligtvis kanske personen flirtar lite om tillfälle ges. Om en singel blir "kåt på" dig i kön på ICA kanske personen försöker att få kontakt med dig på något vis, om du då inte är intresserad av att lära känna personen kommer den att lämna dig i fred.

En person som blir "kåt på" någon på det sätt Trygg beskriver i tramsinlägget är ju en person som inte agerar efter de sociala koder vi har i samhället. Om en vuxen människa som fungerar som den ska bli "kåt på" dig kommer du inte att märka det mer än möjligtvis ett kontaktförsök, och det vet du ju inte om det beror på att personen är "kåt på" dig, pratglad, tycker att du verkar trevlig eller vad folk i allmänhet har för att inleda en konversation med en okänd medmänniska.

Jag förstår att det verkar lite konstigt det där. Jag kan inte riktigt förklara känner jag, allt missförstås så lätt här så det kanske inte är något jag borde ge mig in i att försöka. Men... om det inte märks om någon i kön på ica blir kåt på mig så finns ju inget problem, men om någon eller ens min man blir/blev kåt på mig så att det helt klart märks typ i tryggs inlägg, för att nu överdriva lite :), så tycker jag det är väldigt obehagligt. Jag tycker inte ens om när folk tittar på mig, jag är inget att titta på. :crazy:

Helt ärligt så ser inte jag att någon har "hoppat på" Enya för hennes döde man, utan att vi är flera som kommer ihåg de trådar hon skrev om honom och hur han betedde sig medan han levde. Ingen är ute efter att solka hans minne, men han var heller inte någon god man efter vad Enya själv skrivit om honom då.

ok .......................

Precis. Vi är ganska många på det här forumet som skrivit ganska utlämnande grejer om oss själva. Jag tror t.ex. en hel del personer har en liten aning om hur mitt liv sett ut. Om jag plötsligt skulle börja hävda något helt annat skulle jag förstå om folk reagerade.

kl

Med tanke på vad du frågade mig så blir jag lite nyfiken på hur du resonerar kring ärlighet.

Varför känns det bar för dig att veta om partnern varit otrogen? Hur skulle du ta ett sådant besked?

Jag kan inte komma på något vettigt svar egentligen. Det känns som om det är viktigt för mig att få veta varför, om det finns något som gjort att det blivit så. Om jag gjort något eller inte duger på något vis. Eller hur länge han känt så, eller vad han vill ha. Kanske har jag gjort något fel, kanske kan jag lära mig av det.

Jag vill liksom inte gå och tro att allt är bra medan det inte är det egentligen. Jag avskyr när någon lurar mig. Att skämta, att driva med mig på skoj är kul, men att gå in för att ljuga för mig om sådana saker är fel. Det känns inte ärligt mot mig som person,

Jag skulle bli rejält knäckt av ett sådan besked och antagligen försöka göra något rätt. Men det skulle samtidigt vara "värt" det, eller hur jag ska skriva.

Verkar det vettigt eller är jag bara rörig i planeten igen? :)

Raring, du är väldigt vacker som du är. Ingen är Photoshopad vacker och många av dagens ideal är åt skogen sjuka. Du är ingen fotomodell men du bär på en inre skönhet.

Jag beklagar att du bara mött män som fått dig att må dåligt, för du är värd att älskas för den du är och på dina villkor. Jag tycker du ska vara stolt över din integritet även om du bör försöka öppna upp dig och ditt sinne för fler, vem vet, någon av alla dessa kåta män vill inget hellre än vara ditt allt? Om de bara får en chans? Du är kanske allt vad de begär, den himlastormande lyckan att vara någons allt, och det är du? Deras center av universum?

Det är 8 år sedan han dog. Jag har fortfarande hans och min ringar i ett halsband runt halsen. De är oerhört viktiga för mig.
Det är jättemycket jag inte minns om honom, saker som faller i glömska helt enkelt. Det kan vara små detaljer, som favoritfärgen. Det kan vara favoritmiddagen eller favoritplagget. Vissa saker får jag fundera mera över. Andra saker minns jag tydligt. Jag minns, och andra i min närhet, som kände honom minns, att han älskade mig över allt annat. Även om man inte är perfekt själv kan man älska en annan människa väldigt mycket. Man kan älska en människa som inte är perfekt också.

Att det ska vara pga honom som jag inte gillar kåta män tycker inte jag alls stämmer. Det beror inte på honom, hur han var, hans goda eller dåliga sidor. Jag har mina aning om varför jag känner som jag gör och han är inte inblandad där. Men när han blev för på så drog jag mig ur. Jag ville inte ha sex med en person som var för på. Det kändes liksom på nåt vis som jag inte var viktig plötsligt utan det var det fysiska begäret som var viktigt och jag bara något att nå målet med och som om jag inte hade något att säga till om eller kunde göra något. Det lärde han sig förstå och "behärskade" sina känslor för att inte skrämma bort mig. Det var inte pga honom jag kände så, utan det är min lite vridna känslor som ställde till med det. Det fanns inget sk hot från hans sida eller liknande.

Det minns jag. Det vet jag. Och det är ju inget som alla andra liksom vet bättre än jag.

Och det är kanske just den biten som är det som har med tråden att göra. Inte hur han var i övrigt, om jag helgonförklarar honom eller inte.

Precis. Vi är ganska många på det här forumet som skrivit ganska utlämnande grejer om oss själva. Jag tror t.ex. en hel del personer har en liten aning om hur mitt liv sett ut. Om jag plötsligt skulle börja hävda något helt annat skulle jag förstå om folk reagerade.

Jag hade i så fall skickat dig ett pm om det. Jag hade inte angripit dig i en tråd, utan tassat fram försiktigt i ett pm för att inte göra dig generad/ledsen/upprörd osv i fall jag missat något.

Raring, du är väldigt vacker som du är. Ingen är Photoshopad vacker och många av dagens ideal är åt skogen sjuka. Du är ingen fotomodell men du bär på en inre skönhet.

Jag beklagar att du bara mött män som fått dig att må dåligt, för du är värd att älskas för den du är och på dina villkor. Jag tycker du ska vara stolt över din integritet även om du bör försöka öppna upp dig och ditt sinne för fler, vem vet, någon av alla dessa kåta män vill inget hellre än vara ditt allt? Om de bara får en chans? Du är kanske allt vad de begär, den himlastormande lyckan att vara någons allt, och det är du? Deras center av universum?

Det finns ingen man i min närhet som är kåt på mig ;) Det finns ingen man överhuvudtaget som är intresserad av att vara mitt allt eller liknande. Det är inte så att jag störs av kåta män, som den martha pratade om tex, det finns tvärtom väldigt väldigt få av manligt kön i min närhet...väldigt väldigt få till och med. Ingen som vill dela livet med just mig, för jag känner typ...väldigt få män över huvudtaget.

Det finns ingen man i min närhet som är kåt på mig ;) Det finns ingen man överhuvudtaget som är intresserad av att vara mitt allt eller liknande. Det är inte så att jag störs av kåta män, som den martha pratade om tex, det finns tvärtom väldigt väldigt få av manligt kön i min närhet...väldigt väldigt få till och med. Ingen som vill dela livet med just mig, för jag känner typ...väldigt få män över huvudtaget.

Helt värdelöst med såna ändå :p

Du kommer att träffa nån en vacker dag
, eller en regnig dag ..whatever...plötsligt händer det bara.

Helt värdelöst med såna ändå :p

Du kommer att träffa nån en vacker dag
, eller en regnig dag ..whatever...plötsligt händer det bara.

Chansen/risken att jag vinner på trav utan att spela är nog större än att jag träffar någon! :p

Vi är nog iaf många här som håller tummarna för att du träffar någon som älskar dig för allt du är och får dig att förstå ditt eget värde :)

Att träffa någon ny innebär inte ett svek mot din döda man. Ingen kan ju ta hans plats, men jag vet iaf att om jag dog skulle jag inte vilja att min man lever ensam resten av sitt liv. Jag hoppas han träffar en trevlig tjej som han älskar, men ändå har kvar bra minnen av vår tid tillsammans.

Vi är nog iaf många här som håller tummarna för att du träffar någon som älskar dig för allt du är och får dig att förstå ditt eget värde :)

Att träffa någon ny innebär inte ett svek mot din döda man. Ingen kan ju ta hans plats, men jag vet iaf att om jag dog skulle jag inte vilja att min man lever ensam resten av sitt liv. Jag hoppas han träffar en trevlig tjej som han älskar, men ändå har kvar bra minnen av vår tid tillsammans.

Det var snällt skrivet! :) Samtidigt är jag nöjd som det är, kärleken till honom försvann inte när han dog så jag är nog inte öppen för något annat heller gissar jag. Och så är det SÅÅÅ bekvämt att inte behöva dela livet med någon, typ fjärrkontroll eller vanor osv. Du vet det man kan störa sig på hos sin partner, här är allt på mitt och barnens sätt. Förstår du/ni har jag menar? :o Att man kanske "måste" tala om var man går och när man beräknar komma tillbaka (det kan ju vara bra för en partner att veta om han vill göra middag eller ifall man skulle råka ut för något), man måste planera sina aktiviteter osv.

Särbo har jag inte tänkt tanken på förut faktiskt, men det skulle nog vara ända som någorlunda skulle funka. Man träffas och umgås med varandra och sedan är man själv med sitt eget liv :p Men hur många vill dela hela livet som särbo?

Särbo är en underskattat lösning. Jag var särbo i sju år och känner flera som varit det under lång tid.

Särbo är en underskattat lösning. Jag var särbo i sju år och känner flera som varit det under lång tid.

Känns det bättre att vara sambo nu? Eller du saknar särbotiden lite kanske? Vill man inte leva med någon 24 timmar varje dygn? Jag vet inte, har inte testat på massvis med år, definitivt inte som "vuxen" i alla fall, men jag känner nästan att jag inte vill leva med någon sådär tätt som det blir när man delar hem och säng ALLTID. Jag sover inte vettigt heller så det är ingen som vill dela säng med mig, jag bara knuffas och trängs!:D

För att du inte genast ska dra slutsatsen att någon är ett otroget, fegt svin för att personen flörtar med någon som inte är dennes partner så känner jag en del som är poly och det verkar finnas lite olika förhållningssätt. En del är väldigt öppna med det och pussar sin partner och säger "nu ska jag på dejt med X" andra kör med "don't ask, don't tell".

Polyvarianter verkar bli mer och mer vanligt, eller kanske snarare att man pratar mer om det? Jag upplever det som så i alla fall och inte bara hos "unga hippa" personer utan även bland mormödrar och farfar åldern...

Jag skulle idag inte alls dra samma automatiska slutsats om otrohet om jag råkade på en vän som hånglar med "fel" person som jag har gjort när jag var nitton.

Senast ändrad:

Känns det bättre att vara sambo nu? Eller du saknar särbotiden lite kanske? Vill man inte leva med någon 24 timmar varje dygn? Jag vet inte, har inte testat på massvis med år, definitivt inte som "vuxen" i alla fall, men jag känner nästan att jag inte vill leva med någon sådär tätt som det blir när man delar hem och säng ALLTID. Jag sover inte vettigt heller så det är ingen som vill dela säng med mig, jag bara knuffas och trängs!:D

Sambo är just nu den mest praktiska lösningen, men jag har kvar min lägenhet och sover oftast över där någon gång i veckan när jag har ridlektion.

Det var lite mer skämt än allvar den där kommentaren jag skrev om fjärrkontroll, men du förstår min poäng :p Tänk att ha olika TVsmak och måste samarbeta med varandra för att se på TV :eek::arghh:

två tvapparater? är ju den billigaste lösningen...

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 652
Senast: Whoever
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 869
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 939
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 975
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka