Hångla med en gift man

Sv: Hångla med en gift man

För att du inte genast ska dra slutsatsen att någon är ett otroget, fegt svin för att personen flörtar med någon som inte är dennes partner så känner jag en del som är poly och det verkar finnas lite olika förhållningssätt. En del är väldigt öppna med det och pussar sin partner och säger "nu ska jag på dejt med X" andra kör med "don't ask, don't tell".

Polyvarianter verkar bli mer och mer vanligt, eller kanske snarare att man pratar mer om det? Jag upplever det som så i alla fall och inte bara hos "unga hippa" personer utan även bland mormödrar och farfar åldern...

Jag skulle idag inte alls dra samma automatiska slutsats om otrohet om jag råkade på en vän som hånglar med "fel" person som jag har gjort när jag var nitton.

Det är det jag menade i ett tidigare inlägg att det är mer vanligt med öppna förhållande nu än förr. Jag vet inte hur vanligt det är, har aldrig intresserat mig för det eftersom jag inte känner något behov av att ha ett öppet förhållande med någon. Öppet som i att dela person med någon annan. Därför kände jag att det Ramona skrev om att hon brottats med frågeställningarna om det inte kändes likt Ramona. Hon följer inte normen och strömmen och att brottas med något sådant verkar inte vara hennes grej typ.

två tvapparater? är ju den billigaste lösningen...

Givetvis är det, men det skulle kännas konstigt samtidigt, sitter man gemensamt och glor på tv så "umgås" man ju lite. Ska man glo på TV på olika håll så blir det kanske lite ensamt :p Vad vet jag. Min TV är min när barnen lagt sig :p

Det är det jag menade i ett tidigare inlägg att det är mer vanligt med öppna förhållande nu än förr. Jag vet inte hur vanligt det är, har aldrig intresserat mig för det eftersom jag inte känner något behov av att ha ett öppet förhållande med någon. Öppet som i att dela person med någon annan. Därför kände jag att det Ramona skrev om att hon brottats med frågeställningarna om det inte kändes likt Ramona. Hon följer inte normen och strömmen och att brottas med något sådant verkar inte vara hennes grej typ.

Men Ramona brottas nog inte med sig själv, utan med omgivningen.

Det var lite mer skämt än allvar den där kommentaren jag skrev om fjärrkontroll, men du förstår min poäng :p Tänk att ha olika TVsmak och måste samarbeta med varandra för att se på TV :eek::arghh:
Jag och maken har gemensamma TV-intressen också, men till största delen har vi det nog inte (han älskar sport, jag avskyr sport; jag gillar Lyxfällan, han gör det inte o.s.v.). Vi har två TV-apparater (stor platt-TV + liten 14" tjockis) och så finns ju nästan allt att se på internet nuförtiden också (och vi har fyra datorer och varsin smartphone så vi har alla möjligheter).

Som jag skrivit tidigare så tycker jag att det är hans ansvar att ta hand om sitt äktenskap. Jag ville med mina påminnelser kolla om han verkligen vet vad han håller på med...och det visste han.

Gammalt inlägg ur alla perspektiv, MEN nej jag tycker inte att det är bara han som har ett ansvar. Vet man att den andra parten har ett förhållande, så tycker ju inte jag att det räcker med att påminna denna om det. Utan man avstår helt enkelt från att involvera sig alls så klart, blir lite som se men inte röra då det redan är upptaget.

Ja jag är gammalmodig av mig, som tur är så är även maken det.:D

Men hur många vill dela hela livet som särbo?

Min (nuvarande) man och jag var särbo de första tio åren av vårt förhållande. Nu har vi bott ihop i några år. Hur vi gör i framtiden kommer framtiden att utvisa.

(Vi gifte oss medan vi var särbo.)

Det var snällt skrivet! :) Samtidigt är jag nöjd som det är, kärleken till honom försvann inte när han dog så jag är nog inte öppen för något annat heller gissar jag. Och så är det SÅÅÅ bekvämt att inte behöva dela livet med någon, typ fjärrkontroll eller vanor osv. Du vet det man kan störa sig på hos sin partner, här är allt på mitt och barnens sätt. Förstår du/ni har jag menar? :o Att man kanske "måste" tala om var man går och när man beräknar komma tillbaka (det kan ju vara bra för en partner att veta om han vill göra middag eller ifall man skulle råka ut för något), man måste planera sina aktiviteter osv.

Särbo har jag inte tänkt tanken på förut faktiskt, men det skulle nog vara ända som någorlunda skulle funka. Man träffas och umgås med varandra och sedan är man själv med sitt eget liv :p Men hur många vill dela hela livet som särbo?

Haha ja att få bestämmanderätt över tvn är guld värt :p

Att vara särbo är ju inget ovanligt idag det är det ju många som är :) Om inte annat så börjar man ju inte alltid förhållandet med att flytta ihop ;)

Viktigast av allt är ju ändå att du själv är lycklig och nöjd med ditt liv, men det känns inte alltid som att du verkar vara det :(

Jag och maken har gemensamma TV-intressen också, men till största delen har vi det nog inte (han älskar sport, jag avskyr sport; jag gillar Lyxfällan, han gör det inte o.s.v.). Vi har två TV-apparater (stor platt-TV + liten 14" tjockis) och så finns ju nästan allt att se på internet nuförtiden också (och vi har fyra datorer och varsin smartphone så vi har alla möjligheter).

Och så kan det bli gräl om vem som ska se på vilken tv och vem som ska ha datorn i knät osv :cautious:

Nej skämt åsido så förstår jag hur man göra, det var med ett litet skämt med fjärrkontrollen :)

Jag tror inte att det är vanligare, folk på 50-65 år kom knappast på sin läggning nyligen, för att inte tala hur det var på den tiden då man hade fler äktenskap av praktiska skäl.

Däremot tror jag att det talas mer om det idag, För mig har det varit så att jag började "upptäcka" fler och fler när jag väl fått reda på ett par...

Själv är jag alltså monogam så länge jag är i ett bra förhållande, även jag kan bli kåt av annat än min partner. Har ju fler än en gång mist att kliva av bussen när jag läst en bra bok :sneaky:

Haha ja att få bestämmanderätt över tvn är guld värt :p

Att vara särbo är ju inget ovanligt idag det är det ju många som är :) Om inte annat så börjar man ju inte alltid förhållandet med att flytta ihop ;)

Viktigast av allt är ju ändå att du själv är lycklig och nöjd med ditt liv, men det känns inte alltid som att du verkar vara det :(

Men jag har inte tänkt på särbo innan jag och en till pratade om just det här med att trivas bäst själv istället för att dela livet med någon "inkräktare" som det i mitt fall skulle kännas. Någon gnällig en som har åsikter om vad man gör och varför och när man kommer hem osv. :p

Nej jag är inte lycklig och nöjd med mitt liv överlag ;)

Det har hon väl ingen anledning att göra om hon inte bryr sig om normen?

Det är väl klart att hon har? Alla individer är en del av samhället och även om man tycker att normer är fel så "drabbas" man ju av dem ständigt. Se bara här inne, ack och ve!

Man blandas ju ständigt med människor med olika åsikter, på jobb, skola, i sociala sammanhang som föreningar och med sina kompisar. Om man då är en människa som inte vill leva enligt normen uppstår ständigt diskussion. Tro mig, jag vet!

Sen tänker jag inte prata mer om Ramona i tredje person utan hon får själv förklara.

Jag tror inte att det är vanligare, folk på 50-65 år kom knappast på sin läggning nyligen, för att inte tala hur det var på den tiden då man hade fler äktenskap av praktiska skäl.

Däremot tror jag att det talas mer om det idag, För mig har det varit så att jag började "upptäcka" fler och fler när jag väl fått reda på ett par...

Själv är jag alltså monogam så länge jag är i ett bra förhållande, även jag kan bli kåt av annat än min partner. Har ju fler än en gång mist att kliva av bussen när jag läst en bra bok :sneaky:

Haha! :o:D

Det är väl klart att hon har? Alla individer är en del av samhället och även om man tycker att normer är fel så "drabbas" man ju av dem ständigt. Se bara här inne, ack och ve!

Man blandas ju ständigt med människor med olika åsikter, på jobb, skola, i sociala sammanhang som föreningar och med sina kompisar. Om man då är en människa som inte vill leva enligt normen uppstår ständigt diskussion. Tro mig, jag vet!

Sen tänker jag inte prata mer om Ramona i tredje person utan hon får själv förklara.

Ja, se bara i den här tråden om vad som sker om någon avviker från det som någon anser inte var normalt...:meh:

Men vad jag menar med Ramona är att hon just låter sådant rinna av sig, som person, menar jag.

Men vad jag menar med Ramona är att hon just låter sådant rinna av sig, som person, menar jag.
Javisst, tar jag inte åt mig personligen. Men jag får hela tiden förklara, försvara och återigen förklara och försvara hur jag tänker och varför.

Det är enormt många människor som tycker att jag är en elak människa för att jag har de åsikter som jag har. Dessutom är ju normen att man har en partner. Det är ju tex ingen resa som innefattar att man åker tre. Utan det är alltid två vuxna och eventuellt två barn till det. Det har ännu inte hänt att någon bjudit in mig +2 på bröllop, födelsedagar, dop, etc. Det är alltid jag +1. Trots att alla vet hur det ligger till.

Jag personligen tar inte åt mig och tycker att jag är en hemsk människa. Jag är tillräckligt säker på mig själv för att må bra ändå. Men det är just andra människors tyckande som jag hela tiden måste ta uti med. Att själv alltid bli ifrågasatt. Det är ingen som frågat mig varför jag bara haft en pojkvän.....men hade jag haft en krona för varje person som ifrågasatt mitt nuvarande levnadssätt så hade jag tagit en längre semester för de pengarna!!

Javisst, tar jag inte åt mig personligen. Men jag får hela tiden förklara, försvara och återigen förklara och försvara hur jag tänker och varför.

Det är enormt många människor som tycker att jag är en elak människa för att jag har de åsikter som jag har. Dessutom är ju normen att man har en partner. Det är ju tex ingen resa som innefattar att man åker tre. Utan det är alltid två vuxna och eventuellt två barn till det. Det har ännu inte hänt att någon bjudit in mig +2 på bröllop, födelsedagar, dop, etc. Det är alltid jag +1. Trots att alla vet hur det ligger till.

Jag personligen tar inte åt mig och tycker att jag är en hemsk människa. Jag är tillräckligt säker på mig själv för att må bra ändå. Men det är just andra människors tyckande som jag hela tiden måste ta uti med. Att själv alltid bli ifrågasatt. Det är ingen som frågat mig varför jag bara haft en pojkvän.....men hade jag haft en krona för varje person som ifrågasatt mitt nuvarande levnadssätt så hade jag tagit en längre semester för de pengarna!!

Fast just det där praktiska du menade med tex 2 vuxna och 2 barn drabbar ju många och mig också som är en vuxen och 3 barn. Jag kan tex inte åka på en duobiljett på tåget jag och alla barnen utan det får bli en duo och en barnbiljett då duon gäller 2 vuxna och 2 barn bara.

Tar du själv med din tredje hälft på tillställningar? Är du själv öppen med det på ett tydligt sätt?

Jag för min del vill bara ha en, till och med det är för mycket skulle jag gissa på :p

Tar du själv med din tredje hälft på tillställningar? Är du själv öppen med det på ett tydligt sätt?
Normalt sett är det ju sambon som är med, men det har hänt att lilleman också varit den som varit +1.

Däremot är han ofta med i stallet, han är ofta med ute och festar, etc, så folk är ju vana med att se honom också.

Vissa har till och med vant sig vid att ibland är det sambon och ibland är det lilleman. De lägger ingen större vikt vid det. Men samtidigt måste jag ju erkänna att jag inte tar med lilleman på allting heller, eftersom jag inte alltid orkar med utfrågningen i nya sammanhang. Folk får vänja sig lite successivt.

Normalt sett är det ju sambon som är med, men det har hänt att lilleman också varit den som varit +1.

Däremot är han ofta med i stallet, han är ofta med ute och festar, etc, så folk är ju vana med att se honom också.

Vissa har till och med vant sig vid att ibland är det sambon och ibland är det lilleman. De lägger ingen större vikt vid det. Men samtidigt måste jag ju erkänna att jag inte tar med lilleman på allting heller, eftersom jag inte alltid orkar med utfrågningen i nya sammanhang. Folk får vänja sig lite successivt.

Men så länge alla parter i relationen är nöjda så är det väl helt upp till er?

Duon gäller fem personer, varav max två vuxna, så en vuxen och tre barn ska vara nema problema.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 652
Senast: Whoever
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 869
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 939
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 975
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka