Sv: Hångla med en gift man
Det är det jag menade i ett tidigare inlägg att det är mer vanligt med öppna förhållande nu än förr. Jag vet inte hur vanligt det är, har aldrig intresserat mig för det eftersom jag inte känner något behov av att ha ett öppet förhållande med någon. Öppet som i att dela person med någon annan. Därför kände jag att det Ramona skrev om att hon brottats med frågeställningarna om det inte kändes likt Ramona. Hon följer inte normen och strömmen och att brottas med något sådant verkar inte vara hennes grej typ.
För att du inte genast ska dra slutsatsen att någon är ett otroget, fegt svin för att personen flörtar med någon som inte är dennes partner så känner jag en del som är poly och det verkar finnas lite olika förhållningssätt. En del är väldigt öppna med det och pussar sin partner och säger "nu ska jag på dejt med X" andra kör med "don't ask, don't tell".
Polyvarianter verkar bli mer och mer vanligt, eller kanske snarare att man pratar mer om det? Jag upplever det som så i alla fall och inte bara hos "unga hippa" personer utan även bland mormödrar och farfar åldern...
Jag skulle idag inte alls dra samma automatiska slutsats om otrohet om jag råkade på en vän som hånglar med "fel" person som jag har gjort när jag var nitton.
Det är det jag menade i ett tidigare inlägg att det är mer vanligt med öppna förhållande nu än förr. Jag vet inte hur vanligt det är, har aldrig intresserat mig för det eftersom jag inte känner något behov av att ha ett öppet förhållande med någon. Öppet som i att dela person med någon annan. Därför kände jag att det Ramona skrev om att hon brottats med frågeställningarna om det inte kändes likt Ramona. Hon följer inte normen och strömmen och att brottas med något sådant verkar inte vara hennes grej typ.