Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har skämts sen jag skrev min fråga. Man får helt enkelt inte vara hur nyfiken som helst. Men jag råkar vara det ändå och inte kan jag behärska mig heller. tack för att du inte tog illa upp!
Nu går vi väldigt OT men är det även ok att kalla någon överviktig person för "Fatso"?
Är "Ruggugglan" ett passande smeknamn på någon som är mindre attraktiv?
De är ju de första att veta att de är överviktiga resp. fula!
När går smeknamn över till öknamn?
Nu var det fler än Enya som undrade över Ramonas smeknamn på sin pojkvän!
Andra kanske hade reagerat om en man hade presenterat "den andra kvinnan" som "Lillstumpan".
En yngre person, tex den yngsta sonen i en syskonskara, kallas ibland för Lilleman.
En manlig kortvuxen (akondroplasi) person skulle vi nog inte sätta det smeknamnet på.
Jag har en nära vän som avskyr sitt smeknamn!
Hon har komplex för en del av sitt utseende (vilket är synonymt med smeknamnet) och tack vare sitt smeknamn blir det än mer associerat med henne som person!
Men för att inte verka lättstött accepterar hon det i tysthet.
Kanske är det så för eran Lille med?
Varför ger ni er på Enya så i den här tråden?
Det enda hon har gett uttryck för är att hon vill inte att hennes partner ska bli sexuellt attraherad av andra kvinnor!
Och om detta sker så vill hon bli upplyst om det!
Vad är det som provocerar er så med det?
Jag har också funderat på varför det verkar så provocerande att jag inte har samma åsikter om kåthet som en del andra. Helt uppenbart, när jag frågat runt bland mina vänner, så är jag definitivt inte ensam om att tänka som jag. Jag tycker det är lite konstigt att man pratar om olikheter, att vi alla är olika, har olika åsikter och resonerar olika- och så får man här inte skilja sig från normen.
Jag har också funderat på varför det verkar så provocerande att jag inte har samma åsikter om kåthet som en del andra. Helt uppenbart, när jag frågat runt bland mina vänner, så är jag definitivt inte ensam om att tänka som jag. Jag tycker det är lite konstigt att man pratar om olikheter, att vi alla är olika, har olika åsikter och resonerar olika- och så får man här inte skilja sig från normen.
Jag tror inte du skiljer dig så mycket från normen, men på Buke finns en mycket stark norm att man skall får göra det man vill.
Kalla den liberal och normkritisk norm - om man så vill.
Det är sorgligt, tycker jag, att det så snart blir en hätsk stämning och man tolkar och tolkar in mycket i det som skrivs, istället för att undra lite mer och fråga mer för klargörande av hur någon oliktänkande tänker.
Bara lite reflektioner så här på blanka söndagen...
Att du har en egen åsikt som skiljer sig från normen är inte det som jag upplevt som provocerande, utan att du gick ut ganska hårt från början och var rätt dömande mot de som inte tyckte som du. DET var provocerande...
(Kåta människor är äckliga, män är svin osv.)
På buke ska alla gilla olika och de som inte gillar olika utsätts för gränsöverskridande försök till fostran i rätt riktning.
Det är ett roande skådespel som med fördel beskådas under en blank söndag
Jag tror inte du skiljer dig så mycket från normen, men på Buke finns en mycket stark norm att man skall får göra det man vill.
Kalla den liberal och normkritisk norm - om man så vill.
Det är sorgligt, tycker jag, att det så snart blir en hätsk stämning och man tolkar och tolkar in mycket i det som skrivs, istället för att undra lite mer och fråga mer för klargörande av hur någon oliktänkande tänker.
Bara lite reflektioner så här på blanka söndagen...
Jag måste vara korkad, men menar du att jag försöker fostra andra till att tycka som jag?
Gissar på det omvända Enya! ;-)
På buke ska alla gilla olika och de som inte gillar olika utsätts för gränsöverskridande försök till fostran i rätt riktning.
Skulle du tolka att jag tycker att du är dum i huvudet om jag skriver att jag tycker att du resonerar dumt? För det är ju inte att du är dum i huvudet när jag pratar om ditt resonemang i alla fall. Precis samma är det för mig om kåthet. Kåtheten som sådan har jag en åsikt om men kåta människor som sådana kan jag ju inte påstå är dåliga eller felaktiga på några vis egentligen.
Och ja, jag har svårt för män överhuvudtaget och det påverkar mig ibland i mitt resonemang. Men jag anser inte att män är dåliga varelser osv.
Hahahahahaha, men kära gud i himlen!! Vem är så känslig att de tar illa upp ifall någon frågar varför de använder ett visst smeknamn på någon?Jag har skämts sen jag skrev min fråga. Man får helt enkelt inte vara hur nyfiken som helst. Men jag råkar vara det ändå och inte kan jag behärska mig heller. tack för att du inte tog illa upp!
Ja jag fick åka till ICA för att köpa mer micropop . Nu har jag köpt på mig ett stor lager som bör räcka över hela sommaren ifa nått "extra" skulle dyka upp härJösses... håller ni på här än? Popcornen är ju slut för länge sen.
Fast är det verkligen så illa?På buke ska alla gilla olika och de som inte gillar olika utsätts för gränsöverskridande försök till fostran i rätt riktning.
Fast är det verkligen så illa?
.