Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men vad jobbigt för er/dig. Vad är det som de har problem med? Tycker de att det handlar om otrohet, eller gillar de helt enkelt inte öppna förhållanden?
Duon gäller fem personer, varav max två vuxna, så en vuxen och tre barn ska vara nema problema.
Normalt sett är det ju sambon som är med, men det har hänt att lilleman också varit den som varit +1.
Däremot är han ofta med i stallet, han är ofta med ute och festar, etc, så folk är ju vana med att se honom också.
Vissa har till och med vant sig vid att ibland är det sambon och ibland är det lilleman. De lägger ingen större vikt vid det. Men samtidigt måste jag ju erkänna att jag inte tar med lilleman på allting heller, eftersom jag inte alltid orkar med utfrågningen i nya sammanhang. Folk får vänja sig lite successivt.
Men du ska inte ha en som är gnällig
Jag som är sambo sen Hedenhös tid kan mycket väl tänka mig att vi flyttar isär i framtiden, men fortsätter vara ett par.
Jag läste på en duobiljett när jag skrev. Här står mer: http://www.skanetrafiken.se/templates/InformationPage.aspx?id=26932&epslanguage=SV (du får till och med åka med fyra barn).Är du säker? Jag tog en sådan biljett och var nära att få böter just pga det
Jag läste på en duobiljett när jag skrev. Här står mer: http://www.skanetrafiken.se/templates/InformationPage.aspx?id=26932&epslanguage=SV (du får till och med åka med fyra barn).
Sen vet jag av erfarenhet att man ibland måste bråka lite med tågvärdarna. T.ex. brukar de tycka att jag bara får åka åt ett håll inom en given zon trots att biljetterna faktiskt även gäller resor inom zonen inom giltighetstiden.
Problemet är i mångt och mycket att människor tycker synd och undrar vad det är för fel på min sambo som går med på det. Ingen har någonsin frågat lilleman vad det är för fel på honom, så den logiken förstår jag inte riktigt.Men vad jobbigt för er/dig. Vad är det som de har problem med? Tycker de att det handlar om otrohet, eller gillar de helt enkelt inte öppna förhållanden?
De har inget intresse av att umgås med varandra på det viset. De har träffats, men jag hade inte dragit med båda två hur som helst.Men har du tagit med båda två samtidigt?
Problemet är i mångt och mycket att människor tycker synd och undrar vad det är för fel på min sambo som går med på det. Ingen har någonsin frågat lilleman vad det är för fel på honom, så den logiken förstår jag inte riktigt.
Problemet är i mångt och mycket att människor tycker synd och undrar vad det är för fel på min sambo som går med på det. Ingen har någonsin frågat lilleman vad det är för fel på honom, så den logiken förstår jag inte riktigt.
Kallar du honom verkligen lilleman?! Blir han inte kränkt av den benämningen?
(ursäkta fånig fråga, men jag har gått och funderat på det sedan igår ...)
Tack! Jag har också undrat men vågade inte fråga.....
Jag vet, jag är hemsk ...
Det är jag också då jag också reagerade på ordet. Det är inte smickrande för fem öre heller.
*kl*
Ni tror inte att Ramona använder det som "smeknamn" här, för att liksom skilja dem åt?