Hångla med en gift man

Sv: Hångla med en gift man

Fast varför vill man göra så mot sin partner? Varför skulle man vilja vara så elak att man berättar så fort man blir lite sugen på någon annan?

Alla människor blir attraherade och kåta på någon annan än sin partner ibland. Det är verkligen ingenting konstigt med det utan snarare ett bevis på att man är frisk och välfungerande. Det innebär också att man har ett normalt socialt liv eftersom man kommer ut och träffar människor att bli attraherade av.

Det är en sådan självklarhet för mig att alla människor tittar lite på andra än den de är tillsammans med så det behöver man verkligen inte "bekänna färg" för. Däremot hade jag absolut förstått ditt tänk ifall det var så att personen faktiskt var otrogen. Då är det många som vill veta så att de själva kan ta beslutet ifall de vill vara tillsammans eller inte. Men du är på en sådan gräsrotsnivå att det liksom inte ens existerar. Folk hade ju inte fått göra annat än att berätta för exakt vad som hänt under dagen i så fall för att inte känna sig som lögnaktiga svin. Och det har man ju inte tid med!!
Så det är självklart för dig att din sambo går ut utan dig och blir kåt på en annan kvinna så pass att han är redo att älska med henne? Det var hon som satte stopp inte han. Men det är ändå ok för dig? Det är ändå ok för dig att han var beredd att gå över gränsen till otrohet om hon inte satt stopp? Skulle du tycka att din sambo är frisk och välfungerande då?

Men hjälp vad är det för analys av en okänd människa...

Analys? Jag frågade. Om inte jag minns helt fel så kallade hon sig moraltant i första inlägget. Hon satte stopp för att han har fruga. Skapade hon inte tråden just pga moralen i det hela. Om hon inte vill diskutera det, varför startade hon tråden då?

Så det är självklart för dig att din sambo går ut utan dig och blir kåt på en annan kvinna så pass att han är redo att älska med henne? Det var hon som satte stopp inte han. Men det är ändå ok för dig? Det är ändå ok för dig att han var beredd att gå över gränsen till otrohet om hon inte satt stopp? Skulle du tycka att din sambo är frisk och välfungerande då?
Fast nu drar du in en massa andra frågor som inte fanns tidigare. Då hävdade du att man inte ens fick bli kåt på någon annan utan att berätta det för sin partner. Ifall man inte berättade var man en lögnare och ett svin typ.

Jag förstår inte hur du tänker alls, eftersom det blir så hysteriskt att redogöra för alla gånger man känner sig lite sugen på någon annan. Problemet torde väl ligga i att någon agerar på kåtheten, inte att någon blir kåt?

Hur långt tycker du att man har rapporteringsskyldighet? Vad är okej att inte berätta för sin partner och vad är tvunget att berättas? Måste jag meddela min sambo att jag är hungrig, eller att jag är törstig och tänker gå och dricka ett glas vatten. Vilka andra helt biologiska behov behöver man redogöra för?

Nej, vem har sagt det ?

Att Känna sig kåt på nån annan och att gå till handling är ju två typ ganska olika saker.

Jag tycker noginte knullningen är värst , utan lögnerna isåfall som följer med det
Enya, som jag ställde frågan till.

Men varför gör ni er roliga över andra människor som inte är som er ??!!!
Måste alla knulla med alla i varandras sängar och ropa halleluja o typ röka gräs ?
Tänk om det finns folk som inte tycker det är spec tändande ? Eller ska vi in alla i era ramar annars gör ni narr av folk som faktiskt HAR ÖVERENSKOMMELSER om att vara monogama...

Jag kan gärna ha fler partners om jag skulle VILJA det , men det vill jag inte..

Ropa halleluja och röka gräs? O_o Vem är det som gör narr av vem nu?

Jag är förvisso främmande för många åsikter som yttras här i dylika trådar men det är inte som att jag har missat att monogami är Det Normala. Jag struntar i om folk är monogama (såvida de inte dejtar mig) men de kan gärna se en smula längre än nästippen och sluta utgå från att alla andra också är det.

Det är fortfarande så att ingen annan än han VET ju om han har ljugit för sin partner eller inte.

Sen att DU har ett behov av att vara någons allt är ju hur du känner. Inte hur det är för gemene man. Inte för snubben TS träffade, kanske inte för hans fru, kanske inte för TS. Vad vet vi. Men det går ju inte att döma andra efter hur man själv är och känner.

Fast nu drar du in en massa andra frågor som inte fanns tidigare. Då hävdade du att man inte ens fick bli kåt på någon annan utan att berätta det för sin partner. Ifall man inte berättade var man en lögnare och ett svin typ.

Jag förstår inte hur du tänker alls, eftersom det blir så hysteriskt att redogöra för alla gånger man känner sig lite sugen på någon annan. Problemet torde väl ligga i att någon agerar på kåtheten, inte att någon blir kåt?

Hur långt tycker du att man har rapporteringsskyldighet? Vad är okej att inte berätta för sin partner och vad är tvunget att berättas? Måste jag meddela min sambo att jag är hungrig, eller att jag är törstig och tänker gå och dricka ett glas vatten. Vilka andra helt biologiska behov behöver man redogöra för?

Vad menar du med kåt? Hur är det att vara kåt? Vad vill man då? Vad känner man?

Håller med dig helt.

Attraherad eller kåt är som sagt helt mänskligt att bli, det finns ju många attraktiva människor i världen. Känns mer onormalt om man inte blev det...

Till Enya: "älska" tycker jag är nåt helt annat än det som diskuters i den här tråden.

Vad menar du med kåt? Hur är det att vara kåt? Vad vill man då? Vad känner man?
Kåthet för mig är en skala. Från att jag känner mig lite sugen på att kanske ha lite sex till att jag vill slita av en person kläderna och knulla sanslöst. ;)

Jag kan ju bara prata för hur jag känner det när jag blir kåt, men jag blir pirrig i hela kroppen ifall jag är riktigt kåt. Är jag bara lite kåt så är det egentligen ingen jag känner ifall jag inte känner efter.

Jag är inte den där personen som blir kåt på en kille jag ser på stan. Men jag kan sitta och prata med en kille och känna att den där killen hade jag gärna haft sex med alltså. :o :p :d Det är en attraktion där jag känner att jag vill dra det lite längre. Sen agerar jag kanske på 0.5% på alla gånger jag känner så för någon. Så det är ju knappast så att man ligger runt en massa med alla man hade kunnat tänka sig att ligga med.

Enya, som jag ställde frågan till.

Ropa halleluja och röka gräs? O_o Vem är det som gör narr av vem nu?

Jag är förvisso främmande för många åsikter som yttras här i dylika trådar men det är inte som att jag har missat att monogami är Det Normala. Jag struntar i om folk är monogama (såvida de inte dejtar mig) men de kan gärna se en smula längre än nästippen och sluta utgå från att alla andra också är det.

Hihi, jag VISSTE du skulle reagera på halleluja o röka gräs...men jag vet faktiskt folk som skriker både hallelujah, röker gräs o knullar bredvid.....den typen finns ju också , men det är ju inte inom dina ramar så då är det väl förstås helt galet ....eller ?

Jag har nog ganska breda referensramar ang hur ett liv levs om jag ska säga så...det är inte så att jag har mina ramar i ett svenssonliv och blir förskräckt av att andra lever annorlunda.

Men jag har också mina egna referenser ang olika saker och är glad om jag får tycka som jag själv tycker....f.ö är mitt liv ganska mycket helt annat än ett normalt sk liv.....

Kåthet för mig är en skala. Från att jag känner mig lite sugen på att kanske ha lite sex till att jag vill slita av en person kläderna och knulla sanslöst. ;)

Jag kan ju bara prata för hur jag känner det när jag blir kåt, men jag blir pirrig i hela kroppen ifall jag är riktigt kåt. Är jag bara lite kåt så är det egentligen ingen jag känner ifall jag inte känner efter.

Jag är inte den där personen som blir kåt på en kille jag ser på stan. Men jag kan sitta och prata med en kille och känna att den där killen hade jag gärna haft sex med alltså. :o :p :d Det är en attraktion där jag känner att jag vill dra det lite längre. Sen agerar jag kanske på 0.5% på alla gånger jag känner så för någon. Så det är ju knappast så att man ligger runt en massa med alla man hade kunnat tänka sig att ligga med.

Det var det jag ville ha fram, att vi funderar lika på vad kåt är. Det är det jag inte tycker är ok. Att sitta och bli kåt på någon man pratar i telefon med tex när flickvännen sitter bredvid.

Är det fel att jag känner att det är fel att vilja ha sex med någon annan bakom ryggen på dne man är ihop med? Om man pratat om det och det är ok för båda, då blir det ju inget moraliskt av det utan då är det fritt fram, men JAG skulle vilja vara den som beslutar ifall en sådan sak är ok för mig eller inte.

Så om vi pratar om oss själva, som varenda en jävel i tråden gjort, så tycker inte jag att det är ok att vara kåt på en annan människa när man är i ett förhållande där respektive inget vet.

Men jag är väl jävligt udda i planeten som tycker så.

Absolut inte, men jag trodde kanske att alla över pubertetsålder vet hur det är att vara kåt.

Det där med att den gemensamma sängen skulle vara helig är ju en fascinerande detalj i det stora hela. Oavsett om man är ok eller inte med att partnern har sex med andra, så spelar det väl ingen som helst roll var de har sex?
Fast man är väl inte alltid så fantastiskt rationell och logisk jämt kanske, och det måste väl få vara OK? Jag hade en grej med en upptagen kille för ett tag sedan och jag hade egentligen aldrig dålig samvete gentemot hans tjej, det fick han själv stå för tyckte jag, men jag minns en gång när jag bara kände mig som ett jävla kräk. Vi hade haft sex en sisådär fem gånger och sedan duschade vi ihop. Efter duschen så klagar jag över att mina armar var så torra varpå han sa "använd den här" och gav mig jättefin hudlotion. Eftersom tjejen hans inte ens fanns i mitt medvetande sa jag (dum som jag var) "men ÅH vad fint att du är en av få killar med hudlotion som faktiskt luktar gott" varpå han svarar att det är tjejens. DÅ kände jag mig genomgräslig. Inte nog med att jag låg med hennes kille, nu snodde jag hennes fina hudlotion också.

Jag tror att det var känslan av total avsaknad av respekt för henne och hennes känslor var det som fick mig att känna mig skurkig. Precis som att jag skulle känna att sveket var värre om min kille tog hem tjejer till oss än om han följde med dem hem. Som att bristen på respekt var så stor att han inte ens kunde låta bli att ta henne till vår säng.

Fullkomligt irrationellt och ologiskt men jag kände mig gräslig och kan tycka att det är okej. Folk reagerar och blir ledsna över olika saker. Ofta tycker jag att otrohetstrådarna blir så otroligt hårda på buke, från bägge håll; folk som är otrogna eller ligger med snubbar/tjejer som är otrogna är fruktansvärda oempatiska jävla assbags, eller så är det höhö hihi så tramsigt att bli ledsen om man kommer på sin respektive med att ha hoppat utanför skaklarna.

Ps. Jag vet att, eftersom detta är Buke, någon förmodligen ramlar in nu och påpekar att det faktiskt ÄR värre att använda nåns hudlotion än ligga med dennes snubbe eftersom hon ju faktiskt äger sin hudlotion men inte sin kille. Försök dock gärna att fatta vad jag menar istället :p ;)

Senast ändrad av en moderator:

...fast kåthet är nog inte alltid så lätt att styra över. Det bara händer liksom...

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 652
Senast: Whoever
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 869
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 939
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 979
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka