Hångla med en gift man

Sv: Hångla med en gift man

Fast mannen du träffade var redo att löpa linan ut. Är det fortfarande ok?

Mannen jag hånglade med har ansvar över sina handlingar och jag har ansvar över mina. Som många skrivit här så vet varken jag eller någon annan här i tråden vad som är ok eller inte ok i hans förhållande. Han var iaf inte ett skvatt nervös över att någon skulle se oss.

Jag tolkade också Enyas inlägg så. D.v.s. att ens partner har tappat intresset för en och är mer intresserad och, ja, kåt på den andra personen.

Ungefär såhär då:
Då kanske folk hellre vill att partnern berättar att känslorna har minskat/försvunnit/är starkare för en annan person, istället för att partnern startar ett nytt förhållande bakom ryggen på en. Lättare för alla, liksom.

Då kanske man hellre vet om det så att man slipper gå kvar i en relation som man trodde var något helt annat än vad den är.

Och ja, efter de andra otrohetstrådarna så förstår jag ju att inget är rätt och fel, men olika.

Jag tycker inte att man startar ett nytt förhållande innan man varit ärlig mot den man har.
Att gå ut på krogen och ragga en tjej som man är villig att ta hem och Älska med , då tycker jag att man klivit över gränsen en del. Jag skulle inte vilja vara hans flickvän.

Mannen jag hånglade med har ansvar över sina handlingar och jag har ansvar över mina. Som många skrivit här så vet varken jag eller någon annan här i tråden vad som är ok eller inte ok i hans förhållande. Han var iaf inte ett skvatt nervös över att någon skulle se oss.

Varför åkte du inte med honom hem då?

Därför att olika människor helt enkelt ser olika på detta med otrohet. För endel är det verkligen ingen big deal, inget som ses som respektlöst eller som undantagslöst innebär att ljuga. För andra verkar det vara det värsta som kan hända att ens partner ligger med någon annan, det verkar innehålla både lögn och respektlöshet.

Det är bara det att du vet ju inte om han just varit oärlig ?

Det vet bara han.

Du förblir nog singel med den inställningen/vokabulären, i nästa inlägg skriver du "sätta på" på ett ganska nedlåtande sätt.
Oavsett sexuell läggning skulle jag inte kunna bli attraherad av någon som uttalar sig så om mänskliga/sexuella relationer/attraktioner.

Läste på nån nättidning på småtimmarna DN/SvD att asexuella relationer/äktenskap är på uppgående, kanske något för dig?

Ärligt ....vad är det för fel på dig ?? Säger man så till en människa ??

Det är bara det att du vet ju inte om han just varit oärlig ?

Det vet bara han.

Nä och det är ju det som jag skulle ta hårt, att han är oärlig och inte berättar. Det man inte vet om har man inte ont av, absolut. När det gäller ett förhållande dock, så känner jag att det skulle göra långt mycket mer ont att inte veta.
Jag vill vara någons allt. Inte någon han känner att han behöver ljuga för. Om han verkligen har behov av någon annan bredvid så anser jag att han ska berätta det för mig, så att jag antingen kan gå med på det eller välja att inte vara en del av det. Det valet tycker inte jag är för mycket begärt, är det?

Aha. För mig förutsätter det kåthet = att jag vill ha sex med dem.

Men eftersom jag och min partner även ligger med andra och berättar om det så är det lite kåthet vardaglig småpotatis. Vi har heller inga hämningar vad gäller att dra hem ragg till den gemensamma sängen när den andre inte är hemma. Så vi är väl "skitstövlar" båda två, tur att vi hittade varandra! :D

Det får ju du stå för, men då är man ju knappast otrogen eller bedrar eller ljuger för sin partner, eller har jag missat nåt ?

jag har haft såna relationer jag också när jag var yngre...inga samboskap men relationer

Varför kändes det så? För vem var det inte ok? Han ville ju? Var det inte fritt fram, du var ju sugen?

Har inte lust att dra nån analys om det. Jag lever, jag känner, jag gör - ibland rätt och ibland fel. Jag är människa!

...och om HAN vill betyder det inte att JAG måste göra det. Nu var det så att jag också ville, men lät bli att följa med honom hem ändå. Mitt val, mitt beslut och det står jag för :)

Men varför gör ni er roliga över andra människor som inte är som er ??!!!
Måste alla knulla med alla i varandras sängar och ropa halleluja o typ röka gräs ?
Tänk om det finns folk som inte tycker det är spec tändande ? Eller ska vi in alla i era ramar annars gör ni narr av folk som faktiskt HAR ÖVERENSKOMMELSER om att vara monogama...

Jag kan gärna ha fler partners om jag skulle VILJA det , men det vill jag inte..

Har inte lust att dra nån analys om det. Jag lever, jag känner, jag gör - ibland rätt och ibland fel. Jag är människa!

...och om HAN vill betyder det inte att JAG måste göra det. Nu var det så att jag också ville, men lät bli att följa med honom hem ändå. Mitt val, mitt beslut och det står jag för :)

Var det inte så att du backade för att han inte är singel?
För respekt av frugan? Som du antog inget visste? Eller är jag helt ute och cyklar nu?

Var det inte så att du backade för att han inte är singel?
För respekt av frugan? Som du antog inget visste? Eller är jag helt ute och cyklar nu?

Varför vill du analysera mig så? Jag själv har inget behov av att analysera varför jag gjorde vad.

Jag kan stå för allt jag gjorde och det räcker långt för mig!

Senast ändrad:

Vad är det som inte funkar tycker du? Är det för mycket begärt att en partner talar om för sin flickvän att man är kåt på en annan?
Fast varför vill man göra så mot sin partner? Varför skulle man vilja vara så elak att man berättar så fort man blir lite sugen på någon annan?

Alla människor blir attraherade och kåta på någon annan än sin partner ibland. Det är verkligen ingenting konstigt med det utan snarare ett bevis på att man är frisk och välfungerande. Det innebär också att man har ett normalt socialt liv eftersom man kommer ut och träffar människor att bli attraherade av.

Det är en sådan självklarhet för mig att alla människor tittar lite på andra än den de är tillsammans med så det behöver man verkligen inte "bekänna färg" för. Däremot hade jag absolut förstått ditt tänk ifall det var så att personen faktiskt var otrogen. Då är det många som vill veta så att de själva kan ta beslutet ifall de vill vara tillsammans eller inte. Men du är på en sådan gräsrotsnivå att det liksom inte ens existerar. Folk hade ju inte fått göra annat än att berätta för exakt vad som hänt under dagen i så fall för att inte känna sig som lögnaktiga svin. Och det har man ju inte tid med!!

Hihi. Visade tråden för en kompis och kom fram till följande potentiella sms-konversation:

"Bara så du vet är jag lite kåt på en här på ICA" 10.33

"Hej!, Nu blev jag lite småfuktig vid paketutlämningen också" 10.42

"Hej älskling, brinner i mellan benen på OK!" 10.50

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 652
Senast: Whoever
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 869
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 939
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 979
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka