Hångla med en gift man

Sv: Hångla med en gift man

Ja det var väl därför du skrev det, för att få reaktion. Lite omotiverat att dra in... eh religion och droger.

Äsch. Jag hänger inte med i det du skriver.

Är det fel att jag känner att det är fel att vilja ha sex med någon annan bakom ryggen på dne man är ihop med? Om man pratat om det och det är ok för båda, då blir det ju inget moraliskt av det utan då är det fritt fram, men JAG skulle vilja vara den som beslutar ifall en sådan sak är ok för mig eller inte.
Men självklart inte!! Du ska absolut inte vara otrogen ifall du tycker att det är jättefel och ifall du känner dig som ett svin. Det är ju en självklarhet.

Så om vi pratar om oss själva, som varenda en jävel i tråden gjort, så tycker inte jag att det är ok att vara kåt på en annan människa när man är i ett förhållande där respektive inget vet.
Men hur stoppar man det då? Jag bestämmer ju liksom inte över en biologisk handling på hur min kropp reagerar. Lika lite som jag styr ifall jag är törstig eller hungrig, så styr jag inte över vem jag attraheras av och vem jag vill ha sex med.

Om det inte är okej att bli kåt på någon, hur ska man då undvika att göra det? Då får man ju sättas i någon typ av kloster utan kontakt med omvärlden!!

Men jag är väl jävligt udda i planeten som tycker så.
Jag tror bara du inte har samma sexuella drift. Jag tror inte att du förstår hur det är att snacka med en kille i ICA-kön och känna att man nog hade kunnat tänka sig att ligga med honom i bilen på parkeringen. Jag är verkligen ingen översexuell människa, jag klarar mig på lite sex, men jag har i alla fall förståelse för människor som går omkring och är konstant kåta. De som hade kunnat ligga precis när som helst du frågar dem.

...fast kåthet är nog inte alltid så lätt att styra över. Det bara händer liksom...

Förstår du inte att kåtheten inte är problemet??

Min partner hade fått vara hur jävla kåt på varenda fruntimmer han ser, men inte utan att tala om det för mig så jag själv kan välja om jag vill vara delaktig i ett sådant förhållande.

Min partner hade fått vara hur jävla kåt på varenda fruntimmer han ser, men inte utan att tala om det för mig så jag själv kan välja om jag vill vara delaktig i ett sådant förhållande.
Fast då kan du inte vara tillsammans med någon som har en frisk sexualdrift. För sådär är det för typ alla friska människor. De känner någon gång att de vill ligga med någon. De blir liksom bara kåta, helt utan anledning och bara för att det är så naturen fungerar.

Men jag fattar inte. Vad är ett "sådant förhållande"? Ett förhållande där bägge har en sexdrift och blir tända på folk?

Hur är det inte kåtheten som är problemet? Om kåtheten inte var ett problem så skulle du väl inte behöva känna till den?

Det är ok att vara kåt på någon, bara den berättar om det så partnern vet om det. Så tycker jag.

Kåt för mig är just när man känner att man vill ha sex med någon i icakön på parkeringen, och det är just det som jag vänder mig emot att man känner utan att delge det för partnern. Jag vill inte att den jag älskar döljer sådana saker för mig så jag gissar att om jag någonsin träffar någon så för vi ha en sådan ÖVERENSKOMMELSE oss emellan...

Ja det var väl därför du skrev det, för att få reaktion. Lite omotiverat att dra in... eh religion och droger.

Äsch. Jag hänger inte med i det du skriver.

Vadå , det är inte helt ovanligt att folk röker gräs eller är religiösa på ett eller annat sätt

Men jag fattar inte. Vad är ett "sådant förhållande"? Ett förhållande där bägge har en sexdrift och blir tända på folk?

Ett sådant förhållande är när man vill ha sex med någon man träffar i icakön och sedan inte berättar det för sin partner.

Förstår du inte att kåtheten inte är problemet??

Som någon skrev här tidigare - det skulle bli ett jäkla babblande (om onödiga saker)då ;-) Tycker du att man ska föra bok över dagens/veckans attraktioner och lustar och rapportera? Huh!:banghead:
Kontrollbehov! :eek:

Vad skulle du göra med infon din sambo rapporterade till dig? Säga "tack" och leva vidare eller blir svartsjuk och misstänksam?

Det är ok att vara kåt på någon, bara den berättar om det så partnern vet om det. Så tycker jag.

Kåt för mig är just när man känner att man vill ha sex med någon i icakön på parkeringen, och det är just det som jag vänder mig emot att man känner utan att delge det för partnern. Jag vill inte att den jag älskar döljer sådana saker för mig så jag gissar att om jag någonsin träffar någon så för vi ha en sådan ÖVERENSKOMMELSE oss emellan...

Läste du mitt förslag på sms-konversation...?

Hur är det inte kåtheten som är problemet? Om kåtheten inte var ett problem så skulle du väl inte behöva känna till den?

Varför inte berätta att man är så kåt att man vill ligga med någon annan? Ärlighet du vet?

Och det var ju här jag ville att du skulle förklara så att jag kunde förstå. För jag förstår inte hur du vill sätta en begränsning på någonting biologiskt.

Om jag är jättehungrig och går förbi ett konditori och får en snabb fantasi att vräka i mig hela tårtan i fönstret så innebär det att jag är hungrig liksom. Om jag får en snabb fantasi om att ligga med killen i ICA-kön så är det bara ett bevis på att jag år kåt.

Så länge man inte agerar på kåtheten och är otrogen så torde det enligt mig vara okej. Det är ju handlingen som räknas på något vis, även om tankarna givetvis också räknas. En enstaka händelse är liksom bara det. Visst förstår jag ifall du vill att din partner ska berätta att han konstant går omkring och tänker på att ha sex med grannen och att han har gjort så i flera år. Det är ju ohälsosamt. Men att bara ha en normal fantasi och känna sig lite kåt.....det är ju inte ens konstigt. Det är ju bara ett tecken på att man är frisk. Det är ju inget fel med att vara frisk.

Nej det har jag väl inte påstått heller.

...men ...eeh...folk är olika, det är bara att inse det ...du lever polygamt, jag monogamt...en del röker gräs, andra inte...en del är religiösa och andra inte ...
men man behöver ju inte göra narr av folk som inte vill leva som du gör ..eller ??

Så om man vill ha sex, men inte har det, så ska det rapporteras?

Folk är verkligen olika :) Jag kan inte tänka mig nåt mer förnedrande än att min kille skulle rapportera sånt till mig.

...och med en sådan ÖVERENSKOMMELSE kommer förmodligen din tilltänkte partner att sticka innan överenskommelsen är "underskriven". Tyvärr Enya tror jag det är så.

Som någon skrev här tidigare - det skulle bli ett jäkla babblande (om onödiga saker)då ;-) Tycker du att man ska föra bok över dagens/veckans attraktioner och lustar och rapportera? Huh!:banghead:
Kontrollbehov! :eek:

Vad skulle du göra med infon din sambo rapporterade till dig? Säga "tack" och leva vidare eller blir svartsjuk och misstänksam?

Jag skulle dumpa honom, för jag tycker det verkar konstigt att vilja ha sex med någon annan i ett friskt förhållande. Om inget annat kommit överens.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 652
Senast: Whoever
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 869
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 939
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 979
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka