Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte det minsta motsägelsefullt. Jag tycker att det är konstigt att vilja vara kåt på andra i ett friskt förhållande. Det är däremot ok att andra tycker att det är en bra sak eller ok att vara. Däremot vill jag VETA det så att jag, som inte vill ha en kåt-på-andra-karl ska kunna säga hej då.
Och det är just därför jag inte tror att du har samma sexuella behov som andra människor har. Du har någon typ av nedsatthet där eftersom du inte någon gång känner att du är lite kåt på någon. De allra flesta normala människorna känner någon gång, även under ett jättefint och bra förhållande att de är sugen på någon annan. Det är så de flesta fungerar och det är faktiskt inte ett dugg konstigt. Snarare normalt.
Och jag tror fortfarande inte att du någonsin varit sådär kåt bara för ingenting. För kåthet är ingenting man väljer. Det bara blir så.Jag tycker att det är konstigt att vilja vara kåt på andra i ett friskt förhållande.
Det har jag inte gjort heller....men ...eeh...folk är olika, det är bara att inse det ...du lever polygamt, jag monogamt...en del röker gräs, andra inte...en del är religiösa och andra inte ...
men man behöver ju inte göra narr av folk som inte vill leva som du gör ..eller ??
För min del är det för att jag i så fall skall få ha möjligheten att lämna förhållandet (eller stanna kvar men då vet man hur läget är).
Det har jag inte gjort heller.
Du verkar hänga med på det jag skriver lika lite som jag hänger med på det du skriver.
Det är visserligen alldeles sant, men driftsmässigt är en jämförelse mellan törst, kåthet och hunger adekvat eftersom alla tre är djupt rotade i våra mest primitiva delar av hjärnan.Någon jämförde kåthet med att äta och dricka. Tycker det haltar ganska så rejält. Så vitt jag vet så är risken att man skall dö för att man låter bli att ligga med någon man är kåt på ganska så obefintlig. Om man låter bli att äta eller dricka så är risken att dö överhängande.
"någon typ av nedsatthet" låter som en diagnos. Finns det botemedel?
Fast uppenbarligen är det bland det viktigaste i ditt förhållande eftersom du kräver total avhållsamhet från andra till den graden att din partner inte ens kan ha en helt naturlig biologisk känsla utan att han behöver rapportera det till dig.
Hade det inte varit så viktig så hade du aldrig ens tänkt på det.
Och jag tror fortfarande inte att du någonsin varit sådär kåt bara för ingenting. För kåthet är ingenting man väljer. Det bara blir så.
Så det är ingen som väljer att vilja vara kåt på någon annan när man har ett friskt förhållande. Man bara blir det. Det är biologiskt, precis som hunger, törst, trötthet, etc.
Det är visserligen alldeles sant, men driftsmässigt är en jämförelse mellan törst, kåthet och hunger adekvat eftersom alla tre är djupt rotade i våra mest primitiva delar av hjärnan.
Och om vi inte är kåta och inte knullar så dör människosläktet ut.
Läste att sex i en relation skapar gemenskap. Man hade kollat hur kvinnors hjärnor reagerar när de har sex i en relation (fråga inte hur de gjorde det eller några detaljer för det kommer jag inte ihåg. Tror det var ett inslag i P1 (eller var det svt) för några månader sedan men är inte säker). Kanske är det så enkelt att vissa kvinnor reagerar mer på detta än andra?
Återigen - kåthet är ingenting man väljer/bestämmer sig för att vara - det bara sker naturligt!
Det är visserligen alldeles sant, men driftsmässigt är en jämförelse mellan törst, kåthet och hunger adekvat eftersom alla tre är djupt rotade i våra mest primitiva delar av hjärnan.
Och om vi inte är kåta och inte knullar så dör människosläktet ut.
Väldigt få skulle jag vilja säga. Speciellt i förhållanden som är över något år långa. När man är nykär har man ju bara ögon för den man träffar, men har man varit tillsammans i 20 år är det inte riktigt samma grej. Och även om förhållandet är bra och man aldrig skulle kunna tänka sig att vara med någon annan, så kommer det ändå en fantasi då och då om hur det hade varit att ligga med någon annan.Finns det inga människor som inte är kåta på andra än de har ett förhållande med?
Jag anser inte att det är en biologisk känsla att vara kåt på ANDRA än sin partner. För mig är sex förenat med kärlek, att ens vara kåt på någon annan innebär att man vill ha sex med den väl? Och att ens känna att man vill ha sex med någon annan, det är för mig en gåta, när man är i ett friskt och fint förhållande, där sex handlar om kärlek.
Sex är inte viktigast nej, men respekt och ärlighet är det definitivt. Att vilja ligga med någon annan och inte berätta det tycker inte jag verkar ärligt.