Hångla med en gift man

Sv: Hångla med en gift man

Inte det minsta motsägelsefullt. Jag tycker att det är konstigt att vilja vara kåt på andra i ett friskt förhållande. Det är däremot ok att andra tycker att det är en bra sak eller ok att vara. Däremot vill jag VETA det så att jag, som inte vill ha en kåt-på-andra-karl ska kunna säga hej då.

Återigen - kåthet är ingenting man väljer/bestämmer sig för att vara - det bara sker naturligt!

Och det är just därför jag inte tror att du har samma sexuella behov som andra människor har. Du har någon typ av nedsatthet där eftersom du inte någon gång känner att du är lite kåt på någon. De allra flesta normala människorna känner någon gång, även under ett jättefint och bra förhållande att de är sugen på någon annan. Det är så de flesta fungerar och det är faktiskt inte ett dugg konstigt. Snarare normalt.

"någon typ av nedsatthet" låter som en diagnos. Finns det botemedel? :p

Jag tycker att det är konstigt att vilja vara kåt på andra i ett friskt förhållande.
Och jag tror fortfarande inte att du någonsin varit sådär kåt bara för ingenting. För kåthet är ingenting man väljer. Det bara blir så.

Så det är ingen som väljer att vilja vara kåt på någon annan när man har ett friskt förhållande. Man bara blir det. Det är biologiskt, precis som hunger, törst, trötthet, etc.

Bara för att förtydliga så har jag inga moraliska aspekter på att någon ligger med någon som är gift med en annan. Det är deras bekymmer (om det nu inte är min man för då blir det mitt bekymmer :D).

Det jag har invändningar mot är att man blir så kåt på någon att man MÅSTE ligga med denne. Det låter nästan lite sjukligt.

...men ...eeh...folk är olika, det är bara att inse det ...du lever polygamt, jag monogamt...en del röker gräs, andra inte...en del är religiösa och andra inte ...
men man behöver ju inte göra narr av folk som inte vill leva som du gör ..eller ??
Det har jag inte gjort heller.

Du verkar hänga med på det jag skriver lika lite som jag hänger med på det du skriver.

För min del är det för att jag i så fall skall få ha möjligheten att lämna förhållandet (eller stanna kvar men då vet man hur läget är).

Ja, jag vill veta hur läget är. VAD jag beslutar om där och då, kan jag nog egentligen inte svara på just nu även om jag kan känna mig stensäker på hur jag skulle reagera, MEN beslutet ska vara mitt.

Det har jag inte gjort heller.

Du verkar hänga med på det jag skriver lika lite som jag hänger med på det du skriver.

Nja, jag tycker du gör dig lustig över folk som inte har samma referensramar på förhållanden som du själv har..folk är olika....på min tid hade vi Hippies, som rökte gräs och knullade runt med allt o alla....hela världen var en orgie...Fred På jorden..en del tyckte det var ok och andra inte , och för det ska man inte se ner på dom som inte ville leva som Hippiesarna :p

Någon jämförde kåthet med att äta och dricka. Tycker det haltar ganska så rejält. Så vitt jag vet så är risken att man skall dö för att man låter bli att ligga med någon man är kåt på ganska så obefintlig. Om man låter bli att äta eller dricka så är risken att dö överhängande.
Det är visserligen alldeles sant, men driftsmässigt är en jämförelse mellan törst, kåthet och hunger adekvat eftersom alla tre är djupt rotade i våra mest primitiva delar av hjärnan.

Och om vi inte är kåta och inte knullar så dör människosläktet ut.

Var har jag gjort mig lustig? När jag skrev att tråden får mig att känna mig som ett UFO?

"någon typ av nedsatthet" låter som en diagnos. Finns det botemedel? :p

Läste att sex i en relation skapar gemenskap. Man hade kollat hur kvinnors hjärnor reagerar när de har sex i en relation (fråga inte hur de gjorde det eller några detaljer för det kommer jag inte ihåg. Tror det var ett inslag i P1 (eller var det svt) för några månader sedan men är inte säker). Kanske är det så enkelt att vissa kvinnor reagerar mer på detta än andra?

Kl

Oavsett vad man har för relation skulle jag inte vilja ha en främmande människors sekret och kroppsvätskor i MINA sängkläder/soffdynot etc. Jädrigt ofräscht :crazy:

Fast uppenbarligen är det bland det viktigaste i ditt förhållande eftersom du kräver total avhållsamhet från andra till den graden att din partner inte ens kan ha en helt naturlig biologisk känsla utan att han behöver rapportera det till dig.

Hade det inte varit så viktig så hade du aldrig ens tänkt på det.

Jag anser inte att det är en biologisk känsla att vara kåt på ANDRA än sin partner. För mig är sex förenat med kärlek, att ens vara kåt på någon annan innebär att man vill ha sex med den väl? Och att ens känna att man vill ha sex med någon annan, det är för mig en gåta, när man är i ett friskt och fint förhållande, där sex handlar om kärlek.

Sex är inte viktigast nej, men respekt och ärlighet är det definitivt. Att vilja ligga med någon annan och inte berätta det tycker inte jag verkar ärligt.

Och jag tror fortfarande inte att du någonsin varit sådär kåt bara för ingenting. För kåthet är ingenting man väljer. Det bara blir så.

Så det är ingen som väljer att vilja vara kåt på någon annan när man har ett friskt förhållande. Man bara blir det. Det är biologiskt, precis som hunger, törst, trötthet, etc.

Nej, jag blir inte kåt på folk jag inte har känslor för.

Det är visserligen alldeles sant, men driftsmässigt är en jämförelse mellan törst, kåthet och hunger adekvat eftersom alla tre är djupt rotade i våra mest primitiva delar av hjärnan.

Fast återigen så är det individnivå vi pratar om. Dvs om någon kan dö för att denne låter bli att ligga med någon denne är kåt på.

Läste att sex i en relation skapar gemenskap. Man hade kollat hur kvinnors hjärnor reagerar när de har sex i en relation (fråga inte hur de gjorde det eller några detaljer för det kommer jag inte ihåg. Tror det var ett inslag i P1 (eller var det svt) för några månader sedan men är inte säker). Kanske är det så enkelt att vissa kvinnor reagerar mer på detta än andra?

Vilken intressant undersökning! Jag kan förstås inte låta bli att undra hur de kom fram till det! :D

I mina ögon finns det så oerhört mycket fler saker som skapar en gemenskap i ett förhållande. :)

Återigen - kåthet är ingenting man väljer/bestämmer sig för att vara - det bara sker naturligt!

Men man väljer om man är ärlig och berättar det för sin partner. Att man är kåt på någon, att man ofta är kåt på någon eller hur jag nu ska uttrycka mig. Jag vill kunna välja om jag vill vara tillsammans med någon som känner för att sätta på någon i icakön.

Ja det är säkert djupt rotat, men det är ju egentligen inte det som är poängen. Poängen är att jag vill kunna välja om jag vill ha en man som är kåt på andra eller om jag inte vill ha en sådan man.

Finns det inga människor som inte är kåta på andra än de har ett förhållande med?

Finns det inga människor som inte är kåta på andra än de har ett förhållande med?
Väldigt få skulle jag vilja säga. Speciellt i förhållanden som är över något år långa. När man är nykär har man ju bara ögon för den man träffar, men har man varit tillsammans i 20 år är det inte riktigt samma grej. Och även om förhållandet är bra och man aldrig skulle kunna tänka sig att vara med någon annan, så kommer det ändå en fantasi då och då om hur det hade varit att ligga med någon annan.

Jag anser inte att det är en biologisk känsla att vara kåt på ANDRA än sin partner. För mig är sex förenat med kärlek, att ens vara kåt på någon annan innebär att man vill ha sex med den väl? Och att ens känna att man vill ha sex med någon annan, det är för mig en gåta, när man är i ett friskt och fint förhållande, där sex handlar om kärlek.

Sex är inte viktigast nej, men respekt och ärlighet är det definitivt. Att vilja ligga med någon annan och inte berätta det tycker inte jag verkar ärligt.

Känns som du verkar sätta sexualitet/relationer på en väldigt hög pidestal.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 652
Senast: Whoever
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 869
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 939
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 980
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • ”Hund” 2005-2010