Hångla med en gift man

Sv: Hångla med en gift man

Ingen är ju unik så det finns det säkert, men det är nog ovanligt att man inte ens spanar in en anknytning snygging eller har någon liten fantasi om någon.

Det är bra att du vet vad du vill ha i ett förhållande, men utifrån var du skrivit på bild om dina tidigare förhållanden så undrar jag om du kanske fokuserar på lite fel saker och dras till män med inte helt sunda värderingar.

Va? Har värderingarna något att gör med om man blir eller inte blir kåt på andra eller om man inte vill ha en sådan person som blir kåt på andra? Va, jag fattar inte, du har tappat mig. :confused:

Eller du menar att om jag letar upp någon som tänker att den vill ha sex med andra, kåt på, så kanske de är bättre människor och inte trycker ner mig i skiten och behandlar mig illa?

Dysfunktionellt??
Hur kan det vara dysfunktionellt att hålla sig till en åt gången precis som att vissa vill ha två och flera?
Att inte vara otrogen är en sak, men att aldrig bli lite kåt på någon annan skulle Rent personligen ge mig lite dåliga vibbar.

Erfarenheter jag har av sådana personer, är att det går hand i hand med sjukt kontrollbehov och andra mindre trevliga egenskaper. Madonna och hora komplex är inte ett allt för ovanlig fenomen.

Okey, då är nog svaret rätt klart, de enda jag känner med så låg sexdrift har medicinska skäl till det, exempelvis mediciner eller avsaknad av mediciner....

Det finns de som är asexuella utan(känd) medicinsk orsak och som är nöjda med det. Så du är inte ensam.

Men det vanligaste är att man har mer sexualldrift än så.

Men allvarligt, menar du att man är "sjuk", har ett medicinskt problem för att min inte tänder på andra i tid och otid utan kan ha fantasier och känna sig kåt mot sin partner man har ett förhållande med?

Jag anser inte att det är en biologisk känsla att vara kåt på ANDRA än sin partner. För mig är sex förenat med kärlek, att ens vara kåt på någon annan innebär att man vill ha sex med den väl? Och att ens känna att man vill ha sex med någon annan, det är för mig en gåta, när man är i ett friskt och fint förhållande, där sex handlar om kärlek.

Sex är inte viktigast nej, men respekt och ärlighet är det definitivt. Att vilja ligga med någon annan och inte berätta det tycker inte jag verkar ärligt.

Dysfunktionellt??
Hur kan det vara dysfunktionellt att hålla sig till en åt gången precis som att vissa vill ha två och flera?
Jag håller med i det du skriver, Enya.

Skulle jag få veta att min partner ville ligga med andra, även om han inte gjorde det, så skulle jag inte vilja vara tillsammans med honom. Jag är glad att han och jag har samma värderingar (kände varandra i flera år innan vi blev tillsammans).

Jag tycker det är elakt att uttrycka sig så som vissa gör, alla är olika.

Haha jag såg för någon sida sedan att jag lyckades svara på ett inlägg "samtidigt" som det postades, alltså mindre än en minut senare.

Klart vi måste ha tempo! Hur skulle de se ut om folk tänkte igenom det de skrev? :nailbiting: Dessutom är otrohetsdiskussioner tradition. Tråden måste bli minst 20 sidor om vi ska vakta på traditionerna.

Vad sexig nu är har jag väl egentligen aldrig funderat på, men snygg är ju inte det jag menar med kåt.

Att jag tycker att någon är snygg även om jag varit i ett förhållande är väl inte fel, inte heller om han tyckte det. Vilket inträffade för oss båda. Att vända sig om efter någon och spana in röven några sekunder är inget annat än att man tycker om det man ser. Utseendet. Som en snygg lägenhet, snygg tavla, snygg häst. Utseendet har för mig inget med kåthet eller kärlek att göra.
Därmed fastställt att det är en fråga om individuella definitioner och språkförbistring, till viss del.

Jag kan absolut tycka att någon "bara" är snygg, men ofta leder det konstaterandet till att jag tänker någon snuskig tanke även om den kan vara mycket kortvarig. Andra saker gillar jag att titta på bara för att det är fascinerande, typ kukar.

Att inte vara otrogen är en sak, men att aldrig bli lite kåt på någon annan skulle Rent personligen ge mig lite dåliga vibbar.

Erfarenheter jag har av sådana personer, är att det går hand i hand med sjukt kontrollbehov och andra mindre trevliga egenskaper. Madonna och hora komplex är inte ett allt för ovanlig fenomen.

Med andra ord tillskriver du mig med olika mindre trevliga egenskaper och ett sjukt kontrollbehov? Eller missförstår jag dig?

Haha jag såg för någon sida sedan att jag lyckades svara på ett inlägg "samtidigt" som det postades, alltså mindre än en minut senare.

Klart vi måste ha tempo! Hur skulle de se ut om folk tänkte igenom det de skrev? :nailbiting: Dessutom är otrohetsdiskussioner tradition. Tråden måste bli minst 20 sidor om vi ska vakta på traditionerna.

Men är det fel att inte tycka som dig ?

Fast nu kommer Toyboy ;)

så nu måste jag hänge mig åt honom, baaaara hooooonoooommmmmmmm ............

Men allvarligt, menar du att man är "sjuk", har ett medicinskt problem för att min inte tänder på andra i tid och otid utan kan ha fantasier och känna sig kåt mot sin partner man har ett förhållande med?

Det ena utesluter inte det andra i ett sunt förhållande.

Eller som jag skrev, att man sätter sexualitet/relationer på en pidestal. Men det var nog ingen som hann läsa det :p

Senast ändrad:

Jaja, viss språkförbistring. ;)

För mig finns det ju noll och inget samband mellan "sex" och "kärlek" - det är naturligtvis trevligt att sexa med någon man älskar, men jag kan även älska att sexa med någon som är trevlig. ;)

Och skilda åsikter på den punkten är ju svåra att jämka.

Va? Har värderingarna något att gör med om man blir eller inte blir kåt på andra eller om man inte vill ha en sådan person som blir kåt på andra? Va, jag fattar inte, du har tappat mig. :confused:

Eller du menar att om jag letar upp någon som tänker att den vill ha sex med andra, kåt på, så kanske de är bättre människor och inte trycker ner mig i skiten och behandlar mig illa?

Nej, inte alls. Men du skrev tidigt i tråden att otrohet skulle vara det värsta i ett förhållande för dig. Nu menar jag absolut inte att du ska vara med någon som vill vara otrogen men "han är inte kåt på någon annan" borde inte räcka för att man inte ska anse ett förhållande vara sjukt.

Det är inte okey att behandla dig illa bara för att man inte är kåt på andra!

Därmed fastställt att det är en fråga om individuella definitioner och språkförbistring, till viss del.

Jag kan absolut tycka att någon "bara" är snygg, men ofta leder det konstaterandet till att jag tänker någon snuskig tanke även om den kan vara mycket kortvarig. Andra saker gillar jag att titta på bara för att det är fascinerande, typ kukar.

Snuskiga tankar kan jag tänka när jag är singel :p
Jösses, du och dina kukar! :o:D

Eller som jag skrev, att man sätter sexualitet/relationer på en pidestal. Men det var nog ingen som vann läsa det :p

Jo jag hann. Men jag skulle vilja ha en förklaring på vad du menar. Jag är nog dysfunktionellt trög så jag hänger inte med...

Nej, jag skrev ju att det finns de som är assexuella utan medicinska orsaker till det.

Men de enda jag känner helt utan sexdrift, som i ALDRIG onanerar, fantiserar eller vill ha sex (med eller utan partner alltså) har medicinska skäl, vissa sjukdomar och mediciner dödar sexdriften.

De allra flesta människor har någon form av sexdrift.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 653
Senast: Whoever
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 869
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 939
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 980
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Mens