Hångla med en gift man

Sv: Hångla med en gift man

Nej, inte alls. Men du skrev tidigt i tråden att otrohet skulle vara det värsta i ett förhållande för dig. Nu menar jag absolut inte att du ska vara med någon som vill vara otrogen men "han är inte kåt på någon annan" borde inte räcka för att man inte ska anse ett förhållande vara sjukt.

Det är inte okey att behandla dig illa bara för att man inte är kåt på andra!

Nej, men jösses! Jag förutsatte att man har ett bra och vettigt förhållande. :)
Det är väl klart att det finns 300 andra saker som är det värsta. Misshandel, tortyr, våldtäkter osv. Jag gick bara inte så djupt in i de tankarna för jag förutsatte att vi inte tänkte på just sådana saker.

Med andra ord tillskriver du mig med olika mindre trevliga egenskaper och ett sjukt kontrollbehov? Eller missförstår jag dig?

Ja, jag hade dumpat dig snabbare än kvickt om du hade krävt redovisning av mig varenda gång jag blev kåt och du inte var orsaken. Jag tycker det är lika sjukt som om du skulle kräva att veta varje gång jag gick på Toa.

Nej, jag skrev ju att det finns de som är assexuella utan medicinska orsaker till det.

Men de enda jag känner helt utan sexdrift, som i ALDRIG onanerar, fantiserar eller vill ha sex (med eller utan partner alltså) har medicinska skäl, vissa sjukdomar och mediciner dödar sexdriften.

De allra flesta människor har någon form av sexdrift.

Jag har tre barn. Visserligen är det den Helige man..anden som är far till dem, men i mina förhållande har jag haft sex. Däremot har jag aldrig känt att det varit något att hänga i julgranen och kan leva utan det.

Sex är inte viktigt, jag vill bli älskad och tycker att närhet, kramar, kärlek osv är det som visar att någon älskar mig. Sex är ett fysiskt begär och visar i sig inte på att någon älskar mig. Det har ni ju själv visat- att kåthet och sex inte behöver ha med kärlek att göra.

Jag tror att det finns gott om asexuella människor som inte vågar ge sig till känna, för det verkar så onormalt i andra människor ögon att inte vilja ha sex.

Men allvarligt, menar du att man är "sjuk", har ett medicinskt problem för att min inte tänder på andra i tid och otid utan kan ha fantasier och känna sig kåt mot sin partner man har ett förhållande med?

http://a6uell.angelfire.com/
Här finns det personer som är asexuella. Som jag skrev, du är inte ensam.

Men det vanligaste är att man har någon form av sexdrift.

Ja, jag hade dumpat dig snabbare än kvickt om du hade krävt redovisning av mig varenda gång jag blev kåt och du inte var orsaken. Jag tycker det är lika sjukt som om du skulle kräva att veta varje gång jag gick på Toa.

Jag blir inte tillsammans med någon som vill ha sex med andra.:)

Nja, så ovanligt är det väl inte att man pratar om det? Det är ju vanligt att man tappar den när man exempelvis är deprimerad eller har hormonella störningar.

Det är en känd biverkning av ppiller(hysteriskt komiskt!) vissa antidepressiva.

Men om sex är så oviktigt, varför är det inte okej ens att din partner tänder på någon annan? Egentligen...

Jag skulle för övrigt inte vara så säker på att jag är asexuell, om jag var du. I perioder då man inte har sex är min erfarenhet att sexlusten kan stängas av. Den måste inte göra det, men den kan göra det. Dina erfarenheter av män är inte lysande. Med en bra man som du är helt trygg med skulle du kanske få sexuella känslor som du inte har en aning om idag.

Nja, så ovanligt är det väl inte att man pratar om det? Det är ju vanligt att man tappar den när man exempelvis är deprimerad eller har hormonella störningar.

Det är en känd biverkning av ppiller(hysteriskt komiskt!) vissa antidepressiva.

Jag vet att det är en känd biverkning på vissa läkemedel. Vad menar du förresten med avsaknad av medicin i något inlägg du skrev?

Att se andra som dysfunktionella för att man inte vill att partnern ska känna att han vill ha sex med andra, tycker inte jag känns som en trevlig stämpel man ger andra människor.

Jag vet att det är en känd biverkning på vissa läkemedel. Vad menar du förresten med avsaknad av medicin i något inlägg du skrev?

Att se andra som dysfunktionella för att man inte vill att partnern ska känna att han vill ha sex med andra, tycker inte jag känns som en trevlig stämpel man ger andra människor.

Till exempel om man är deprimerad tappar man ofta sexlust. Där kan medicin hjälpa (om den inte istället slås ned av medicinen, ur askan ur elden:banghead:)

Det finns de som har fel på sina hormoner och det kan sabba sexdriften.

Men om sex är så oviktigt, varför är det inte okej ens att din partner tänder på någon annan? Egentligen...

Jag skulle för övrigt inte vara så säker på att jag är asexuell, om jag var du. I perioder då man inte har sex är min erfarenhet att sexlusten kan stängas av. Den måste inte göra det, men den kan göra det. Dina erfarenheter av män är inte lysande. Med en bra man som du är helt trygg med skulle du kanske få sexuella känslor som du inte har en aning om idag.

Jag tror inte jag skrivit att jag är asexuell, det var nog snarare en stämpel andra gav mig här. Mina känslor för sex var inte annorlunda i mina förhållanden. Dessutom har jag haft bra sex också. Likväl som jag käkat goda middagar och supit mig jävligt full.

Jag är inte intresserad av sexuella känslor. Det räcker fint med att vara älskad. Jag är trött på sex, det är ytligt, ointressant och på gränsen till.... ja.

Glömde svara på en sak: I första hand är det ärligheten som är viktig. Att jag får veta om att personen tänder på andra så att JAG kan fatta beslut om jag vill leva på det viset. Det är också viktigt för min självkänsla skull. Att personen faktiskt älskar mig. Jag kan inte försöka förklara det mer än så för jag hittar inte de rätt orden så att jag inte blir missförstådd. Sex är inte viktigt för mig att ha, men jag vill inte att min partner har sex med andra då det ju är sammankopplat med kärlek. Jag vill ha sex med den jag älskar, i ett friskt och sunt förhållande alltså, och vill ha en partner som känner samma. Eller hur jag nu menar att jag känner. Yrar jag mer än normalt?

Senast ändrad:

Till exempel om man är deprimerad tappar man ofta sexlust. Där kan medicin hjälpa (om den inte istället slås ned av medicinen, ur askan ur elden:banghead:)

Det finns de som har fel på sina hormoner och det kan sabba sexdriften.

Ah, jag tänkte inte så långt, sorry för korkad fråga! :o

Jag messar den här
happy1.gif
duger det?

:laugh:

Ja, den är ett säkert kort i otrohetstrådar, trådar som gränsar till ämnet otrohet samt trådar som kan göras om till att handla om otrohet. The O word:nailbiting:

Ja, det verkar snarare vara extremt laddat?

Min partner älskar mig, vi respekterar varandra och jag är tokkär! Vi pratar och har kul tillsammans. han tycker jag är jättesexig och skryter för sina vänner om hur tunga väskor jag kan bära. Han står till och med ut med mig när jag är sur och grinig.

Att bli kåt är lika naturligt som att bli trött, hungrig eller skitnödig. Om han råkar titta på en snygg rumpa i kassakön och bli kåt har inget med hans känslor för mig att göra. Han älskar mig lika mycket för det.
Det samma gäller ju mig.
Så varför skulle vi behöva prata om det? Det är inte ett

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 653
Senast: Whoever
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 869
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 939
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 980
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX