Hångla med en gift man

Sv: Hångla med en gift man

Jag anser inte att det är en biologisk känsla att vara kåt på ANDRA än sin partner. För mig är sex förenat med kärlek, att ens vara kåt på någon annan innebär att man vill ha sex med den väl? Och att ens känna att man vill ha sex med någon annan, det är för mig en gåta, när man är i ett friskt och fint förhållande, där sex handlar om kärlek.

Sex är inte viktigast nej, men respekt och ärlighet är det definitivt. Att vilja ligga med någon annan och inte berätta det tycker inte jag verkar ärligt.

Min erfarenhet är att du nog är rätt ovanlig. De allra allra flesta jag känner blir ibland kåta på andra än sina partners. Det innebär nog rätt sällan att man agerar på den känslan.(folk har ju annat att göra än att knulla i kassakön)

Jag se ser inte det oärliga eller orespektfulla i att inte berätta det, det vore som min partner skulle behöva berätta för mig varje gång hän ägt hungrig, skitnödig eller trött. Och vice versa för mig, det vore ohållbart! Jag tycker snarare att det vore respektlös att kräva något sådant av min partner.

Vi har när vi blev ihop kommit överens om att vi är monogama sexuellt och kärleksmässigt, men jag kunde inte bry mig mindre om han spanar in en snygg röv. Jag hade varit mer orolig om han(eller jag) inte gör något sådant.

Jag är monogam, blir jag på allvar så intresserad av någon att jag skulle överväga att riskera mitt förhållande så är det något som skaver i förhållandet. Men nog tusan kan jag bli kåt på någon.
Men det och otrohet är på lika skilda delar av en skala som det är att äta middag och att vara bulimiket och hetsäta 7bigmac och Company i mitt fall...

För att jag inte tycker det är oärligt att inte säga det. Jag räknar med att min partner känner sig kåt på andra och att hen räknar med att jag också gör det.

Det skulle bli väldigt opraktiskt också. Om vi t ex är ifrån varandra en vecka så skulle vi ju behöva föra anteckningar.
En vecka? En dag. :D

Jag misstänker att det är språkförbistring i tråden, eller? "Kåt på" kan för mig vara synonymt med "snygg", men menar tråddeltagarna verkligen att man ska behöva rapportera varje gång man ser någon som är snygg?

"Kåt på" behöver inte, för mig, betyda "kommer att ligga med", för ligger gör jag bara med min man, däremot kan "kåt på" absolut betyda att personen just där och just då av mig uppfattas som helt otroligt snygg/sexig/vacker/het (och att jag i händelse av singelskap hade sexat) och vederbörande kan lika gärna vara glömd 30 sekunder senare likväl som hen kan få utgöra runkmaterial några timmar senare. Oftast det förra, för jag är en glömsk människa.

Och när jag var singel var det så att "kåt på" absolut kunde betyda att jag gärna hade sexat där och då. Jag var fullständigt hämningslös på den tiden.

Jag tycker att det är symtom på att man har ett friskt förhållande när man kan tillåta sig att ibland tycka att någon annan är snygg (sexig, kåthetsväckande, vad ni nu vill). Jag har haft båda och det förhållandet där det rådde ständig rapporteringsplikt var verkligen inte sunt någonstans. Det var ett fruktansvärt otryggt förhållande, till skillnad från mitt nuvarande.

Jag tror inte någon av oss hade stått ut av att ständigt få höra om sådana saker. Jag är tämligen säker på att min man "tittar på andra", eller: Jag vet att han gör det, men jag föredrar att inte höra om det. Det är inte ens min ensak.

Hade vi varit tvungna att rapportera varenda snygging vi ser hade vi inte pratat om så mycket annat, tror jag. Och alla filmkvällar hade ju blivit sönderpratade.

Jag skulle känna mig förnedrad om en man ville ha sex med någon annan än mig i ett förhållande med mig. :nailbiting:

Allvarligt? Jag FÖRUTSÄTTER att man i en längre relation vid någon tid faktiskt är sugen på sex med någon annan. Vad man sedan väljer att göra med den impulsen är en annan sak.

Jag skulle nog inte vilja vara tillsammans med någon som inte har förmåga att tända på någon enda mer än mig. Det hade jag sett som extremt kufiskt och dysfuntionellt.

Ingen är ju unik så det finns det säkert, men det är nog ovanligt att man inte ens spanar in en anknytning snygging eller har någon liten fantasi om någon.

Det är bra att du vet vad du vill ha i ett förhållande, men utifrån var du skrivit på bild om dina tidigare förhållanden så undrar jag om du kanske fokuserar på lite fel saker och dras till män med inte helt sunda värderingar.

Har du sexfantasier? onanerar du?

Jävlar, det där var rakt på! :wtf:

Nej, jag har inga sexfantasier, de jag hade var enbart min man delaktig i och det är ju en hel del år sedan nu han dog.

Nej, jag onanerar inte, har aldrig känt något behov av det.

Jag misstänker att det är språkförbistring i tråden, eller? "Kåt på" kan för mig vara synonymt med "snygg", men menar tråddeltagarna verkligen att man ska behöva rapportera varje gång man ser någon som är snygg?

"Kåt på" behöver inte, för mig, betyda "kommer att ligga med", för ligger gör jag bara med min man, däremot kan "kåt på" absolut betyda att personen just där och just då av mig uppfattas som helt otroligt snygg/sexig/vacker/het (och att jag i händelse av singelskap hade sexat) och vederbörande kan lika gärna vara glömd 30 sekunder senare likväl som hen kan få utgöra runkmaterial några timmar senare. Oftast det förra, för jag är en glömsk människa.

Och när jag var singel var det så att "kåt på" absolut kunde betyda att jag gärna hade sexat där och då. Jag var fullständigt hämningslös på den tiden.

Jag tycker att det är symtom på att man har ett friskt förhållande när man kan tillåta sig att ibland tycka att någon annan är snygg (sexig, kåthetsväckande, vad ni nu vill). Jag har haft båda och det förhållandet där det rådde ständig rapporteringsplikt var verkligen inte sunt någonstans. Det var ett fruktansvärt otryggt förhållande, till skillnad från mitt nuvarande.

Jag tror inte någon av oss hade stått ut av att ständigt få höra om sådana saker. Jag är tämligen säker på att min man "tittar på andra", eller: Jag vet att han gör det, men jag föredrar att inte höra om det. Det är inte ens min ensak.

Hade vi varit tvungna att rapportera varenda snygging vi ser hade vi inte pratat om så mycket annat, tror jag. Och alla filmkvällar hade ju blivit sönderpratade.

Ja, Herregud det har varit helt opraktiskt förutom det sjuka behovet att rapportskyldighet om ens drifter. Vilka filmer hade man kunnat se? Teletubbies?!:nailbiting:

Fast återigen så är det individnivå vi pratar om. Dvs om någon kan dö för att denne låter bli att ligga med någon denne är kåt på.
Kåthet blir ju inte en icke-biologisk drift bara för att man i egenskap av individ inte dör av att inte få knulla.

Och det är inte ens poängen. Poängen är att Ramonas jämförelse var alldeles korrekt.

Jävlar, det där var rakt på! :wtf:

Nej, jag har inga sexfantasier, de jag hade var enbart min man delaktig i och det är ju en hel del år sedan nu han dog.

Nej, jag onanerar inte, har aldrig känt något behov av det.

Okey, då är nog svaret rätt klart, de enda jag känner med så låg sexdrift har medicinska skäl till det, exempelvis mediciner eller avsaknad av mediciner....

Det finns de som är asexuella utan(känd) medicinsk orsak och som är nöjda med det. Så du är inte ensam.

Men det vanligaste är att man har mer sexualldrift än så.

Vad är det som är galet ? Att Enya inte tänker som alla andra ? ..eller att folk reagerar på otrohet...eller att folk blir kåta...eller inte i ICA kön ?

Vad sexig nu är har jag väl egentligen aldrig funderat på, men snygg är ju inte det jag menar med kåt.

Att jag tycker att någon är snygg även om jag varit i ett förhållande är väl inte fel, inte heller om han tyckte det. Vilket inträffade för oss båda. Att vända sig om efter någon och spana in röven några sekunder är inget annat än att man tycker om det man ser. Utseendet. Som en snygg lägenhet, snygg tavla, snygg häst. Utseendet har för mig inget med kåthet eller kärlek att göra.

Allvarligt? Jag FÖRUTSÄTTER att man i en längre relation vid någon tid faktiskt är sugen på sex med någon annan. Vad man sedan väljer att göra med den impulsen är en annan sak.

Jag skulle nog inte vilja vara tillsammans med någon som inte har förmåga att tända på någon enda mer än mig. Det hade jag sett som extremt kufiskt och dysfuntionellt.

Dysfunktionellt??
Hur kan det vara dysfunktionellt att hålla sig till en åt gången precis som att vissa vill ha två och flera?

Vad är det som är galet ? Att Enya inte tänker som alla andra ? ..eller att folk reagerar på otrohet...eller att folk blir kåta...eller inte i ICA kön ?

Det hysteriska tempot i tråden. Skriver någon något 17.40 så svarar någon 17.39. Det blir väldigt genomtänkt och sansat på det viset:angel:

Ja kanske är det lite språkförbistring. Men inte bara. Det är ganska mycket diametralt olika syn på sex och kärlek tror jag.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 652
Senast: Whoever
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 869
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 939
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 980
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • ”Hund” 2005-2010