Hångla med en gift man

Sv: Hångla med en gift man

Jag skulle dumpa honom, för jag tycker det verkar konstigt att vilja ha sex med någon annan i ett friskt förhållande. Om inget annat kommit överens.
Och det är just därför jag inte tror att du har samma sexuella behov som andra människor har. Du har någon typ av nedsatthet där eftersom du inte någon gång känner att du är lite kåt på någon. De allra flesta normala människorna känner någon gång, även under ett jättefint och bra förhållande att de är sugen på någon annan. Det är så de flesta fungerar och det är faktiskt inte ett dugg konstigt. Snarare normalt.

Jag skulle känna mig förnedrad om en man ville ha sex med någon annan än mig i ett förhållande med mig. :nailbiting:

Jag skulle dumpa honom, för jag tycker det verkar konstigt att vilja ha sex med någon annan i ett friskt förhållande. Om inget annat kommit överens.

Lite motsägelsefullt (citerar dig själv) "Det är ok att vara kåt på någon, bara den berättar om det så partnern vet om det. Så tycker jag."

Fast då kan du inte vara tillsammans med någon som har en frisk sexualdrift. För sådär är det för typ alla friska människor. De känner någon gång att de vill ligga med någon. De blir liksom bara kåta, helt utan anledning och bara för att det är så naturen fungerar.

Fast nu hänger jag inte med riktigt. Om man blir kåt på någon måste man ligga med personen i fråga? Har man ingen sexdrift om man inte hoppar i säng med alla man blir kåt på?

Någon jämförde kåthet med att äta och dricka. Tycker det haltar ganska så rejält. Så vitt jag vet så är risken att man skall dö för att man låter bli att ligga med någon man är kåt på ganska så obefintlig. Om man låter bli att äta eller dricka så är risken att dö överhängande.

Självklart kan man inte styra över vem man blir kåt på men man kan väl ändå styra över det sexuella utförandet. Eller är alla som har normal sexdrift slav under den?

Fast nu hänger jag inte med riktigt. Om man blir kåt på någon måste man ligga med personen i fråga? Har man ingen sexdrift om man inte hoppar i säng med alla man blir kåt på?
Givetvis måste man inte agera på kåtheten. Jag tror att de allra flesta människorna inte agerar alls. Som jag skrev så agerar jag på kanske 0.5% av alla gånger jag är kåt.

Kåthet är en biologisk drift. Precis som att äta och dricka är. Och jo, mänskligheten hade dött ut ifall vi inte hade haft en sexualdrift.

Så varför vill du att han ska berätta det för dig?????? Det är ju däri det konstiga ligger.

För min del är det för att jag i så fall skall få ha möjligheten att lämna förhållandet (eller stanna kvar men då vet man hur läget är).

Då är det nog bra att du inte är i en relation :) Det låter gräsligt jobbigt att gå runt och oroa sig över vad ens partner eventuellt går och tänker på. Skulle fan aldrig orka bry mig om att min kille ibland blir tänd på andra. Herregud, jag skulle inte ens fixa en relation med någon som hade sån liten sexdrift att den inte blev det.

För min del är det för att jag i så fall skall få ha möjligheten att lämna förhållandet (eller stanna kvar men då vet man hur läget är).
Fast du skriver ju att man inte kan rå för vem man blir kåt på. Hur har du då gjort ett såpass stort fel att du förtjänar att lämnas för det?

Att agera och vara otrogen är ju en helt annan grej än att vara kåt. Förstår inte hur du ens kan blanda ihop dem.

Någon jämförde kåthet med att äta och dricka. Tycker det haltar ganska så rejält. Så vitt jag vet så är risken att man skall dö för att man låter bli att ligga med någon man är kåt på ganska så obefintlig. Om man låter bli att äta eller dricka så är risken att dö överhängande.

Självklart kan man inte styra över vem man blir kåt på men man kan väl ändå styra över det sexuella utförandet. Eller är alla som har normal sexdrift slav under den?

Man kan bli jäkligt sugen på att köpa tårtan i konditorifönstret - men man kan bestämma sig för att inte köpa den.

Man kan bli sugen på att ligga med killen i ICA-kön - men man kan bestämma sig för att inte försöka sig på att förföra honom.

Jag var jäkligt sugen på att ligga med den gifta mannen - men jag bestämde mig för att inte göra det.

Suget kan man alltså inte bestämma över, men man kan bestämma vad man gör av suget.

Senast ändrad:

Givetvis måste man inte agera på kåtheten. Jag tror att de allra flesta människorna inte agerar alls. Som jag skrev så agerar jag på kanske 0.5% av alla gånger jag är kåt.

Kåthet är en biologisk drift. Precis som att äta och dricka är. Och jo, mänskligheten hade dött ut ifall vi inte hade haft en sexualdrift.

Fast nu pratar vi inte om mänskligheten utan om den enskilda individen skulle dö om denne inte alltid utlevde sin kåthet.

Och det är just därför jag inte tror att du har samma sexuella behov som andra människor har. Du har någon typ av nedsatthet där eftersom du inte någon gång känner att du är lite kåt på någon. De allra flesta normala människorna känner någon gång, även under ett jättefint och bra förhållande att de är sugen på någon annan. Det är så de flesta fungerar och det är faktiskt inte ett dugg konstigt. Snarare normalt.

Ramona, jag vet att vi inte har samma sexuella behov. Jag har inte ögon för andra när jag är tillsammans med någon, det har jag aldrig haft. Sex är inte det viktigaste i ett förhållande, och tro det eller ej, jag kan leva helt utan det också. Att vara kåt på någon, att vilja ha sex med någon handlar FÖR MIG om kärlek. Inte om ett ligg med någon random nisse i kön på ICA. För då menar du väl att du blir kåt på personens utseende?

Men det är väl där problemet ligger. Jag vill inte ha sex med någon jag inte har känslor för, jag tycker inte om sexualiteten som ett fysiskt begär som man bara måste stilla till vilket pris som helst.

Varför inte berätta att man är så kåt att man vill ligga med någon annan? Ärlighet du vet?

För att jag inte tycker det är oärligt att inte säga det. Jag räknar med att min partner känner sig kåt på andra och att hen räknar med att jag också gör det.

Det skulle bli väldigt opraktiskt också. Om vi t ex är ifrån varandra en vecka så skulle vi ju behöva föra anteckningar.

Fast du skriver ju att man inte kan rå för vem man blir kåt på. Hur har du då gjort ett såpass stort fel att du förtjänar att lämnas för det?

Att agera och vara otrogen är ju en helt annan grej än att vara kåt. Förstår inte hur du ens kan blanda ihop dem.

Men det var ju du som skrev att de som inte agerar på sin kåthet inte har någon sexdrift. Det var där jag tappade ditt resonemang.

Jag vet inte om jag skulle vara frigid eller nåt för jag har då aldrig bara sådär blivit kåt på nån utan att hånglat med dom....att man tycker nån är sexig eller snygg, men inte att vilja ligga...

...mitt nuvarande sexliv ligger vi kanske 10 ggr /vecka o såklart blir jag kåt då men knappast utan hångel...Är det nåt fel på mig då ;)
OM han skulle vara otrogen eller ljuga så är jag ganska så säker på att han skulle ha väldigt svårt att få mig varm igen ....

Lite motsägelsefullt (citerar dig själv) "Det är ok att vara kåt på någon, bara den berättar om det så partnern vet om det. Så tycker jag."

Inte det minsta motsägelsefullt. Jag tycker att det är konstigt att vilja vara kåt på andra i ett friskt förhållande. Det är däremot ok att andra tycker att det är en bra sak eller ok att vara. Däremot vill jag VETA det så att jag, som inte vill ha en kåt-på-andra-karl ska kunna säga hej då.

Sex är inte det viktigaste i ett förhållande
Fast uppenbarligen är det bland det viktigaste i ditt förhållande eftersom du kräver total avhållsamhet från andra till den graden att din partner inte ens kan ha en helt naturlig biologisk känsla utan att han behöver rapportera det till dig.

Hade det inte varit så viktig så hade du aldrig ens tänkt på det.

Ramona, jag vet att vi inte har samma sexuella behov. Jag har inte ögon för andra när jag är tillsammans med någon, det har jag aldrig haft. Sex är inte det viktigaste i ett förhållande, och tro det eller ej, jag kan leva helt utan det också. Att vara kåt på någon, att vilja ha sex med någon handlar FÖR MIG om kärlek. Inte om ett ligg med någon random nisse i kön på ICA. För då menar du väl att du blir kåt på personens utseende?

Men det är väl där problemet ligger. Jag vill inte ha sex med någon jag inte har känslor för, jag tycker inte om sexualiteten som ett fysiskt begär som man bara måste stilla till vilket pris som helst.

Vi tänker nog ganska lika om det där. Däremot har jag gärna sex ofta inom relationen.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 652
Senast: Whoever
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 869
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 939
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 979
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka