Hångla med en gift man

Sv: Hångla med en gift man

Jag tycker inte att det är ett högt krav att tala om för mig att han inte kan leva utan att vara kåt på andra. Om man vet om min åsikt och känslor, borde det komma som en överraskning att jag inte skulle uppskatta att föras bakom ljuset så?

Är det svartvitt att inte vilja ha en man som är kåt på andra? Betyder det att jag skulle vara otrygg på något vis?

Det blir svartvitt när han inte ens får känna kåthet, då måste han vara ärlig och berätta det för dig så du kan dumpa honom för en sån man vill du inte ha. Han får inte tycka att någon annan kvinna är attraktiv eftersom du ska vara hans allt.
Låter det så som en trygg kvinna skulle resonera...?

Min sambo får gärna titta och bli attraherad. Varje gång han blir det och väljer att inget göra så väljer han ju mig på nytt. Jag ser ingen som helst skada eller brist på respekt i det så länge han inte agerar på de känslorna. Varför skulle jag känna mig hotad av en komplett främmande kvinna han möter i kön på ICA? Vi har ju valt varandra baserad på inre egenskaper främst, det kan inte en främling komma mellan bara sådär. Jag skulle känna mig mer hotad av en spirande vänskap över ett gemensamt intresse som jag inte delar än ett onenightstand med nån som "bara" råkar vara läcker.

Jag tycker inte att det är ett högt krav att tala om för mig att han inte kan leva utan att vara kåt på andra. Om man vet om min åsikt och känslor, borde det komma som en överraskning att jag inte skulle uppskatta att föras bakom ljuset så?

Det är lite som att en vegan skulle säga att du får bara vara med mig om du äter som jag och du får inte ens vara sugen på köttbullar. Det funkar ju om du hittar en annan vegan men vore oerhört orättvist mot någon annan.

Ger man sig in i ett förhållande med mig så lär man få veta min åsikt i frågan. Fortsätter man ett förhållande med mig har man accepterat frågan och accepterat att tala om för mig när jag inte längre är god nog åt honom. Att smyga med det känns ju inte så ärligt, eller?

Om vi ska tänka på mannen TS träffade. Han var beredd att löpa linan ut, om din man hade känt så, hade du fortfarande varit lika välvilligt inställd?

Det är lite som att en vegan skulle säga att du får bara vara med mig om du äter som jag och du får inte ens vara sugen på köttbullar. Det funkar ju om du hittar en annan vegan men vore oerhört orättvist mot någon annan.

Det är i samma kategori som de som säger att de inte kan vara ihop med tjocka män/kvinnor. Eller de som inte kan vara ihop med folk som har liknande/samma värderingar som en själv.

Jag vill bara ha ärlighet, något som verkar vara jävligt svårt?

Ger man sig in i ett förhållande med mig så lär man få veta min åsikt i frågan. Fortsätter man ett förhållande med mig har man accepterat frågan och accepterat att tala om för mig när jag inte längre är god nog åt honom. Att smyga med det känns ju inte så ärligt, eller?

Om vi ska tänka på mannen TS träffade. Han var beredd att löpa linan ut, om din man hade känt så, hade du fortfarande varit lika välvilligt inställd?

Som jag redan skrivit, jag vet inte vad mannen i trådstarten har för deal med sin fru. Har de ett öppet förhållande, ja vad ska då jag döma för? Har han lovat frun monogami och för henne bakom ljuset genom att faktiskt vara otrogen så tycker jag det är fel och oschysst.

Jag har väl inte någonstans skrivit att det är ok att vara otrogen....? Men du menar att man är otrogen bara man råkar känna sig attraherad av någon och där håller jag inte alls med.

Det är i samma kategori som de som säger att de inte kan vara ihop med tjocka män/kvinnor. Eller de som inte kan vara ihop med folk som har liknande/samma värderingar som en själv.

Jag vill bara ha ärlighet, något som verkar vara jävligt svårt?

Nej det är inte bara ärlighet du vill ha, du lägger in oerhört mycket i det ordet. Du vill ha någon som är villig att leva som en öppen bok och berätta precis allt för dig.

Om jag ser en läcker kille på stan men inte berättar det för min sambo, har jag varit oärlig då...? Ska jag börja titta ner iasfalten när jag rör mig ute för att respektera min partner?

Nej det är inte bara ärlighet du vill ha, du lägger in oerhört mycket i det ordet. Du vill ha någon som är villig att leva som en öppen bok och berätta precis allt för dig.

Om jag ser en läcker kille på stan men inte berättar det för min sambo, har jag varit oärlig då...? Ska jag börja titta ner iasfalten när jag rör mig ute för att respektera min partner?

Jag vill att han ska tala om för mig när han känner sig så kåt på en annan människa att han vill hoppa på henne i kön på ICA, det har inget med att tycka att någon är snygg att glo på eller ens att vända sig om och kika efter någon snygg som går förbi. Så var lugn, du behöver inte titta i marken när du är ute och går om du inte själv känner att du vill leva så.

Och precis allt... vad vet du om det? Är det plötsligt allt han måste berätta bara för att jag inte tycker att det är ok att tänka att man skulle vilja knulla en annan kvinna utan att tala om det för sin flickvän?

Varför känner du att du måste överdriva hela tiden? Tror du på fullt allvar att du har bättre koll på vad jag vill ha och vad jag menar än vad jag själv har?

Men, men "att du inte är god nog" ??

Vad har DET med saken att göra ?

Och det viktigaste är ärlighet - ja, så om han är ärlig och säger att ja, jag kan bli tänd på en annan men det ändrar inte mina känslor för dig, så är han diskvalificerad direkt ?

Senast ändrad:

För en del inlägg sedan skrev jag att jag egentligen inte NU kan svara på en sådan fråga. Däremot vill jag VETA så att jag kan fatta ett eget beslut om en sådan sak. Det kan kännas NU som att ja, han är inget att ha, men jag är fullt medveten om att risken/chansen är stor att det inte alls stämmer ifall det händer. Jag har flera gånger skrivit att jag vill veta för att kunna fatta ett eget beslut.

Hur många gånger ska jag skriva det?

Jag blir lite nyfiken på hur du ställer dig till en viss skämtsam jargong. Ger dig ett par enkla exempel:
-Jag behöver hjälp med att gå med den intagne till verkstan.
-Jag kan hjälpa dig men det kostar såklart.
-Tar du betalt i natura?

-Jag ska bara ta mina kläder från kontoret.
-Nej.
-Vadå nej, får jag inte ha kläder på mig?
-Det var du som sa det ;)

-Jessica Alba har verkligen snygg kropp! Jag önskar jag såg ut så.
-Du är knappast mycket sämre.
-Pfft, du har ju aldrig sett mig utan kläder.
-Då får vi väl ordna det då!

Är det okej att massera någons nacke? Kramas? Flirta med en delvis skämtsam, delvis allvarlig underton?

Exemplen är hämtade från verkligheten. Den ena parten är gift.

Jag vet inte mer än det du själv skrivit i tråden. Jag tycker inte heller att jag överdriver, igen - det här är så jag tolkar dig baserat på det du skrivit. Rätta mig gärna om jag har fel, eller se över det du själv skrivit.

Nej hur skulle jag kunna veta bättre än dig vad du vill ha? Jag försöker förklara att din syn på ärlighet förefaller innefatta mycket mer än vad jag lägger i begreppet.

Hade jag mött en snubbe som tyckte som du hade jag ansett att han vill leva som en öppen bok och veta allt och att hans syn på ärlighet är mycket bred. Du behöver inte känna dig attackerad och bli defensiv, jag försöker föra en diskussion.

Vadå god nog? Att känna sig attraherad av någon har väl typ ingenting att göra med huruvida du är "god nog" eller ej.

Utan överdrift så uppfattar jag dina inlägg i tråden som att båda parter i en relation måste ha en mental burka på sig för att leva upp till dina ideal.

Jag vet inte mer än det du själv skrivit i tråden. Jag tycker inte heller att jag överdriver, igen - det här är så jag tolkar dig baserat på det du skrivit. Rätta mig gärna om jag har fel, eller se över det du själv skrivit.

Nej hur skulle jag kunna veta bättre än dig vad du vill ha? Jag försöker förklara att din syn på ärlighet förefaller innefatta mycket mer än vad jag lägger i begreppet.

Hade jag mött en snubbe som tyckte som du hade jag ansett att han vill leva som en öppen bok och veta allt och att hans syn på ärlighet är mycket bred. Du behöver inte känna dig attackerad och bli defensiv, jag försöker föra en diskussion.

Inte attackerad och defensiv?? Hur svårt är det att läsa mina inlägg på ett vettigt sätt istället för att lägga in så oerhört mycket mer i dem? Hur jävla svårt är det att begripa att jag inte vill att en ev partner smyger med sin kåthet för andra inför mig? Hur svårt är det att förstå att det är så JAG tänker, så JAG känner och att jag har rätt att anse att det är viktigt? Hur svårt är det att begripa att ärlighet när det gäller kåthet inte betyder att personen ifråga måste redovisa allt, hur i all sin dar kan du ens dra in en massa annat i det?

Jag vill veta om min partner är så kåt på andra kvinnor att han vill sätta på dem i kön på ICA. För mig är fortfarande inte kåthet för andra att man tycker att någon är snygg, att man vänder sig om när man ser något vackert som går förbi. Det ligger större tankar i kåthet än så för mig. Om han nu är så sugen på andra kan han ju ta andra direkt istället för att satsa på mig!

Men du behöver inte oroa dig, jag har ingen partner och lär inte skaffa en heller. Det är ju uppenbart att folk går omkring och är kåta på andra till den milda grad att de är sugna på att ha sex med dem. Jag kommer inte tvinga någon till något, men jag får väl ha min åsikt? Om jag hittar en partner som är villig att erkänna för mig när han blir kåt på nån annan eller som faktiskt resonerar som mig, är jag fortfarande kontrollerande och hemsk då?

Varför försöker du får mig att framstå som dum i huvudet på något vis? Varför får inte jag ha mina åsikter utan att du ska förvränga det jag skriver och vända det mot mig hela tiden. Du försöker inte förstå mig alls, inte ett jävla dugg.

Varför känner du att jag behöver redovisa för dig vad jag anser? Läs tråden så tror jag du förstår hur jag ställer mig till sånt.

Utan överdrift så uppfattar jag dina inlägg i tråden som att båda parter i en relation måste ha en mental burka på sig för att leva upp till dina ideal.

Oh ja, det måste vara så! För inte fasen kan man tycka att kåthet för andra inte är något man vill ha, eller hur? Det är kanske så att jag är den enda i hela världen som tycker så? Att jag inte ens kan själv känna mig kåt för någon annan när jag har ett förhållande.

Vadå god nog? Att känna sig attraherad av någon har väl typ ingenting att göra med huruvida du är "god nog" eller ej.

I mina ögon känns det konstigt att bli kåt på någon man inte har ett förhållande med. Om man gör det så känns det som om jag inte är god nog ja.

Men du har rätt och jag har fel.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 653
Senast: Whoever
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 869
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 939
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 981
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka