Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det svartvitt att inte vilja ha en man som är kåt på andra? Betyder det att jag skulle vara otrygg på något vis?
Men alltså sex är ju inte viktigt för dig ?
Men ändå så viktigt.
Jag tycker inte att det är ett högt krav att tala om för mig att han inte kan leva utan att vara kåt på andra. Om man vet om min åsikt och känslor, borde det komma som en överraskning att jag inte skulle uppskatta att föras bakom ljuset så?
Det är lite som att en vegan skulle säga att du får bara vara med mig om du äter som jag och du får inte ens vara sugen på köttbullar. Det funkar ju om du hittar en annan vegan men vore oerhört orättvist mot någon annan.
Ger man sig in i ett förhållande med mig så lär man få veta min åsikt i frågan. Fortsätter man ett förhållande med mig har man accepterat frågan och accepterat att tala om för mig när jag inte längre är god nog åt honom. Att smyga med det känns ju inte så ärligt, eller?
Om vi ska tänka på mannen TS träffade. Han var beredd att löpa linan ut, om din man hade känt så, hade du fortfarande varit lika välvilligt inställd?
Det är i samma kategori som de som säger att de inte kan vara ihop med tjocka män/kvinnor. Eller de som inte kan vara ihop med folk som har liknande/samma värderingar som en själv.
Jag vill bara ha ärlighet, något som verkar vara jävligt svårt?
Nej det är inte bara ärlighet du vill ha, du lägger in oerhört mycket i det ordet. Du vill ha någon som är villig att leva som en öppen bok och berätta precis allt för dig.
Om jag ser en läcker kille på stan men inte berättar det för min sambo, har jag varit oärlig då...? Ska jag börja titta ner iasfalten när jag rör mig ute för att respektera min partner?
-Jag behöver hjälp med att gå med den intagne till verkstan.
-Jag kan hjälpa dig men det kostar såklart.
-Tar du betalt i natura?
-Jag ska bara ta mina kläder från kontoret.
-Nej.
-Vadå nej, får jag inte ha kläder på mig?
-Det var du som sa det![]()
-Jessica Alba har verkligen snygg kropp! Jag önskar jag såg ut så.
-Du är knappast mycket sämre.
-Pfft, du har ju aldrig sett mig utan kläder.
-Då får vi väl ordna det då!
Ger man sig in i ett förhållande med mig så lär man få veta min åsikt i frågan. Fortsätter man ett förhållande med mig har man accepterat frågan och accepterat att tala om för mig när jag inte längre är god nog åt honom. Att smyga med det känns ju inte så ärligt, eller?
Jag vet inte mer än det du själv skrivit i tråden. Jag tycker inte heller att jag överdriver, igen - det här är så jag tolkar dig baserat på det du skrivit. Rätta mig gärna om jag har fel, eller se över det du själv skrivit.
Nej hur skulle jag kunna veta bättre än dig vad du vill ha? Jag försöker förklara att din syn på ärlighet förefaller innefatta mycket mer än vad jag lägger i begreppet.
Hade jag mött en snubbe som tyckte som du hade jag ansett att han vill leva som en öppen bok och veta allt och att hans syn på ärlighet är mycket bred. Du behöver inte känna dig attackerad och bli defensiv, jag försöker föra en diskussion.
Utan överdrift så uppfattar jag dina inlägg i tråden som att båda parter i en relation måste ha en mental burka på sig för att leva upp till dina ideal.
Vadå god nog? Att känna sig attraherad av någon har väl typ ingenting att göra med huruvida du är "god nog" eller ej.