Hångla med en gift man

Sv: Hångla med en gift man

Hur jävla svårt är det att begripa att jag inte vill att en ev partner smyger med sin kåthet för andra inför mig? Hur svårt är det att förstå att det är så JAG tänker, så JAG känner och att jag har rätt att anse att det är viktigt? Hur svårt är det att begripa att ärlighet när det gäller kåthet inte betyder att personen ifråga måste redovisa allt, hur i all sin dar kan du ens dra in en massa annat i det?

Det är nog just det många har förstått.

För övrigt kanske du ska ta några djupa andetag innan du återkommer till tråden.

Jag ställer frågor för att reda ut det jag inte förstår i det du skriver. Om du med det menar att jag vill få dig att verka dum så har du väldigt fel, däremot tycker jag du säger emot dig själv ibland och ja, då blir jag förvirrad. Jag har förstått hur DU vill ha det i din relation, men jag fattar fortfarande inte varför. Och det får väl fortsätta vara ett mysterium.

Jag ska lämna dig ifred.

Inte behöver du svara men jag var nyfiken på hur du ställde dig till skämt av den typen. Jag har läst hela tråden och inte sett något som rör sådana skämt utan mest ren kåthet samt otrohet.

Inte behöver du svara men jag var nyfiken på hur du ställde dig till skämt av den typen. Jag har läst hela tråden och inte sett något som rör sådana skämt utan mest ren kåthet samt otrohet.

Jag har inget emot skämt. Det är inget man varken måste dölja eller berätta för mig, jag bryr mig inte. Som sagt, det ingår liksom inte i den biten om ärlighet när man är kåt på nån annan.

Jag har försökt att förklara så oerhört många gånger att jag inte ens kan räkna gångerna. Jag vet inte vilka svar du vill ha faktiskt. Varför det är känsligt att någon är kåt på andra än mig? Att jag vill att personen är ärlig om just kåtheten mot mig?

Som jag skrivit flera gånger. Jag har svårt för att förstå att man kan vilja hoppa på någon i kön på ICA och samtidigt påstå sig älska mig. För mig är kåthet på mig intimt ihop kopplad med kärlek för mig. Att jag vill veta om min partner känner så inför någon annan har att göra med att jag inte vill att HAN ska välja vad jag vill ha i ett förhållande. Vill inte jag ha en partner som vill hoppa på andra i tankarna så tycker jag att min partner ska vara ärlig mot mig att berätta att han inte känner som jag. Det handlar inte om att jag vill kontrollera allt han gör och säger och är utan om att han ska respektera mig tillräckligt mycket för att tala om för mig ifall han inte kan vara del av det förhållande som vi valt att ha tillsammans. För det är ju inte så att han ingått ett förhållande med mig utan att veta om vad jag känner.

Huruvida jag kan fortsätta se honom som en partner eller inte ska jag nog låta vara osagt just nu kanske då jag inte vet något om det eller har upplevt något liknande. Eller ja, dotterns pappa var otrogen i alla fall och jag tror inte att han en enda gång under vår tid tillsammans tänkte på mig när vi ens hade/försökte ha sex med varandra. Han är homosexuell, och det dolde han för mig under hela tiden, och jag kom på honom. Det var förnedrande. :arghh:

I övriga förhållanden har jag inte upplevt någon vara kåt på andra än mig. Det har på något vis varit en grej som ingått i ett förhållande oss emellan.

För en del inlägg sedan skrev jag att jag egentligen inte NU kan svara på en sådan fråga. Däremot vill jag VETA så att jag kan fatta ett eget beslut om en sådan sak. Det kan kännas NU som att ja, han är inget att ha, men jag är fullt medveten om att risken/chansen är stor att det inte alls stämmer ifall det händer. Jag har flera gånger skrivit att jag vill veta för att kunna fatta ett eget beslut.

Hur många gånger ska jag skriva det?

Fast då jag frågade vad du skulle göra med informationen så skrev du "dumpa". Ärlighet är viktigast, men i ett förhållande med dig räcker inte det heller.

Tycker igen att du pratar dig i påsen...

Fast då jag frågade vad du skulle göra med informationen så skrev du "dumpa". Ärlighet är viktigast, men i ett förhållande med dig räcker inte det heller.

Tycker igen att du pratar dig i påsen...

Hur tydligt ska jag skriva så att du också förstår? Förut skrev jag dumpa, sedan diskuterades det vidare och jag funderade på om jag egentligen kan fatta ett sådant beslut NU när jag inte sitter där och är insyltad i något. Kan jag uttrycka det klarare än jag gjort, tycker du?

Vad är det som inte räcker i ett förhållande med mig? Jag vill veta den informationen så att JAG själv kan avgöra och JAG vill ha ett sådant förhållande. Har jag inte skrivit det hela tiden?

Eller vänta, detta inlägget är ju likadant som det du citerade. Vad är det du inte förstå där? Får man inte fundera vidare på buke? Eller det är bara du som får göra det?

I mina ögon känns det konstigt att bli kåt på någon man inte har ett förhållande med

Det är nog det här som gör att folk tänker så olika angående otrohet.

Jag skulle också tycka att det vore väldigt konstigt ifall jag eller min man blev kåta på andra människor.

För många personer är sex något man gör med den man älskar. Jag har absolut noll behov av sex ifall jag inte är i ett förhållande. Detta utan att vårt förhållande skulle vara sexlöst. Långt ifrån...:p

Bara för att jag ska förstå, menar du att du inte heller blir kåt på andra utanför ditt förhållande?

Vad är det som inte räcker i ett förhållande med mig? Jag vill veta den informationen så att JAG själv kan avgöra och JAG vill ha ett sådant förhållande.

Det är det jag inte fattar. Varför utgår du ifrån att du inte räcker bara för att en man skulle känna kåthet för någon annan? När du resonerar så så utgår du ifrån att mannen ifråga tänker precis som du, att det är helt uteslutet att känna kåthet för någon annan än den man har en relation med. Jag har förstått att du beskriver dig som asexuell och därmed förstår jag också att DU inte känner något för någon annan än den du är med. Men vad jag och många i tråden försökt förklara är att sexualdriften är en biologisk drift som är lika enkel att stänga av som hunger för den som inte är asexuell.
Därför tycker jag det blir orättvist (svart-vitt) när du går in på dina premisser och dömer en sexuell människa för att den har drifter (som inte nödvändigtvis innebär att man handlar på dem) eftersom det för dig räcker med att det är fel att tänka och känna kåthet mot någon annan än den man är i en relation med.

Eftersom du flera gånger skrivit i tråden att du inte kan acceptera sexualdrift som en biologisk drift så kommer du heller aldrig att kunna få svar på frågan ovanför, och den man som känner dig vet också att han löper stor risk att bli dumpad om han är så ärlig som du begär.

Och då pratar vi alltså om att han känner kåthet mot någon annan så stark att han skulle vilja ha sex, inte att han faktiskt gör det och är otrogen. Bara känner att den där personen är så het så den skulle jag kunna tänka mig att sex med. För det är dit diskussionen har vinklats, inte att vara otrogen utan att vara frestad att vara det.

Du dömde ut mannen i trådstarten som ett svin enbart baserat på fakta att han var gift, utan att veta något om dealen mellan honom och hans fru. Trots att TS skrev att han sagt att det inte var något problem för honom att ha en affär (vilket självklart kan tolkas på olika sätt).

Jag skulle lämna dig ifred skrev jag men kände att jag skulle göra ett försök att sammanfatta vad jag försökt komma fram till.

Det är nog det här som gör att folk tänker så olika angående otrohet.

Jag skulle också tycka att det vore väldigt konstigt ifall jag eller min man blev kåta på andra människor.

För många personer är sex något man gör med den man älskar. Jag har absolut noll behov av sex ifall jag inte är i ett förhållande. Detta utan att vårt förhållande skulle vara sexlöst. Långt ifrån...:p

Fast steget från att vara kåt på någon till att ha sex med denna är ju milsvida...? Jag har inte heller ett behov av att ha sex med någon annan än min sambo men det innebär inte att jag inte kan reagera rent fysiskt om jag hamnar bakom en attraktiv man i en kö eller nåt. Jag tror å andra sidan inte heller att det bara finns EN "mr right" för var och en där ute utan flera, och ibland springer man väl på någon av de andra även om man råkar vara i ett förhållande. Jag tittar lite, funderar och är sen fullt nöjd och lycklig med att åka hem till min sambo igen.

Hade min sambo tänkt som Enya hade jag riskerat att bli dumpad om jag berättade det för honom trots att jag i mina ögon gjort helt rätt. Som tur är tänker han inte så.

kl

Varför tror folk att man är dålig i sängen för att partnern blir kåt på någon annan?
Snacka om dålig självkänsla.

Enya, du kan vara lugn!

Inte heller jag blir upphetsad och tänker på sex när jag ser någon annans rumpa än min mans!
Jag har aldrig -på heder och samvete- ens snuddat vid några sexuella tankar när jag ser andra män!
Faktum är att jag har inte ens sett någonting annat än högst oattraktiva män, förutom honom, sedan vi träffades för tre år sedan!

Jag tror att vissa personer, däribland jag, blir upphetsade först när alla bitar faller på plats!
När både utseendet, sättet och personligheten bildar en sexuell enighet!
Jag kan inte gå igång på någons röv, underarm eller kindben!
Hela kittet måste vara där!
Man är inte mindre sexuell som person bara för att vi har olika parametrar som ska stämma för att en känsla av lust ska infinna sig!

Vi är olika helt enkelt!

Exakt. Måste man gå omkring o känna sig kåt på andra för att inte vara asexuell?
Som sagt, jag måste ha hångel för att tända.

Exakt. Måste man gå omkring o känna sig kåt på andra för att inte vara asexuell?

Nej, är det någon som påstått det? Sexualdriften varierar mellan individer, det är väl solklart?

Hånglar du med främlingar då innan du hittar någon du tänder på? Något måste det ju finnas som gör att du väljer just "honom" att hångla med?

Jag tycker att du förutsätter att det är synd om mannen som är tillsammans med mig och riskerar att bli dumpad. Det är givetvis så att om någon är intresserad av ett förhållande med mig så lär den få veta hur jag känner inför det här att vara kåt på andra människor. Det är inget jag talar om plötsligt. Det är alltså något han kommer vara medveten om, något han då kan välja bort om han inte känner att han kan låta bli att vara kåt på andra samtidigt. Det är ju då hans eget ansvar att fundera på om det funkar med ett förhållande som sådant. Jag tvingar mig inte på honom och tvingar honom att inte vara kåt på andra.

Jag har inte själv träffat på någon som vill hoppa på någon i kön på ICA, så jag tror inte jag är den enda i hela världen som har svårt att förstå hur man kan vilja tänka så och sedan säga att det är något som är normalt. Är det inte lika normalt att inte känna så, menar ni?

Jag har inte träffat på BARA dåliga män, som petruska verkar tro. Jag har träffat bra också, personer som är som jag, jag är liksom inte ensam och inte heller anser jag mig orättvis mot någon som redan från start vet vad jag känner. Om det visar sig längre fram att han faktiskt känner sig kåt på andra ibland och är ärlig mot mig med det så att jag själv kan välja om jag vill fortsätta förhållandet, så kan det kanske bli så att det kan kännas ok för mig. Det är inget jag vet nu. Det kan vara som mandalaki skrev, lätt att svara på nu när jag inte är där, men bli en annan sak när jag hamnar där i den situationen.

Det är ju inte alls så att jag "lurar" in någon på något orättvist precis.

Om jag inte tycker om att göra en viss sak med en partner, ska jag göra det ändå trots att jag inte vill? Där är väl svaret självklart nej, gissar jag. Jag tycker det är samma sak med kåtheten. Ska jag tvingas stå ut med att en partner är kåt på andra, om jag inte tycker att det är ok?

Jag är inte asexuell, det är andras stämpel på mig. Däremot kan jag räkna upp flera viktigare saker i ett förhållande, enligt mitt tycke.

Fast steget från att vara kåt på någon till att ha sex med denna är ju milsvida...? Jag har inte heller ett behov av att ha sex med någon annan än min sambo men det innebär inte att jag inte kan reagera rent fysiskt om jag hamnar bakom en attraktiv man i en kö eller nåt. Jag tror å andra sidan inte heller att det bara finns EN "mr right" för var och en där ute utan flera, och ibland springer man väl på någon av de andra även om man råkar vara i ett förhållande. Jag tittar lite, funderar och är sen fullt nöjd och lycklig med att åka hem till min sambo igen.

Hade min sambo tänkt som Enya hade jag riskerat att bli dumpad om jag berättade det för honom trots att jag i mina ögon gjort helt rätt. Som tur är tänker han inte så.

Hade din sambo tänkt som Enya hade han nog, precis som Enya, talat om det för dig redan tidigt i ert förhållande så du vetat om hur han känner och då SJÄLV kunnat välja om du vill ha ett förhållande ändå.

Hade din sambo tänkt som Enya hade han nog, precis som Enya, talat om det för dig redan tidigt i ert förhållande så du vetat om hur han känner och då SJÄLV kunnat välja om du vill ha ett förhållande ändå.

Fast det hade ju inte varit mitt val utan hans, dvs ditt. Jag skulle bli bortvald pga att jag kan känna attraktion för andra trots att jag är trogen och lojal. Du har skrivit med stora bokstäver att beslutet ska vara DITT. Inte hans...

Senast ändrad:

Jag tycker att du förutsätter att det är synd om mannen som är tillsammans med mig och riskerar att bli dumpad. Det är givetvis så att om någon är intresserad av ett förhållande med mig så lär den få veta hur jag känner inför det här att vara kåt på andra människor. Det är inget jag talar om plötsligt. Det är alltså något han kommer vara medveten om, något han då kan välja bort om han inte känner att han kan låta bli att vara kåt på andra samtidigt. Det är ju då hans eget ansvar att fundera på om det funkar med ett förhållande som sådant. Jag tvingar mig inte på honom och tvingar honom att inte vara kåt på andra.

Jag har inte själv träffat på någon som vill hoppa på någon i kön på ICA, så jag tror inte jag är den enda i hela världen som har svårt att förstå hur man kan vilja tänka så och sedan säga att det är något som är normalt. Är det inte lika normalt att inte känna så, menar ni?

Jag har inte träffat på BARA dåliga män, som petruska verkar tro. Jag har träffat bra också, personer som är som jag, jag är liksom inte ensam och inte heller anser jag mig orättvis mot någon som redan från start vet vad jag känner. Om det visar sig längre fram att han faktiskt känner sig kåt på andra ibland och är ärlig mot mig med det så att jag själv kan välja om jag vill fortsätta förhållandet, så kan det kanske bli så att det kan kännas ok för mig. Det är inget jag vet nu. Det kan vara som mandalaki skrev, lätt att svara på nu när jag inte är där, men bli en annan sak när jag hamnar där i den situationen.

Det är ju inte alls så att jag "lurar" in någon på något orättvist precis.

Om jag inte tycker om att göra en viss sak med en partner, ska jag göra det ändå trots att jag inte vill? Där är väl svaret självklart nej, gissar jag. Jag tycker det är samma sak med kåtheten. Ska jag tvingas stå ut med att en partner är kåt på andra, om jag inte tycker att det är ok?

Jag är inte asexuell, det är andras stämpel på mig. Däremot kan jag räkna upp flera viktigare saker i ett förhållande, enligt mitt tycke.

Fast om någon är kär i dig, men tänder på tjejen i ICA-kön, är det väldigt troligt att han ändå låter bli att berätta det för dig. Vem vill riskera ett bra förhållande för tankar/naturliga drifter man inte kan styra? HANDLINGEN kan man styra, men inte hur kroppen reagerar på olika intryck.

Om jag inte tycker om att göra en viss sak med en partner, ska jag göra det ändå trots att jag inte vill? Där är väl svaret självklart nej, gissar jag. Jag tycker det är samma sak med kåtheten. Ska jag tvingas stå ut med att en partner är kåt på andra, om jag inte tycker att det är ok?.

Nej det har jag väl inte påstått heller? Jag tycker jag har varit tydlig med att ska du få det där accepterat så behöver du hitta någon som resonerar som du gör. Du ska självklart hitta en partner som passar just dig och som du känner att du delar värderingar med, något annat vore väl oerhört konstigt att påstå...?

Det HÄR är pudelns kärna:

Därför tycker jag det blir orättvist (svart-vitt) när du går in på dina premisser och dömer en sexuell människa för att den har drifter (som inte nödvändigtvis innebär att man handlar på dem) eftersom det för dig räcker med att det är fel att tänka och känna kåthet mot någon annan än den man är i en relation med.

Du vill inte bli dömd för hur du tänker och resonerar, men du dömer de som inte resonerar som du. Jag har gjort en ansats att förstå hur du resonerar men upplever inte att du gör samma sak utan fortsätter tycka att det är fel även av andra att känna kåthet. Du har använt ord som svin och uttryckt dig tämligen hatiskt och rått (för att vara du, du är fortfarande trevligare i tonen än många andra).... Skulle du uppskatta att bli kallad t.ex. frigid och pryd pga din läggning?

Jag vet hur knivigt det är att bli attraherad av "fel" person, en gift man. Det är inte fullt så enkelt som du vill påskina att stänga av känslorna och sätta svinstämpeln i pannan på honom bara för att han råka känna samma attraktion för mig.

nej, men tex enya skriver att hon aldrigt onanerar eller ens tycker att sex i sina förhållande är något att hänga hänga i julgranen så har man nog en mycket låg sexualdrift

Enya, du kan vara lugn!

Inte heller jag blir upphetsad och tänker på sex när jag ser någon annans rumpa än min mans!
Jag har aldrig -på heder och samvete- ens snuddat vid några sexuella tankar när jag ser andra män!
Faktum är att jag har inte ens sett någonting annat än högst oattraktiva män, förutom honom, sedan vi träffades för tre år sedan!

Jag tror att vissa personer, däribland jag, blir upphetsade först när alla bitar faller på plats!
När både utseendet, sättet och personligheten bildar en sexuell enighet!
Jag kan inte gå igång på någons röv, underarm eller kindben!
Hela kittet måste vara där!
Man är inte mindre sexuell som person bara för att vi har olika parametrar som ska stämma för att en känsla av lust ska infinna sig!

Vi är olika helt enkelt!

Jag missade nog ditt inlägg i röran! Ursäkta!

Skönt att jag inte är ensam, började känna mig störd med någon allvarlig diagnos eller så, som om jag vore redo för en vit mysig kramtröja och lugnande på låst psykavdelning. :o:D

Jag kunde bli kåt på min man. Jag gillade hans händer och armar, han var stark. Många tycker att folks rumpor är attraktivt, jag föredrar armar och händer. Det var inget jag la märke till hos andra när han levde, för då såg jag bara HANS händer och armar, det var inte så att jag gick och tittade på andra och att se en sådan sak i ICAkön fanns inte för mig. Som singel, för det anser bitvis min kropp att jag är med tanke på att han är död, så kan jag lägga märke till sådana saker. Jag kan fälla kommentarer om Matthew Gray Gubler att jag inte alls hade tackat nej till en dejt i sängen med honom osv. Det förekom inte när jag hade ett förhållande.

Eftersom han inte lever längre så borde jag vara fri att tänka och känna vad jag vill, men så är det inte. Han var den ende för mig och vi skilde ju oss inte, så min kärlek är inte slut för honom. Till skillnad mot andra så tror jag att det finns en speciell människa åt var och en, en sådan där man faller pladask för utan att kunna fatta vad som hänt. Jag tror att vissa personer bara klickar man med och när han och jag träffades var det just så. Vi var dock båda singlar.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 652
Senast: Whoever
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 869
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 939
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 980
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!