Hångla med en gift man

Sv: Hångla med en gift man

Fast det hade ju inte varit mitt val utan hans, dvs ditt. Jag skulle bli bortvald pga att jag kan känna attraktion för andra trots att jag är trogen och lojal. Du har skrivit med stora bokstäver att beslutet ska vara DITT. Inte hans...

Eftersom jag inte vill suga av någon, är det då något jag måste göra för att inte vara orättvis mot en man?

Det blir hans val eftersom han ju redan vet om det när han går in i ett förhållande med mig. Han vet vad som gäller från start. Det skulle inte komma som en överraskning för honom att jag vill att han är ärlig om det? Precis som det inte skulle komma som en överraskning att jag har tre barn eller inte vill suga av någon?

Fast om någon är kär i dig, men tänder på tjejen i ICA-kön, är det väldigt troligt att han ändå låter bli att berätta det för dig. Vem vill riskera ett bra förhållande för tankar/naturliga drifter man inte kan styra? HANDLINGEN kan man styra, men inte hur kroppen reagerar på olika intryck.

Är det rättvist mot mig att han döljer en sådan sak när jag uttryckligen bet honom om att inte göra det?

Tror du att alla män tänder på andra kvinnor än den de har förhållande med?

Är det rättvist mot mig att han döljer en sådan sak när jag uttryckligen bet honom om att inte göra det?

Kanske inte rättvist om ni har en ÖVERENSKOMMELSE, men om han inte vill mista dig, men ändå är en normal kännande människa som får intryck från omgivningen så är det högst troligt att han döljer det för dig.

Jo, jag tror att alla män i någon mån någon gång tänder på andra kvinnor än den han har förhållande med.

Eftersom jag inte vill suga av någon, är det då något jag måste göra för att inte vara orättvis mot en man?

Det blir hans val eftersom han ju redan vet om det när han går in i ett förhållande med mig. Han vet vad som gäller från start. Det skulle inte komma som en överraskning för honom att jag vill att han är ärlig om det? Precis som det inte skulle komma som en överraskning att jag har tre barn eller inte vill suga av någon?

Va...?

Jag är ledsen, nu tappade du mig helt. Vad i hela fridens namn har avsugningar med det hela att göra...?

Nu blir det cirkelresonemang och vi är tillbaka dit vi var för en 7-8 sidor sen. Jag lägger ner. I inlägget postat 08:50 försökte jag få fram vad jag egentligen menar, men det förbigick dig nog.

Jag har skrivit flera gånger att du får väl ha vilken deal du vill med din karl, men låt bli att döma andra utifrån dina premisser.

Senast ändrad:

Nej det har jag väl inte påstått heller? Jag tycker jag har varit tydlig med att ska du få det där accepterat så behöver du hitta någon som resonerar som du gör. Du ska självklart hitta en partner som passar just dig och som du känner att du delar värderingar med, något annat vore väl oerhört konstigt att påstå...?

Det HÄR är pudelns kärna:

Du vill inte bli dömd för hur du tänker och resonerar, men du dömer de som inte resonerar som du. Jag har gjort en ansats att förstå hur du resonerar men upplever inte att du gör samma sak utan fortsätter tycka att det är fel även av andra att känna kåthet. Du har använt ord som svin och uttryckt dig tämligen hatiskt och rått (för att vara du, du är fortfarande trevligare i tonen än många andra).... Skulle du uppskatta att bli kallad t.ex. frigid och pryd pga din läggning?

Jag vet hur knivigt det är att bli attraherad av "fel" person, en gift man. Det är inte fullt så enkelt som du vill påskina att stänga av känslorna och sätta svinstämpeln i pannan på honom bara för att han råka känna samma attraktion för mig.

Och det är nog där jag upplever att du inte förstår mig. Jag är inte intresserad av att ha ett förhållande med en man som inte känner som jag gör. Det skulle säkert inte gå att ha ett förhållande där vi har så olika syner på sex och kåthet. Det finns dock människor som inte vill hoppa på en annan person i icakön i tankarna. Det är väl inte svårare än att förstå att jag inte vill vara ihop med någon som gillar att plåga djur eller är rasist eller är redo att skjuta inkräktare på sin gård osv. Vissa olikheter kan man ha, andra kan man inte kombinera.

Jag tycker inte att det är fel att andra känner kåthet, jag förstår bara inte det. Liksom du inte förstår hur jag tänker som jag gör.

Att jag uttrycker mig hatiskt och rått, det blir ibland så när jag blir upprörd och det är inte riktigt min mening. Ibland skiner det igenom hur jag kan känna för kåta karlar, sex och annat. Om en karl mot förmodan (det skulle aldrig inträffa med tanke på hur jag ser ut) skulle bli kåt på mig i kön på ica och glo på mig med kåta ögon så skulle jag bli äcklad. Jag skulle känna mig som ett sexobjekt.

Jag påstår inte någonstans att det är enkelt. Men om du känner det svårt att ha ett förhållande med någon som inte gillar att du blir kåt på andra så står det dig fritt att inte ha det ju.

nej, men tex enya skriver att hon aldrigt onanerar eller ens tycker att sex i sina förhållande är något att hänga hänga i julgranen så har man nog en mycket låg sexualdrift

Fast ha låg sexualdrift betyder ju inte att jag är asexuell.

Jag tycker inte att det är fel att andra känner kåthet, jag förstår bara inte det.

Om man inte förstår varför folk känner som de gör kanske man ska undvika att kalla dem för svin när de gör det. Det var egentligen bara det jag ville ha fram.

Va...?

Jag är ledsen, nu tappade du mig helt. Vad i hela fridens namn har avsugningar med det hela att göra...?

Nu blir det cirkelresonemang och vi är tillbaka dit vi var för en 7-8 sidor sen. Jag lägger ner. I inlägget postat 08:50 försökte jag få fram vad jag egentligen menar, men det förbigick dig nog.

Jag har skrivit flera gånger att du får väl ha vilken deal du vill med din karl, men låt bli att döma andra utifrån dina premisser.

Jag dömer inte andra, däremot dömer du mig och tycker att jag är orättvis som kräver av en man att han inte ska vara kåt på andra när han är i ett förhållande med mig. Jag har hela tiden försökt tala om att det skulle vara en överenskommelse mellan oss i så fall, att han inte kommer vara omedveten om min inställning. Men själv då får välja ifall han vill fortsätta eller inte vill ha mig.

Om man inte förstår varför folk känner som de gör kanske man ska undvika att kalla dem för svin när de gör det. Det var egentligen bara det jag ville ha fram.

Jag tolkade honom som otrogen mot frugan och att han var beredd att löpa hela linan ut, då anser jag inte man bara oskyldigt har blivit kåt på någon. Då är man ju otrogen och jag tycker att otrogna män är svin. Faktiskt. Jag kan inte se någon förmildrande omständighet till att ha sex med andra ifall partnern inget vet, och eftersom jag tolkade hela det första inlägget som att han faktiskt ville vara otrogen så blev det min reaktion. Då har otroheten för mig inte med kåthet att göra utan är en aktiv handling som gör att han är ett svin. Jag kallar inte en kåt man för svin, bara otroheten som handling som han utför.

Jag dömer inte andra, däremot dömer du mig och tycker att jag är orättvis som kräver av en man att han inte ska vara kåt på andra när han är i ett förhållande med mig. Jag har hela tiden försökt tala om att det skulle vara en överenskommelse mellan oss i så fall, att han inte kommer vara omedveten om min inställning. Men själv då får välja ifall han vill fortsätta eller inte vill ha mig.

Det skulle vara orättvist att kräva det av en man med "normalhög" sexualdrift tycker jag eftersom det är en känsla man inte kan styra. Absolut kan han välja själv om han vill ingå relation eller inte med dig under de villkoren, men jag tror att få män (och kvinnor) skulle klara av det. "Att aldrig känna (kåt)attraktion för någon annan och om du gör det, berätta så jag kan ta beslutet om jag ska stanna hos dig eller inte." Hittar du någon som tycker likadant så toppen!

Jag tolkade inte första inlägget på samma sätt som du eftersom det fattades information för att kunna dra några som helst slutsatser om hans förhållande med frun.

Jag kallar inte en kåt man för svin, bara otroheten som handling som han utför.

Men kåta män äcklar dig samtidigt.

Jaja. Jag tror inte vi kommer närmare varandras resonemang än så här. :)

Senast ändrad:

Det skulle vara orättvist att kräva det av en man med "normalhög" sexualdrift tycker jag eftersom det är en känsla man inte kan styra. Absolut kan han välja själv om han vill ingå relation eller inte med dig under de villkoren, men jag tror att få män (och kvinnor) skulle klara av det. "Att aldrig känna (kåt)attraktion för någon annan och om du gör det, berätta så jag kan ta beslutet om jag ska stanna hos dig eller inte." Hittar du någon som tycker likadant så toppen!

Jag tolkade inte första inlägget på samma sätt som du eftersom det fattades information för att kunna dra några som helst slutsatser om hans förhållande med frun.

Jag tolkade inlägget så eftersom han inte rakt ut sa att det var ok för hans fru, att deras förhållande var öppet. Det hade jag själv talat om för någon om jag varit i den situationen och haft ett öppet förhållande. Det var därför jag tolkade det så. Vi tolkade olika helt enkelt.

Att kräva av en man med annan sexualdrift än jag att han ska känna som jag är för mycket begärt och inte alls så jag tänker.

Likväl som han inte kan kräva att jag ska ha lika hög sexualdrift som honom så klart.

Jag har haft män som inte blivit kåta på andra, senast min man. Det var ingen dålig, kontrollerande eller misshandlande människa i alla fall. Bara helt vanlig kille som var gift med mig och var kåt på mig istället för andra.

Jag är inte intresserad av att hitta någon, det finns ingen annan för mig. Finns det dessutom numera bara män som är kåta på andra än mig också så får det vara, jag tänker inte tvinga någon till något den inte vill eller kan vara. Det har jag väl aldrig påstått att jag ska göra?

Är det på något vis fel av mig att bli äcklad ifall någon, som inte har förhållande med mig, blir kåt på mig? Jag kan inte hjälpa att jag känner mig äcklad av sånt! :(

Men hur kan du egentligen veta vad som händer på insidan av en annan människa? I ett så kontrollerande förhållande finns det ju alla anledning att dölja om vissa parametrar förändrar sig, t ex att man plötsligt efter ett par år hittar någon i kön på ICA som man tänder till på. Att man sedan inte går hem med denna person är en helt annan sak, men att tända på något är ju faktiskt otroligt oskyldigt och fullständigt normalt.

Ju mer kontrollerande med höga krav, desto större anledning att dölja och förvanska i en relation.

Har väldigt svårt att se hur det skulle påverka en relation, att jag eller min man skulle tända på andra. Det är först om vi går utanför vår deal eller vi slutar tända på varandra som det påverkar vår relation.

Jag är nog mer för lev och låt leva, än kontrollera och bli kontrollerad.

Ja, jag kan tycka att det är rättvist att dölja en sån sak för dig. Vet han hur upprörd du blir av det, så vill han naturligtvis skydda dig från att veta. För som annan skrev, man ansvarar för sina handlingar, men hur kroppen ragerar kan man inte rå för.

Jag tror att alla tänder på andra nån gång, om det händer konstant eller kanske första gången när man är 89 år är säkert helt individuellt. Men visst kan man tända på andra, fantisera om andra. Men man är inte otrogen för det och det är inte onaturligt. Man berättar det inte för sin partner, varför såra när man inte måste?

*kl*

Jag tror att det är dumt att utgå ifrån sina egna sexuella preferenser!

Vissa av mina vänner är -och har alltid varit- väldigt sexuellt lättväckta!
Det är dom, kvinnor och män, som utan problem kan ha ett KK-förhållande, "one-night-stands" osv.
De är mer open minded när det gäller sex och skulle inte reagera om de själva eller deras partner blev attraherade av andra.
De ser det som någonting naturligt.

Sådana som jag, som väldigt sällan blir attraherad av en annan person (blir jag sexuellt attraherad är det lika med en stark förälskelse) och som aldrig skulle kunna ha sex med någon för sexets skull har en annan utgångspunkt!
"Vi" har lite svårt att förstå att man mellan tandkräm, någons röv och broccoli fantiserar om sex i kön på ICA! ;)

Däremot, när alla bitarna faller på plats, är sex för mig en mix av själslig förening och en primitiv njutning!
Dessa två ingridienser måste finnas med!
Jag tror att det inte skiljer sig nämvärt mellan kvinnor och män där. Det är individuellt!

Jag och min man har diskuterat det här och vi har lyckligtvis samma sätt att se på det!
Därför tror jag att båda två skulle se det som ett litet varningstecken om vi plötsligt började att tända på -och börja fantisera om- andra personer!
Problemet finns och börjar först när en sexuellt "open minded" person träffar sin motsats!

Jag tror som du Enya, att det finns "Svanenmärkt" kärlek och attraktion. Den som endast uppstår mellan två personer om de har tur att finna varandra, och att man då är sexuellt monogam även in i tankens värld!

Men hur kan du egentligen veta vad som händer på insidan av en annan människa? I ett så kontrollerande förhållande finns det ju alla anledning att dölja om vissa parametrar förändrar sig, t ex att man plötsligt efter ett par år hittar någon i kön på ICA som man tänder till på. Att man sedan inte går hem med denna person är en helt annan sak, men att tända på något är ju faktiskt otroligt oskyldigt och fullständigt normalt.

Ju mer kontrollerande med höga krav, desto större anledning att dölja och förvanska i en relation.

Har väldigt svårt att se hur det skulle påverka en relation, att jag eller min man skulle tända på andra. Det är först om vi går utanför vår deal eller vi slutar tända på varandra som det påverkar vår relation.

Jag är nog mer för lev och låt leva, än kontrollera och bli kontrollerad.

Det finns inget kontrollbehov bakom alls.Precis som att jag vill välja om jag vill vara tillsammans med en rasist eller ej så vill ja välja om jag vill vara tillsammans med någon som är kåt på andra.

Du förutsätter att ALLA män är kåta på andra också, jag vet att det inte är så. Jag vet att min man inte såg åt någon annan. Att det var mig han tänkte på i kön på ICA, att han inte blev kåt på andra utan bara på mig, att det inte var mitt utseende han blev kåt på utan på den som är jag. Jag förstår inte riktigt varför det plötsligt blir kontrollerande och onormalt i dina ögon att inte kunna/vilja/ha en önskan om att bli kåt på andra?

*kl*

Jag tror att det är dumt att utgå ifrån sina egna sexuella preferenser!

Vissa av mina vänner är -och har alltid varit- väldigt sexuellt lättväckta!
Det är dom, kvinnor och män, som utan problem kan ha ett KK-förhållande, "one-night-stands" osv.
De är mer open minded när det gäller sex och skulle inte reagera om de själva eller deras partner blev attraherade av andra.
De ser det som någonting naturligt.

Sådana som jag, som väldigt sällan blir attraherad av en annan person (blir jag sexuellt attraherad är det lika med en stark förälskelse) och som aldrig skulle kunna ha sex med någon för sexets skull har en annan utgångspunkt!
"Vi" har lite svårt att förstå att man mellan tandkräm, någons röv och broccoli fantiserar om sex i kön på ICA! ;)

Däremot, när alla bitarna faller på plats, är sex för mig en mix av själslig förening och en primitiv njutning!
Dessa två ingridienser måste finnas med!
Jag tror att det inte skiljer sig nämvärt mellan kvinnor och män där. Det är individuellt!

Jag och min man har diskuterat det här och vi har lyckligtvis samma sätt att se på det!
Därför tror jag att båda två skulle se det som ett litet varningstecken om vi plötsligt började att tända på -och börja fantisera om- andra personer!
Problemet finns och börjar först när en sexuellt "open minded" person träffar sin motsats!

Jag tror som du Enya, att det finns "Svanenmärkt" kärlek och attraktion. Den som endast uppstår mellan två personer om de har tur att finna varandra, och att man då är sexuellt monogam även in i tankens värld!

Tack Trygg!

Du beskriver det långt mycket bättre än vad jag någonsin gjort.

Håller med dig Trygg!

Vi ser gärna på andras sexuella preferenser med våra egna glasögon.

Om Enya vill ha en partner som bara tänder på henne, som vill ha den slags sexuella relation där man har det fokuset så är hon fri att välja bort varenda man som avviker från det?

Jag känner inget behov att helt förstå henne eller motsatsen, jag vill inte att min partner drar hem kvinnor (eller män) bakom min rygg och ligger med dem.
Jag skulle bli sårad om han ständigt berättade vem han tände på, så de tankarna får han gärna hålla för sig själv. Jag vill dock att han är sexuell och vet att han finner andra attraktiva, heta och blir KÅT på dem.
Men jag kräver att han låter kåtheten stannar vid fantasi då jag inte vill dela med mig av hans kärlek. Jag ger mig helt till honom och kräver samma tillbaka. Det vet han och han kräver samma av mig, det är vi på det klara med.

Det är jag det, hur ni andra gör och tänker är upp till er.

Jag hoppas bara att alla hittar en (eller flera) partner(s)som ni trivs med, är lyckliga med och där ert förhållande ser ut som just ni vill ha det.

Jag tror att alla vägar fungerar bara man är ärlig med hur man faktiskt vill ha det.

Ja, jag kan tycka att det är rättvist att dölja en sån sak för dig. Vet han hur upprörd du blir av det, så vill han naturligtvis skydda dig från att veta. För som annan skrev, man ansvarar för sina handlingar, men hur kroppen ragerar kan man inte rå för.

Jag tror att alla tänder på andra nån gång, om det händer konstant eller kanske första gången när man är 89 år är säkert helt individuellt. Men visst kan man tända på andra, fantisera om andra. Men man är inte otrogen för det och det är inte onaturligt. Man berättar det inte för sin partner, varför såra när man inte måste?
Fast jag tycker inte att det är hans sak att avgöra vad som är bäst för mig eller inte. Vill jag ha någon som inte blir kåt på andra så tycker jag inte att det är för mycket begärt att få veta om den andra personen inte känner som jag.

Tack Trygg!

Du beskriver det långt mycket bättre än vad jag någonsin gjort.

Håller med om den beskrivningen. Jag fungerar exakt likadant. Har aldrig, vad jag minns, tänt på någon när jag haft partner, det har bara inte hänt.

Eller jo, en gång, när jag inte längre var kär i min förra pojkvän. Då blev jag intresserad av en annan...

Jag har ingen direkt låg sexlust tror jag, jag älskar att ligga med min skäggige sambo. Däremot är jag nog i det närmaste helt utan sexlust när jag är singel, eller när jag inte är kär. Min sexualitet verkar alltså vara direkt kopplad till mina känslor. Jag tänder inte på människor jag inte är kär i. Varför vet jag inte, jag bara är sådan och det känns helt OK. När jag är kär ligger jag som sagt massor. :p

Känslan av att vilja ligga med någon på ICA känner jag helt enkelt inte igen. Och med tanke på hur jag fungerar själv, så tror jag att det hade varit något knas i mina känslor för min sambo om det hade hänt - tror jag. Fast å andra sidan är jag inte lastgammal så det kanske förändras - ingen aning.
Min sambo fungerar nog likadant, verkar det som. Det känns faktiskt fint; jag blir alldeles varm i hjärtat över att han är likadan som mig.

Meeeen, så läste jag Petruskas inlägg om och om igen. Nu är inte min sambo svartsjuk, ägande och kontrollerande i ordens rätta bemärkelser kanske, men jämfört med min förra pojkvän som hade ett "eget sexliv" eller vad vi ska kalla det; som gillade porr, tände på andra etc (var väl som en normal människa är mest tänker jag), så visst fasiken är min nuvarande ganska ägande... Inte svartsjuk; han vet vart han har mig och jag tror att han känner sig väldigt trygg med hur jag är, men han är väldigt säker på hur han vill ha saker och ting. Och visst är han ägande och kontrollerande, jämförelsevis alltså. Han är precis som min överbeskyddande storebror är. Håller koll, kanske har mig lite på peidistal, det är "vi två", vi har aldrig "sexsex" utan det är alltid lika varmt och kärleksfullt; han behandlar mig som om jag är gjord av glas ungefär....

Intressant, verkligen. Tack petruska!!

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 652
Senast: Whoever
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 869
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 939
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 980
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!