Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oftast när man säger sådant (kan inte tala för Enya) så pratar folk väl inte om -oj, han var snygg! jisses. Utan om att gå och tråna i veckor efter ett speciellt objekt.
Det där med att den gemensamma sängen skulle vara helig är ju en fascinerande detalj i det stora hela. Oavsett om man är ok eller inte med att partnern har sex med andra, så spelar det väl ingen som helst roll var de har sex?
Ungefär såhär då:
Då kanske folk hellre vill att partnern berättar att känslorna har minskat/försvunnit/är starkare för en annan person, istället för att partnern startar ett nytt förhållande bakom ryggen på en. Lättare för alla, liksom.
Fantastiskt, du måste vara oerhört duktigt på att analysera människor och har aldrig åkt på en mina. Jag kan bara gratulera!![]()
Jag är en egen person o inte ett bihang till någon Karl/Kärring/valfritt o min självkänsla är inte avhängig av andras sexualitet. Men visst är det en boost att vara åtrådd, dock inte att vara ägd/äga.
För många år sedan lånade jag ut min lägenhet till en kompis som behövde den för "diskreta träffar" då och då - och det kändes inget vidare, insåg jag. I min säng är det bara jag som ska göra det.
Måste man berätta för sin partner varje gång man känner sig kåt på en annan människa? Bikta sig liksom?
Det händer förvisso ganska ofta att jag berättar för min partner att jag är kåt på någon (jag ser någon snygg person på stan eller blir betuttad i en kursare) men att göra det för att det skulle vara ett svek om jag inte gjorde det, som ett krav, det känns otroligt främmande. Väldigt kontrollerande på ett otäckt vis.
Såna här relations-/otrohetstrådar får mig ofta att känna mig som ett UFO.
Du förblir nog singel med den inställningen/vokabulären, i nästa inlägg skriver du "sätta på" på ett ganska nedlåtande sätt.
Oavsett sexuell läggning skulle jag inte kunna bli attraherad av någon som uttalar sig så om mänskliga/sexuella relationer/attraktioner.
Läste på nån nättidning på småtimmarna DN/SvD att asexuella relationer/äktenskap är på uppgående, kanske något för dig?
ÄR jag frestad av någon annan än min partner så är det inte rättvist mot min partner att inte berätta det. Jag skulle vilja att min partner gjorde det också. Talade om det för mig alltså. ÄR ärlighet inte viktigt?
Klart det är en svår situation, det har jag ingen annan åsikt om.
Jag har inte upplevt det. Men jag värderar inte kåthet som viktigt. Det är sån jag är.
Att frestas är något helt annat än att leva ut sina frestelser. Jag tror att alla människor alltid känner olika form av attraktion till människor man inte har ett kärleksförhållande med. Frestad och attraherad - sen gäller det att lämna det vid det.
Fast i hur många av fallen handlar det om att starta ett nytt förhållande?
Det är märkligt, idén om att "avsluta din relation innan du kliver in i en ny".
och jag tar inte grannens nya plattTV fastän jag himla gärna skulle haft en lika stor.