Hångla med en gift man

Sv: Hångla med en gift man

Eller hur. Är man kinkig med renhet/kroppsvätskor kan man ju byta lakan liksom. Busenkelt.

Jag ogillar f ö när jag blir betuttad i kursare. Blir alldeles för distraherad och kan inte bete mig - jobbigt när det inte är på fritiden.

Oftast när man säger sådant (kan inte tala för Enya) så pratar folk väl inte om -oj, han var snygg! jisses. Utan om att gå och tråna i veckor efter ett speciellt objekt.

Jag tolkade också Enyas inlägg så. D.v.s. att ens partner har tappat intresset för en och är mer intresserad och, ja, kåt på den andra personen.

Ungefär såhär då:
Då kanske folk hellre vill att partnern berättar att känslorna har minskat/försvunnit/är starkare för en annan person, istället för att partnern startar ett nytt förhållande bakom ryggen på en. Lättare för alla, liksom.

Då kanske man hellre vet om det så att man slipper gå kvar i en relation som man trodde var något helt annat än vad den är.

Och ja, efter de andra otrohetstrådarna så förstår jag ju att inget är rätt och fel, men olika.

Det där med att den gemensamma sängen skulle vara helig är ju en fascinerande detalj i det stora hela. Oavsett om man är ok eller inte med att partnern har sex med andra, så spelar det väl ingen som helst roll var de har sex?

Fast det skulle jag inte gilla. Inte i min säng. För många år sedan lånade jag ut min lägenhet till en kompis som behövde den för "diskreta träffar" då och då - och det kändes inget vidare, insåg jag. I min säng är det bara jag som ska göra det.

Inkonsekvent nog hade det inte känts lika illa om det var i soffan eller på golvet:D

Det hänger ju helt och hållet på att man tror på sambandet kåt på någon annan => inte kåt på mig.

Ungefär såhär då:
Då kanske folk hellre vill att partnern berättar att känslorna har minskat/försvunnit/är starkare för en annan person, istället för att partnern startar ett nytt förhållande bakom ryggen på en. Lättare för alla, liksom.

Fast i hur många av fallen handlar det om att starta ett nytt förhållande?

Det är märkligt, idén om att "avsluta din relation innan du kliver in i en ny".

Fantastiskt, du måste vara oerhört duktigt på att analysera människor och har aldrig åkt på en mina. Jag kan bara gratulera! :)

Tack så mycket :)

Minor har jag åkt på men när jag märkt det så är det thank you and goodbye...jag är verkligen ingen duvunge och jag vet vad jag vill

Jag är en egen person o inte ett bihang till någon Karl/Kärring/valfritt o min självkänsla är inte avhängig av andras sexualitet. Men visst är det en boost att vara åtrådd, dock inte att vara ägd/äga.

Jag är också en egen person i allra högsta grad, det är min partner också ...men om han skulle börja ljuga o knulla bredvid så är han inte min partner längre, det är då ett som är säkert

Exakt! Och tänk så mycket enklare det blir för alla vänner, bästisar, bekanta och grannar som slipper gå och ha ångest om huruvida de ska berätta för X att Y hånglar med Z.

För att inte tala om att Z slipper ha undra.

(Däremot är det nog helt ok att gå omkring och tråna ett par veckor om en person bestämmer sig för att det är tillfälligt, partnern är bäst och ska behållas. (Så länge de inte agerar på det och kör den där romantiska middagen). Då är det nog roligast för partnern att slippa veta. Ingen behöver ju veta alls.)

För många år sedan lånade jag ut min lägenhet till en kompis som behövde den för "diskreta träffar" då och då - och det kändes inget vidare, insåg jag. I min säng är det bara jag som ska göra det.

Fast om två personer har en gemensam säng, som är vanligt när par bor ihop, så är det ju fullt rimligt att båda ser sängen som lika mycket sin egen som du ser din. Dvs två personer som kan tycka att "i min säg är det bara jag som ska göra det".

Låna ut hemmet för diskreta träffar känns för mig lite som att hyra ut hotellrum per timme, inte direkt omoraliskt, men inte heller min grej, tror jag.

Å andra sidan skulle jag ju gärna låna ut lägenheten tex till min syrra och hennes familj, och då skulle jag ju inte komma med synpunkter på deras sexliv. :D

Det var så jag tolkade Enyas inlägg, helt enkelt. Och så tror jag att många känner.

Vad jag själv tycker vet jag faktiskt inte riktigt. Det är väldigt svårt att tänka sig in i situationen.

Måste man berätta för sin partner varje gång man känner sig kåt på en annan människa? Bikta sig liksom?

Nej, vem har sagt det ?

Att Känna sig kåt på nån annan och att gå till handling är ju två typ ganska olika saker.

Jag tycker noginte knullningen är värst , utan lögnerna isåfall som följer med det

Nej, det var inte min grej heller kände jag. Men hon var min närmaste vän och de hade ingenstans att träffas. Men som jag minns det så blev det inte så många gånger, hon fattade att jag inte var överlycklig.

Det händer förvisso ganska ofta att jag berättar för min partner att jag är kåt på någon (jag ser någon snygg person på stan eller blir betuttad i en kursare) men att göra det för att det skulle vara ett svek om jag inte gjorde det, som ett krav, det känns otroligt främmande. Väldigt kontrollerande på ett otäckt vis.

Såna här relations-/otrohetstrådar får mig ofta att känna mig som ett UFO.

Ja och jag skulle då aldrig tala om för min att jag är kåt på nån jag ser, det är lika respektlöst som att säga att han är fet, ful, dum eller whatever...om man nu inte har en partner som tänder på att hans flickvän är kåt på okända människor förstås....

Vi är olika, bara att inse

Du förblir nog singel med den inställningen/vokabulären, i nästa inlägg skriver du "sätta på" på ett ganska nedlåtande sätt.
Oavsett sexuell läggning skulle jag inte kunna bli attraherad av någon som uttalar sig så om mänskliga/sexuella relationer/attraktioner.

Läste på nån nättidning på småtimmarna DN/SvD att asexuella relationer/äktenskap är på uppgående, kanske något för dig?

Jag ser mig inte som singel. Jag anser mig fortfarande vara gift med den jag gifte mig med för 12 år sedan, trots att han inte lever sedan många år nu. Jag har inget behov av någon annan.

Det gör mig inget att du inte skulle kunna bli attraherad av en sådan som jag.

Jag har hellre en asexuell relation än en relation där folk ljuger för mig och luras att allt är bra.

ÄR jag frestad av någon annan än min partner så är det inte rättvist mot min partner att inte berätta det. Jag skulle vilja att min partner gjorde det också. Talade om det för mig alltså. ÄR ärlighet inte viktigt?

Klart det är en svår situation, det har jag ingen annan åsikt om.
Jag har inte upplevt det. Men jag värderar inte kåthet som viktigt. Det är sån jag är.

Att frestas är något helt annat än att leva ut sina frestelser. Jag tror att alla människor alltid känner olika form av attraktion till människor man inte har ett kärleksförhållande med. Frestad och attraherad - sen gäller det att lämna det vid det.

KL

Men jag skulle nog nästan bli lite oroad om min man aldrig någonsin kände sig attraherad av andra kvinnor. Jag skulle misstänka att han var asexuell minst sagt. Eller mådde riktigt dåligt. Jag förutsätter även att han kan ha sexuella fantasier, det har i vart fall jag och inte betyder väl det att jag är otrogen och hemsk? Och inte tänker jag mig att vi omedelbart behöver berätta för varandra om våra fantasier och våra lockelser, det låter lite neurotiskt tycker jag allt.

Att man sen inte lever ut alla sina impulser är väl ganska givet. Jag äter inte allt jag ser som jag tycker ser jättegott ut, jag dricker inte allt vin i hela huset och jag tar inte grannens nya plattTV fastän jag himla gärna skulle haft en lika stor.

Att frestas är något helt annat än att leva ut sina frestelser. Jag tror att alla människor alltid känner olika form av attraktion till människor man inte har ett kärleksförhållande med. Frestad och attraherad - sen gäller det att lämna det vid det.

Fast mannen du träffade var redo att löpa linan ut. Är det fortfarande ok?

Fast i hur många av fallen handlar det om att starta ett nytt förhållande?

Det är märkligt, idén om att "avsluta din relation innan du kliver in i en ny".

Hur kan idén vara märklig, är respekt för andra människor märklig?

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 652
Senast: Whoever
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 869
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 939
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 979
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka