Hångla med en gift man

Sv: Hångla med en gift man

Jag förstår att du tänker helt annorlunda. Men kan du förstå att jag tänker helt annorlunda också?

Det är liksom själva grejen. Precis som Skogstrollet skriver har vi ju INGEN aning om hur det här parets relation ser ut eller hur de ser på otrohet.

Det är för mig lite underförstått att mannen som TS hånglat med inte talat om det för sin fru. Annars hade TS nog inte alls känt att hon skulle sätta stopp för att gå vidare. Det är vad jag tänkte när jag läste hennes inlägg.

Och även om det är så att han får göra som han vill för sin fru, så finns det ju massor med folk som är otrogna där partnern inget vet. Är det fortfarande ok för dig att någon är otrogen mot någon som inget vet?

Jag förstår att du tänker annorlunda, svårt att missförstå då vi båda skriver om våra olika åsikter! :)

Fantastiskt, du måste vara oerhört duktigt på att analysera människor och har aldrig åkt på en mina. Jag kan bara gratulera! :)

Vad vänlig du är! :crazy:

För vissa människor sitter attraktionen på insidan hos människan och om någon uppenbart är otrogen, tex. så är det för mig inte attraktivt alls.

Jag är en egen person o inte ett bihang till någon Karl/Kärring/valfritt o min självkänsla är inte avhängig av andras sexualitet. Men visst är det en boost att vara åtrådd, dock inte att vara ägd/äga.

Fast äger man verkligen någon ifall man vill ha ärlighet?

Oj det var sannerligen hårda bananer! Sådana känslor (kåthet) går ju inte att styra över.

Jag kallar det nog extrema krav från din sida.

...kan känna att dina krav på ett förhållande är något utopiska, Enya. De fungerar som sagt i teorin. Men verkligheten är inte teoretisk. Det är ungefär som kommunismen - tanken är god.

Och om du ärligt satt i den sitsen att en man i din närhet plötsligt är otroligt lockande och attraktiv, han vill ha dig och du är innerligt frestad/sugen. Hur svårt skulle det då vara att gå till din partner och säga "jag är kåt på den snubben, nu är jag ärlig mot dig, vad gör vi?".

Du tror inte att den sitsen är svår?

Har du upplevt det någongång? För det är lätt att säga att det är enkelt om man inte varit i den situationen.

ÄR jag frestad av någon annan än min partner så är det inte rättvist mot min partner att inte berätta det. Jag skulle vilja att min partner gjorde det också. Talade om det för mig alltså. ÄR ärlighet inte viktigt?

Klart det är en svår situation, det har jag ingen annan åsikt om.
Jag har inte upplevt det. Men jag värderar inte kåthet som viktigt. Det är sån jag är.

Oj det var sannerligen hårda bananer! Sådana känslor (kåthet) går ju inte att styra över.

Jag kallar det nog extrema krav från din sida.

Nej, kåthet går inte att styra över, det har jag aldrig påstått. Men ärligheten att vara vuxen nog att tala om det när det sker kan man ju styra över.

...kan känna att dina krav på ett förhållande är något utopiska, Enya. De fungerar som sagt i teorin. Men verkligheten är inte teoretisk. Det är ungefär som kommunismen - tanken är god.

Vad är det som inte funkar tycker du? Är det för mycket begärt att en partner talar om för sin flickvän att man är kåt på en annan?

Jag kanske missförstod men det lät som att du skulle dumpa personen direkt om denne kände sig kåt på någon annan.

ÄR jag frestad av någon annan än min partner så är det inte rättvist mot min partner att inte berätta det. Jag skulle vilja att min partner gjorde det också. Talade om det för mig alltså. ÄR ärlighet inte viktigt?

Klart det är en svår situation, det har jag ingen annan åsikt om.
Jag har inte upplevt det. Men jag värderar inte kåthet som viktigt. Det är sån jag är.

Jag tror, med risk för att låta "icke-vänlig", att har man inte upplevt det och heller inte tycker att kåthet är viktigt, så är det nog också väldigt lätt att säga att det är enkelt eftersom man då bara kan hålla sig borta från det.

halvt *kl*

Jag har tackat nej till en gift man, trots att jag inte bara var tänd på honom utan ganska pinsamt förälskad.

Inte för att jag anser mig ha ansvar för hans relation, inte för att jag vore hemsk om jag följde mina känslor och tog för mig.

Utan för att jag inte vet om hans fru är som jag. Om hon likt mig tror på monogami och skulle bli mycket ledsen om hennes man bedrog henne.

Jag tror att vi alla har lätt att skriva över sin syn på sex, otrohet, känslor och lust på alla inblandade.

Men eftersom jag vet hur ont det skulle göra mig, ifall min man påstods sig vara monogam mot mig inte var det, så väljer jag att göra minsta möjliga skada. Just in case. Även om hon kanske kanske inte bryr sig alls.

Jag tror nog att den gifta mannen klarar sig fint utan ett ligg med mig och jag klarar mig fint i livet utan att följa alla mina egoistiska impulser.
Jag klarar ju av att inte var helt igenom självisk i mina andra livsval, även de som rör människor jag inte känner, så jag klarar av det även när det kommer till kärlek.

Jag tror, med risk för att låta "icke-vänlig", att har man inte upplevt det och heller inte tycker att kåthet är viktigt, så är det nog också väldigt lätt att säga att det är enkelt eftersom man då bara kan hålla sig borta från det.

Jag tror vi pratar om varandra lite.

Att kräva av någon annan människa att INTE känna kåthet för någon annan än den man är ihop med är fel. Det är inte det jag kräver. Däremot att kräva att den man är ihop med ska berätta ifall den känner något för en annan människa, kan man inte kräva det?

En sådan sak vill jag veta, en sådan sak är viktigt för ett förhållande med mig. Vad som därefter sker i förhållandet, det kan man lösa därefter, men att vara kåt på nån annan i smyg känns inte så där jättekul för den som inget vet.

Min självkänsla skulle hamna långt under marknivå ifall en man inte kunde vara ärlig och tala om det för mig.

(Mer riktat till Enya)

I min öron låter det som att förutsättningen är att man blir kåt ganska sällan. För mig skulle det bli ett himla sjå att hålla reda på att min partner ska informeras varje gång det pirrar lite mellan benen...

Vad är det som inte funkar tycker du? Är det för mycket begärt att en partner talar om för sin flickvän att man är kåt på en annan?

Jag vill ABSOLUT inte veta om min partner är kåt på någon annan. Jag utgår från att han är det emellanåt. Men så länge han fortfarande älskar mig och vill leva mig så förstår jag inte varför han skulle berätta det?

Av egen erfarenhet skulle jag nog vilja påstå att det ibland till och med kan vara det som räddar förhållandet.

Jag kanske missförstod men det lät som att du skulle dumpa personen direkt om denne kände sig kåt på någon annan.

Det skulle jag nog, men det är inget jag vet då jag aldrig upplevt det. Men jag vill ha en ärlig man som är mogen nog att ta tjuren vid hornen och tala om det för mig så att JAG får fatta mitt beslut om jag ska fortsätta ett förhållande med mannen eller inte. Det är kanske inget jag kan svara på då jag inte upplevt det. Men ärligheten tycker jag mig ha rätt till, tycker inte du?

Kanske skulle han få ha sex med vem fan han vill, bara han älskade mig, eftersom jag inte tycker att sex är... intressant :o. Jag menar bara att jag själv vill bestämma över om jag vill ha en man som knullar andra eller ha en man som väljer att inte göra det.

Jag vill ABSOLUT inte veta om min partner är kåt på någon annan. Jag utgår från att han är det emellanåt. Men så länge han fortfarande älskar mig och vill leva mig så förstår jag inte varför han skulle berätta det?

Av egen erfarenhet skulle jag nog vilja påstå att det ibland till och med kan vara det som räddar förhållandet.

Att äta kakan och ändå har den kvar kan säkert vara ett bra sätt att ha ett förhållande på ifall man har olika önskan om sex. Fast då vill jag ju veta om det.

Men vi pratar väl bara kåthet? Alltså känslor, inte handling. Jag tycker det är snudd på stört att förvänta sig att ens partner inte ska känna sig kåt på någon annan eller att man förväntar sig att denne biktar sig varje gång det händer. Det kan fungera om man blir kåt en gång i kvartalet kanske.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 652
Senast: Whoever
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 869
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 939
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 975
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka