Hångla med en gift man

Sv: Hångla med en gift man

Ja för dig ja, men inte för mig ....du sa att om känslorna bara kan försvinna ....ja det kan dom...det finns folk som älskar mördare, pedofiler ..you name it ..jag blir avtänd på gifta/upptagna män.....har hänt mer än en gång.

jag skulle aldrig kunna tända på en drogmissbrukare

Oj så praktiskt. Att bara kunna bli kär i "bra" män! Att slippa se människan bakom felen och misstagen. :) Men jag skulle vara nervös om jag var partner till någon vars känslor bara dör om man skulle råka bli beroende av sina smärtstillande, eller gör ett dumt misstag... De flesta av oss är ju trots allt bara....människor...?

Det måste vara härligt att leva i en så svart/vit värld. Inga gråzoner, antingen är man en madonna eller en hora. Inget mellanting. Helgon eller djävul.

Det kan inte vara så enkelt att man inte bara gör saker MOT någon, utan FÖR sig själv? Ibland blir inte livet som man tänkt sig.

Precis det där förvånar mig ibland här på Buke - att allt bara är svart eller vitt, rätt eller fel...och en del lever dessutom bara vitt och rätt.

Nix, i mitt liv finns det massor med nyanser och det vita pusselbitarna pusslas ihop med de svarta så det blir grått däremellan. Jag gillar det! Då blir livet mycket mera spännande :-)

Jag tror en del saker måste upplevas för att man ska kunna se nyanserna. En del är trygga i svart-vitt och undviker så långt det går allt som kan dra dem in mot en mittenpunkt där mellan för då får livsvärderingarna sig en knuff och det blir "jobbigt". Det är lättare att vara dikotom (ja eller nej) än att tänka "kanske", men samtidigt går man nog miste om en hel del. Speciellt om man dessutom är snar att döma ut folk. Jobbigt läge den dagen man själv gör ett misstag dessutom.

Tror du också det är påhittat ;)

Vad är det som gör att du tror det??

Återigen, den här tråden ÄR och den handlar om en sann, inte alls så konstig historia från i lördags. Jag och en gift man är huvudpersonerna. Jag antar, ett dygn senare, att vi inte kommer att träffas på det sättet mera. Jag är nöjd med lördagen och ångrar inget. Det var trevligt och mysigt!

Att det spinns vidare åt alla möjliga håll i tråden står inte i min makt att begränsa, och det är väl just det som är lite roligt med såna här diskussionsforum.

kl

Varför tror folk att man är dålig i sängen för att partnern blir kåt på någon annan?
Snacka om dålig självkänsla.

Jag tror en del saker måste upplevas för att man ska kunna se nyanserna. En del är trygga i svart-vitt och undviker så långt det går allt som kan dra dem in mot en mittenpunkt där mellan för då får livsvärderingarna sig en knuff och det blir "jobbigt". Det är lättare att vara dikotom (ja eller nej) än att tänka "kanske", men samtidigt går man nog miste om en hel del. Speciellt om man dessutom är snar att döma ut folk. Jobbigt läge den dagen man själv gör ett misstag dessutom.

Fast otrohet är väl inget misstag? Det är en fullt medveten handling, som påverkar den man är otrogen mot. Svart och vitt? Hur kan du få det till att vara det för att man inte tycker att otrohet är ok?

Fast otrohet är väl inget misstag? Det är en fullt medveten handling, som påverkar den man är otrogen mot. Svart och vitt? Hur kan du få det till att vara det för att man inte tycker att otrohet är ok?

Och var går gränsen för otrohet?

Svart-vitt? Vad får du det ifrån?
Alla har väl rätt till sina egna känslor. Om jag tycker det är motbjudande och avtändande att vara med en man som bedrar sin partner måste jag väl få tycka så, eller ska jag i samma form som dig?

kl

Varför tror folk att man är dålig i sängen för att partnern blir kåt på någon annan?
Snacka om dålig självkänsla.

Har du nån partner? Om ens Karl knullar bredvid så är det väl inte så svårt att tänka att ens självkänsla får sig en kyss!!!??
Fast en del kanske gillar att bli bedragna, jag gillar inte oärliga människor.

Ok.

Pussar? Smekningar? Intimt chattande?
Gå på bio utan att respektive vet om?
Romantisk middag med tända ljus och tindrande ögon utan att respektive vet om?

Allt beror väl på vad som ligger bakom? Vilken tanken är? Vänskaplig puss på pannan eller en smekning på armen är väl inget att oja sig över, men är man kåt på personen är det ju inte riktigt vad jag skulle önska att min partner gjorde. Det handlar inte alltid så mycket om handlingen i sig när det gäller det du räknat upp utan om tankarna. Att ha romantisk middag och tindra med ögonen av kärlek är kanske inte det mest respekterande man kan göra mot sin flickvän, eller?

Tycker DU att det är ok att din partner gjorde så?
Skulle du inte bli besviken på honom för att han inte berättade för dig om sina känslor för någon annan?
Skulle du vara skitglad om din pojkvän i tankarna ville slänga sig över en annan snygging vid första bästa tillfällen, där det är den andra kvinnan som bromsar, och inte han?

Jag tycker att det är avtändande och icke ett dugg attraherande med en man som är så pass omogen att han inte kan vara ärlig mot partnern och stå för sina känslor. Jag gillar inte att folk "luras".

För att man är kåt?

Varför duger inte flickvännen då?
Är det hans rättighet att bedra henne för att få utlopp för sin kåthet med någon annan? Om han nu är kåt och fortfarande är kåt på sin flickvän och påstår sig inte vill vara utan henne, varför i all sin dar smyger han med det inför henne?

Nej, men så skrev jag också att JAG inte hade uppskattat det.
Jo men mannen i fråga är ju inte din man, så på vilka grunder kategoriserar du honom som en skitstövel? Du direktöverför dina känslor på mannens fru.

Alla förhållanden är olika men hur vanligt är det med fria relationer, särskilt där man tar hem andra till det gemensamma hemmet och har sex med? Dessutom var ju frun bortrest. Men det är klart om frun varit hemma så kanske han hade föreslagit en trekant i stället - om man skall utgå från att det är denna typ av öppna relationer som är normativa.
Hur vanligt det är och om det är norm spelar väl ingen roll? Man är väl inte en skitstövel per automatik för att man beter sig på ett annat sätt än majoriteten?

Jag tycker du resonerar jättekonstigt.

Har du nån partner? Om ens Karl knullar bredvid så är det väl inte så svårt att tänka att ens självkänsla får sig en kyss!!!??
Fast en del kanske gillar att bli bedragna, jag gillar inte oärliga människor.

Jag skulle verkligen tro att jag inte duger ifall jag råkade ut för en oärlig man som känner att han ska ha någon bredvid. Vadå, duger inte jag, är det fysiska begäret större än kärleken för mig, så stort att man inte ens kan vara ärlig med det?

Tycker DU att det är ok att din partner gjorde så?
Skulle du inte bli besviken på honom för att han inte berättade för dig om sina känslor för någon annan?
Skulle du vara skitglad om din pojkvän i tankarna ville slänga sig över en annan snygging vid första bästa tillfällen, där det är den andra kvinnan som bromsar, och inte han?

Jag har svarat på det här så många gånger på buke så jag orkar inte med nån längre utläggning. Men det är iaf inte det värsta min sambo skulle kunna göra mot mig, det lovar jag dig. Och de saker jag tycker skulle vara värre är helt säkert bagateller för många.

Jag vill bara försöka väcka era medvetanden lite och inse att väldigt mycket handlar om gränsdragningar, och att det inte alls är så himla enkelt att kalla åsikter och göranden för rätt eller fel.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 652
Senast: Whoever
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 869
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 939
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 975
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka