Hångla med en gift man

Sv: Hångla med en gift man

Om du "står för vad du gör", varför tyckte du att du måste påminna honom om att han är gift? Då lade du ju över ansvaret för era handlingar på honom och "står inte för vad du gör".

Om du "står för vad du gör", varför tyckte du att du måste påminna honom om att han är gift? Då lade du ju över ansvaret för era handlingar på honom och "står inte för vad du gör".
Tycker det är bra att påminna, ibland vet inte folk vad dom gör och det är inte fel att vilja bespara det dåliga samvetet som han kan få dagen efter. Iallafall om man bryr sig om personen, ett ONS med en okänd person kan jag dock tycka att då spelar det ingen större roll för mig.

Samtidigt så måste han ju ändå ta egna beslut, det är alltid hans beslut om att vara otrogen eller inte, det kan man inte ändra på.

För mig låter det inte så attraktivt att ha sex med en person som inte vet vad han gör.

Dock: man vet vad man gör. Att påstå något annat är att dalta...

Som jag skrivit tidigare så tycker jag att det är hans ansvar att ta hand om sitt äktenskap. Jag ville med mina påminnelser kolla om han verkligen vet vad han håller på med...och det visste han.

Ja, jag tycker också att hans äktenskap är hans ansvar. Men du motsäger dig själv om du samtidigt "påminner" honom hela tiden.

Sak samma i mina ögon, speciellt inte när det inte var långt ifrån och med tanke på att du ångrar att du inte följde med honom hem.

Jag ångrar inget - inte kyssarna, inte närheten, inte ömheten, inte det att jag inte åkte med honom. Har mycket bättre samvete idag av att vakna upp hemma än i någon annan kvinnas säng. Leker bara med tanken lite hur mysigt det kunde ha varit...

Ja, jag tycker också att hans äktenskap är hans ansvar. Men du motsäger dig själv om du samtidigt "påminner" honom hela tiden.
Är det fel att vilja bespara någon ett dåligt samvete dagen efter? Det är inte helt ovanligt att folk är otrogna och tror att det ska kännas rätt. Sen om man daltar eller inte är ju en annan sak.

Jag skulle väldigt gärna ha viljat åka med honom, men min moral satte stopp.

Det tror jag var bra. Du har naturligtvis inget ansvar för den här mannen och hans relation men risken är stor att du skulle fara illa. Det är inte speciellt många äktenskap där båda parter är positiva till förhållanden vid sidan, och är det dessutom en liten stad och det finns barn att ta hänsyn till lär det bli du som betraktas som demonen i slutänden.

Jag förstår inte riktigt vart du vill komma, han var väl väldigt tydlig med vad han ville? Undrar du om detta är en invit till något mer? För annars är det väl tämligen solklart, han ville få bekräftelse av någon och du nappade på inviterna. Bäst att njuta av att du också fick bekräftelse och lämna det därhän. Om du tänker dig att ni ska starta nåt mer relationsartat så är det väl bättre att börja i nån annan ända än hångel på krogen.

Jag ville med mina påminnelser kolla om han verkligen vet vad han håller på med...och det visste han.

Vad menar du med det där, egentligen? Kan du förklara skillnaden mellan att inte veta vad man gör och att veta det är?

Jag antar att du inte menar att han var redlös av sprit?

Vad menar du med det där, egentligen? Kan du förklara skillnaden mellan att inte veta vad man gör och att veta det är?
Vad jag läst mig till, så finns det folk med sexmissbruk och som gör saker som dom egentligen faktiskt inte vill men kan inte låta bli, att dom är otrogna systematiskt utan att egentligen vilja det. Det är väl främst den kategorin som iallafall jag tänker på iallafall. Såklart alltid spriten spelar in på ett hörn också, finns nog många många anledningar till att folk gör saker dom egentligen inte vill.

Vad jag läst mig till, så finns det folk med sexmissbruk och som gör saker som dom egentligen faktiskt inte vill men kan inte låta bli, att dom är otrogna systematiskt utan att egentligen vilja det. Det är väl främst den kategorin som iallafall jag tänker på iallafall. Såklart alltid spriten spelar in på ett hörn också, finns nog många många anledningar till att folk gör saker dom egentligen inte vill.

Fast det svarar ju inte ens avlägset på frågan om vad att inte veta vad man gör.

Att göra något som man inte kan låta bli, men på något annat plan inte vill, är väl en helt annan sak?

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 650
Senast: Whoever
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 869
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 939
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 972
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka