Hångla med en gift man

Sv: Hångla med en gift man

Vad menar du? Att om man tycker det finns viktigare saker i livet än ensamrätt på sin partner så ligger man runt hur som helst och per automatik gillar trekanter? Och skitstövel? Det verkar ju vara frun i den här historien som är en akitstövel tycker jag. Reser från sin kåta karl och har mage att vara missunnsam om både karl och säng.

Hehe... :D

Jag blir bara trött på folk som ska driva saker in absurdum...

Hehe... :D

Jag blir bara trött på folk som ska driva saker in absurdum...
:p jag också! En kuk blir väl inte sååå himla lätt utliten! Det finns väl inget som säger att frun blir utan! Och blir hon det kanske hon lär sig stanna hemma:d

:p jag också! En kuk blir väl inte sååå himla lätt utliten! Det finns väl inget som säger att frun blir utan! Och blir hon det kanske hon lär sig stanna hemma:d

Fast frun kanske gjorde exakt samma sak som mannen, men på annan ort? :p;)

Fast frun kanske gjorde exakt samma sak som mannen, men på annan ort? :p;)
Så är det ju såklart! Alla vet väl att ombyte förnöjer och det är till och med nyttigt att bytlånas hästar ibland sa min tränare med egen VM medalj!

Förstår inte hur man kan vara attraherad av någon person som gör så mot sin partner. Oavsett hur fysiskt attraherande personen är.

För att bli kär i någon behöver jag nog hålla med personen om vissa värderingar. Men för att fysiskt attraheras av någon är det alls inget krav.

Så är det ju såklart! Alla vet väl att ombyte förnöjer och det är till och med nyttigt att bytlånas hästar ibland sa min tränare med egen VM medalj!

Så sant, dessutom minns jag att man tom tyckte att sin egen egentligen var rätt trevlig när man bytt tillbaka! :d

Också sant!

Jag "drabbades" av en kille på krogen en gång, tyvärr var han upptagen. Vi skildes åt på ett moget sätt. Han följde mig ända till bussen och stod kvar och såg efter mig när den åkte iväg. :(

Det sved några dar men det går ju över...

För att bli kär i någon behöver jag nog hålla med personen om vissa värderingar. Men för att fysiskt attraheras av någon är det alls inget krav.

Det är kanske därför jag känner som jag gör. För att jag lägger känslor bakom attraktion, alltså att jag inte blir fysiskt attraherad av någon som jag inte känner ha värderingar som jag gillar.

Det tror jag säkert är en anledning till det. Jag vill givetvis ha bra sex med den jag är kär i men jag kan lika gärna ha bra sex utan någon kärlek inblandad. Människor är helt enkelt olika.

Jag känner igen känslan av att båda faktiskt önskar att saker och ting såg annorlunda ut... Men det går, precis som du skrev, över.. (I mitt fall har jag inte gett upp hoppet än. Inte om att personen ska lämna sin partner dock.)

:bow:

Förstår inte hur man kan vara attraherad av någon person som gör så mot sin partner. Oavsett hur fysiskt attraherande personen är.

Menar du att du är omedveten om att det är vanligt att människor prioriterar yta när de vill ligga? En del nöjer sig även med yta när de etablerar en seriösare relation.
Detta med att utvärdera motparts moral, värderingar, intellekt etc innan tillfälligt sex eller etablering av relation verkar för många överkurs.

Så om du blir attraherad av en karl och senare får reda på att han är gift, dör alla känslorna rent automatiskt då? Eller menar du att känslor inte uppstår överhuvudtaget per ren automatik om han är gift och flörtar med dig samtidigt?

Vi vet ingenting om vad denna man gjort mot sin partner. De kan ha ett öppet förhållande. Ligga i skilsmässa. Osv.

Ja faktiskt, samma som om man är attraherad av en man som man får reda på att han är missbrukare, mördare, pedofil etc...skulle inte dina känslor kunna svalna då ?

Jag tycker det är ruskigt avtändande med en man som bedrar sin partner...faktiskt

Ja faktiskt, samma som om man är attraherad av en man som man får reda på att han är missbrukare, mördare, pedofil etc...skulle inte dina känslor kunna svalna då ?

Jag tycker det är ruskigt avtändande med en man som bedrar sin partner...faktiskt

Och om denna man har ett öppet förhållande där hans fru tycker det är helt ok att han ligger med dig, då får känslorna leva kvar?

Nä mina känslor dog inte per automatik när jag fick veta att mitt ex var gift. Jag kan inte styra dem på det viset.
Jämföra en otrogen karl med mördare och pedofiler... nä det gör jag bara inte.... Missbruk är
en sjukdom, något en människa har - inte är.

Och om denna man har ett öppet förhållande där hans fru tycker det är helt ok att han ligger med dig, då får känslorna leva kvar?

Nä mina känslor dog inte per automatik när jag fick veta att mitt ex var gift. Jag kan inte styra dem på det viset.
Jämföra en otrogen karl med mördare och pedofiler... nä det gör jag bara inte.... Missbruk är
en sjukdom, något en människa har - inte är.

Ja för dig ja, men inte för mig ....du sa att om känslorna bara kan försvinna ....ja det kan dom...det finns folk som älskar mördare, pedofiler ..you name it ..jag blir avtänd på gifta/upptagna män.....har hänt mer än en gång.

jag skulle aldrig kunna tända på en drogmissbrukare

Senast ändrad:

kl

Jag tycker TS gjorde rätt. Så skulle jag också ha gjort. Jag tycker inte att en upptagen man som flörtar och gör inviter, är något att bli tänd på. Usch. Låga värderingar och självisk.

Jag träffade en kille på krogen och vi föll pladask för varandra, på en gång. Det visade sig att vi båda var upptagna.
Vi gick som katter kring het gröt, gjorde slut med våra dåvarande sambor, blev tillsammans, har levt tio år tillsammans och väntar nu vårt tredje barn.
Han stod med båda fötterna på jorden och skulle aldrig svika sin dåvarande sambo, han värderade henne högt, vilket gjorde mig ennu mer snål på mannen. Idag är vi fruktansvärt bra vänner till henne och hennes nuvarande man.

Man mår själsligt mycket bättre att respektera medmänniskorna och inte vara så fruktansvärt självisk "de får skylla sog själva" "inte mitt problem"

KL

Som någon nämnde. Som partner vore han inte alls intressant om han bedrog sin partner med mig. Men enbart sex, om det är bra, har gått bra för min del. På hans initiativ då.

Själv är jag väldigt monogam av mig i vanliga fall så jag skulle aldrig kunna vara otrogen mot min partner.

Man mår själsligt mycket bättre att respektera medmänniskorna och inte vara så fruktansvärt självisk "de får skylla sog själva" "inte mitt problem"

Det måste vara härligt att leva i en så svart/vit värld. Inga gråzoner, antingen är man en madonna eller en hora. Inget mellanting. Helgon eller djävul.

Det kan inte vara så enkelt att man inte bara gör saker MOT någon, utan FÖR sig själv? Ibland blir inte livet som man tänkt sig.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 652
Senast: Whoever
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 869
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 939
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 975
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka