Hångla med en gift man

Sv: Hångla med en gift man

Fast otrohet är väl inget misstag? Det är en fullt medveten handling, som påverkar den man är otrogen mot. Svart och vitt? Hur kan du få det till att vara det för att man inte tycker att otrohet är ok?

Ja, jag kan ta beslut fullt medvetet som jag ångrar efteråt = ett misstag. Hur definierar du misstag annars...? Att man gör det omedvetet? Då är det inget misstag utan en olycka. Och skylla på olycka vid otrohet går ju inte, vadå "jag föll på henne och den slank in..."?

I den här tråden vet vi inte annat än att han är gift och då blev han genast ett svin. Folk dömde denna man utan att veta ett smack. Det är svart och vitt, då spelar det ingen som helst roll vad HAN har för deal med sin fru, det räckte med att han var gift för att vara ett svin. = Svart/vitt.

Svart-vitt? Vad får du det ifrån?
Alla har väl rätt till sina egna känslor. Om jag tycker det är motbjudande och avtändande att vara med en man som bedrar sin partner måste jag väl få tycka så, eller ska jag i samma form som dig?

Nä, har jag påstått att du ska vara i samma form som mig? Jag har vågat mig på att skriva däremot att jag inte är i samma form som dig, men det betyder ju inte automatiskt att jag tycker att du ska tycka som jag. Eller hur läste du då?

Har du nån partner? Om ens Karl knullar bredvid så är det väl inte så svårt att tänka att ens självkänsla får sig en kyss!!!??
Fast en del kanske gillar att bli bedragna, jag gillar inte oärliga människor.

Jag är en egen person o inte ett bihang till någon Karl/Kärring/valfritt o min självkänsla är inte avhängig av andras sexualitet. Men visst är det en boost att vara åtrådd, dock inte att vara ägd/äga.

Fast otrohet är väl inget misstag? Det är en fullt medveten handling, som påverkar den man är otrogen mot. Svart och vitt? Hur kan du få det till att vara det för att man inte tycker att otrohet är ok?

Jag tror att en väldigt stor majoritet är emot otrohet - i teorin, innan de hittat sig själva i en situation som de aldrig hade kunnat (mar)drömma om.

Men plötsligt händer det.

Varför duger inte flickvännen då?
Är det hans rättighet att bedra henne för att få utlopp för sin kåthet med någon annan? Om han nu är kåt och fortfarande är kåt på sin flickvän och påstår sig inte vill vara utan henne, varför i all sin dar smyger han med det inför henne?

Så du menar att om man är kåt så är för män alla kvinnor likadana och ska han nu nuppa så ska han göra det med sin fru? Eftersom det är omöjligt att känna olika grader av kåthet för olika kvinnor...?

Göta petter vad vi tänker olika... Jag skulle tycka det vore motbjudande om min karl var kåt på någon annan men "tog ut det" på mig och då är allt plötsligt ok...? Det skulle reducera mig till en sexdocka och inget annat.

Jag har svarat på det här så många gånger på buke så jag orkar inte med nån längre utläggning. Men det är iaf inte det värsta min sambo skulle kunna göra mot mig, det lovar jag dig. Och de saker jag tycker skulle vara värre är helt säkert bagateller för många.

Jag vill bara försöka väcka era medvetanden lite och inse att väldigt mycket handlar om gränsdragningar, och att det inte alls är så himla enkelt att kalla åsikter och göranden för rätt eller fel.

Jag å min sida skulle nog vilja säga att det skulle vara det värsta i ett förhållande med mig. Antingen älskar man mig och vill ha MIG, eller så gör man det inte och då vill jag veta det. Sådana "misstag" som det så fint kallades i tråden, är definitivt inget jag skulle ta lätt på. Tvärtom, skulle min självkänsla bli rätt knäckt. Om man har så stort fysiskt begär så kanske det är bättre att vara ärlig än att gå bakom ryggen på den man påstår sig älska.

Så du menar att om man är kåt så är för män alla kvinnor likadana och ska han nu nuppa så ska han göra det med sin fru? Eftersom det är omöjligt att känna olika grader av kåthet för olika kvinnor...?

Göta petter vad vi tänker olika... Jag skulle tycka det vore motbjudande om min karl var kåt på någon annan men "tog ut det" på mig och då är allt plötsligt ok...? Det skulle reducera mig till en sexdocka och inget annat.

Nej, lägg inte ord i min mun!
Jag tycker det är motbjudande med män som är kåta på andra kvinnor men inte är ärliga nog att tala om det för den de är tillsammans med.
Det är fegt.

Måste man berätta för sin partner varje gång man känner sig kåt på en annan människa? Bikta sig liksom?

Nej, lägg inte ord i min mun!
Jag tycker det är motbjudande med män som är kåta på andra kvinnor men inte är ärliga nog att tala om det för den de är tillsammans med.
Det är fegt.

Jag lägger inte ord i din mun, jag försöker förstå vad du menar och samtidigt förmedla hur jag tolkar det du skriver.

Men du vet ju inte om den här mannen har berättat det för sin fru eller inte...? Hon var bortrest, hon kanske var på tripp med sin älskare? Det vet ju inte vi.

Varför duger inte flickvännen då?
Är det hans rättighet att bedra henne för att få utlopp för sin kåthet med någon annan? Om han nu är kåt och fortfarande är kåt på sin flickvän och påstår sig inte vill vara utan henne, varför i all sin dar smyger han med det inför henne?
Fast alla människor ser inte det där svart vita såsom du ser det. Inget synsätt är fel, det är bara annorlunda för hur man tycker själv. Och det är helt okej att människor tycker olika.

Det finns massor med anledningar till att man ligger med någon annan än den man valt att dela resten av livet med. Du ifrågasätter varför flickvännen inte duger, och det gör hon med största säkerhet absolut. Det är ju få människor som är tillsammans med någon de tycker är så äcklig att de inte vill ha sex med personen. Men hon kanske helt enkelt inte vill just då. Eller de kanske har ett öppet förhållande som säger att de får ha sex med andra på tid som inte är gemensam ändå.

Folk har dessutom olika sexuella preferenser. Har man olika sexuella preferenser så är det inte konstigt att också ibland låta den andra parten leva ut sina fantasier, även om man själv inte vill vara med på dem. Det är som alla andra aktiviteter enligt mig. Jag gillar inte fotboll och hade aldrig kunnat sitta och titta på en hel match. Så när min sambo gör det gör jag annat, tex är i stallet, tränar hund, umgås med vänner.

Jag tror att en väldigt stor majoritet är emot otrohet - i teorin, innan de hittat sig själva i en situation som de aldrig hade kunnat (mar)drömma om.

Men plötsligt händer det.

Och det är då man ska vara ärlig först och knulla någon annan sedan! För mig är det inte svårt. Jag tycker verkligen det är väldigt oärligt att inte tala om det, vill bli respekterad för den jag är och vad jag känner. Vem vet, jag kanske till och med skulle låta honom sätta på andra, bara han älskade mig?? (inte troligt alls dock :p)

Jag å min sida skulle nog vilja säga att det skulle vara det värsta i ett förhållande med mig. Antingen älskar man mig och vill ha MIG, eller så gör man det inte och då vill jag veta det. Sådana "misstag" som det så fint kallades i tråden, är definitivt inget jag skulle ta lätt på. Tvärtom, skulle min självkänsla bli rätt knäckt. Om man har så stort fysiskt begär så kanske det är bättre att vara ärlig än att gå bakom ryggen på den man påstår sig älska.

Jag förstår att du tänker helt annorlunda. Men kan du förstå att jag tänker helt annorlunda också?

Det är liksom själva grejen. Precis som Skogstrollet skriver har vi ju INGEN aning om hur det här parets relation ser ut eller hur de ser på otrohet.

Måste man berätta för sin partner varje gång man känner sig kåt på en annan människa? Bikta sig liksom?

Om jag någonsin mer skulle ha ett förhållande så skulle jag tidigt göra klart för gubbjäveln att om han känner ett fysiskt begär efter en annan kvinna/man, så är han fri som en fågel att göra vad han vill och inte komma tillbaka till mig. Passar inte det är han inget att ha för mig. Då är det inte honom jag söker.

Kallar du det att bikta sig så får det stå för dig. Jag kallar det ärlighet.

Sex är inte det viktigaste för mig. Det är kärlek och ärlighet, att bli älskad, inte att älska. Om man ger sig in i ett sådant förhållande hoppas jag verkligen man är mogen nog att inse betydelsen av det. Om inte kanske ett sådant förhållande inte är vad han söker?

Och det är då man ska vara ärlig först och knulla någon annan sedan! För mig är det inte svårt.

Och om du ärligt satt i den sitsen att en man i din närhet plötsligt är otroligt lockande och attraktiv, han vill ha dig och du är innerligt frestad/sugen. Hur svårt skulle det då vara att gå till din partner och säga "jag är kåt på den snubben, nu är jag ärlig mot dig, vad gör vi?".

Du tror inte att den sitsen är svår?

Har du upplevt det någongång? För det är lätt att säga att det är enkelt om man inte varit i den situationen.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 652
Senast: Whoever
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 869
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 939
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 975
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka