Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså. Så skönt det är att lämna hundarna, komma hem efter en stund och se hur de sover i soffan och inte ens bryr sig om att komma och hälsa. Jag älskar fortfarande att se det, mest för att jag själv har separationsångest när det gäller dem :p Bara att veta att de trivs även ensamma gör att det åtminstone blir lite lättare att gå hemifrån.

Alltså. Så skönt det är att lämna hundarna, komma hem efter en stund och se hur de sover i soffan och inte ens bryr sig om att komma och hälsa. Jag älskar fortfarande att se det, mest för att jag själv har separationsångest när det gäller dem :p Bara att veta att de trivs även ensamma gör att det åtminstone blir lite lättare att gå hemifrån.
Gudars skymning om valpen jag har kvar hemma. Han är den mycket verbala typen och gallskriker av glädje bara jag hämtar posten utanför grinden och kommer in igen :nailbiting::rofl:

Pu var på lunchsim igår :up: ! Och vi hade med oss världens mest avundsjuka Lyxa som bara var i vägen för simfröken och sprang och gjorde uggleljud :rofl: ! Hon är dock mer avundsjuk på leksakerna än själva simmandet, så när hon lyckats leta upp leksakslådan och sno en pipgris så var hon lite mindre avundsjuk ;). Mogen 8,5-åring :D

23244484_1522269621196498_45488030304142363_n.jpg

23316625_1522269624529831_8320995167189566112_n.jpg

23275753_1522269631196497_976223587194253938_o.jpg

23316321_1522269677863159_8855902446273824972_n.jpg

Ja det var det!
Ja, jag såg det på fb, så himla roligt och stort grattis till er! :up:
Vet du vart dom kommer jobba?

Vet inte riktigt var, det verkar inte vara vanligt väkteri för husse är beväpnad. Har sett att han har legat i hårdträning precis som hunden inför tjänsten :)

Det går ju för fasen inte att träna sök den här tiden på året, vart man än gömmer sig så dräller det av enorma trattisar :mad:
23244459_10209714091837115_1810208968615284640_n.jpg

:d

Tinja var jätteduktig på sökträningen idag. Det är matte som måste hållas koll på :rofl: Jag är helt värdelös på att komma ihåg att jag ska röra mig framåt på stigen..
Ramlade även ner för ett berg :up: Smidig figge nr 1.

Eftersom jag har ägnat hela sommaren åt att skjuta upp byggandet av nya träningsfållan, fick jag ta tag i det idag istället. I jättemysigt nollgradigt novemberregn. Men nu är det iaf 75 meter fårnät uppsträckt, imorgon ska vi inviga den! :) De stackars hundarna tyckte väldigt synd om sig när de var tvingade att vara med ute i hela 2½ timme. Tyst och lugnt här inne nu :angel:

Dagens bön:
Käre gud,giv mig tålamod och styrka att klara den hårda prövningen att inte taga mopsen av daga.
Amen

Dagens Blocket annons:
Kaka söker maka. Krav,du ska redan vara ägare av en schäfer eller dobbishane som ljudar i din baklucka,då kommer du inte märka någon skillnad.
Eller ha tröttnat på den sköna lugna tystnaden när du kör från A till B,alt vara less på skitmusiken dom spelar på bilradion/dina cd skivor.
Kan ev också passa barnägare som redan är van vid oljud/tjat i bilen och oreda i hemmet.
Pris: Du får betalt vid snabb affär!

Dagens bön:
Käre gud,giv mig tålamod och styrka att klara den hårda prövningen att inte taga mopsen av daga.
Amen

Dagens Blocket annons:
Kaka söker maka. Krav,du ska redan vara ägare av en schäfer eller dobbishane som ljudar i din baklucka,då kommer du inte märka någon skillnad.
Eller ha tröttnat på den sköna lugna tystnaden när du kör från A till B,alt vara less på skitmusiken dom spelar på bilradion/dina cd skivor.
Kan ev också passa barnägare som redan är van vid oljud/tjat i bilen och oreda i hemmet.
Pris: Du får betalt vid snabb affär!

Hohoho, jag älskar det faktum att du klagar mer över din mopsvalp än vad jag gör över mina fem bordercollies. :rofl::rofl::rofl:

Jag behöver cash, skicka hit drägget så får vi fason på henne ska du se ;)

Och om någon undrar så ja,jag kör till skogen,brukshundsklubben,roliga kamrater (i alla fall enl mopseb) eller tex granngården,eller som idag då hon varit på mekonomen som tyvärr inte hade reflexvästen hemma,men flera kunder blev glada och fick gulla med kräket.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 570
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 141
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar