Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir inte riktigt klok på två personer i min bekantskapskrets som nyligen skaffat frallavalpar av modell låter-som-ett-jävla-ånglok :confused: :banghead:

Vet inte riktigt var, det verkar inte vara vanligt väkteri för husse är beväpnad. Har sett att han har legat i hårdträning precis som hunden inför tjänsten :)

Spännande!
Fängelset kanske? Ingen aning om det används beväpnade hundförare där men det skulle ju kunna vara ett alternativ kanske?

Eftersom lilla rymmaren Jarla skolkade från gårdagens träning fick hon så vackert åka med husse till klubben för ett pass lydnad i kväll. Även Slyngeln fick haka på.
Jag fick åka och hämta leveransen färskfoder som skulle hämtats i går men inte blev av.
Nu blir det enbart torrisar och en morot i kväll och om någon har något att invända mot det så kan de ta det med fröken rymmare.
Försöker uppdatera hemsidan men datorn dog. Igen. Jag har sagt i över ett år att jag ska köpa ny men inte kommit mig för att ta tag i det. Nu måste jag.

Det går frammåt med Slyngeln. Han rör sig bättre, felbeteenderna är bättre, han är lite mer sansad. Nästa torsdag är det röntgen av HD/ED och rygg. Sen får vi se vad som kommer här näst.
g2igKcd.jpg

m5VSuKR.jpg

Spännande!
Fängelset kanske? Ingen aning om det används beväpnade hundförare där men det skulle ju kunna vara ett alternativ kanske?

Tror det kan vara kärnkraftverket i Oskarshamn.
I fängelse har de inga skyddshundar. Bara Narkotikasniffare. Burres ena syrra är narkotikahund på kriminalvården i Göteborg. Den andra syrran är väktarhund med sprängämnessök som tillägg :)

Medans vi var på semester fick vi grävt för bredbandet. Vi fick ju ändra hur vi hade tänkt att det skulle grävas, så det går över ena gräsmattan, infarten och sedan på utsidan av inhägnade delen.
Igår var det minusgrader och uppehåll.
Idag är det plusgrader. Idag har det regnat hela dagen. Hur tror ni att min valp och unghund ser ut efter en stund ute? :banghead:
Husse kommer ha nät med sig att liksom skärma av denna delen av tomten. Men husse är borta tills tidigast lördag...oh my! :arghh::meh:

Tror det kan vara kärnkraftverket i Oskarshamn.
I fängelse har de inga skyddshundar. Bara Narkotikasniffare. Burres ena syrra är narkotikahund på kriminalvården i Göteborg. Den andra syrran är väktarhund med sprängämnessök som tillägg :)

Så är det säkert! Visste inte de kunde vara beväpnade. I så fall kommer de nog jobba tillsammans med en träningskompis till mej! :)

Ramlade över den här bilden idag när jag gick igenom mina foton. Oj, vad jag älskar den här lilla galna hunden, även fast vi var oense på träningen idag :grin: Han har så mycket potential och det känns som att jag bromsar honom något enormt, förhoppningsvis kan jag med tiden göra honom rättvisa. Tre år sedan jag hämtade hem en liten galen jaktcocker som blev min bästa vän.
23319233_10210576252823741_7056160733104076772_n.jpg

Så himla fin hall, verkligen! Hade dött lyckodöden om något sådant fanns i närheten här!

Men tack :love:
Tjejen som höll kursen igår ba "Alltså, jag älskar att vara här. Det känns som att komma hem. Man vill liksom sitta här och fika efteråt och aldrig åka härifrån!" samtidigt som hennes kursare instämde ljudligt. Kändes som bästa betyget!

Flytta hit bara :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 570
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 141
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar