1 år sen på dagen..
VAR ÄR MIN SNÖ??
Hatar snöHatar snö
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
1 år sen på dagen..
VAR ÄR MIN SNÖ??
Ugh. Varför är det ingen snö? Vis det här laget brukar det ha snöat iallafall två gånger, även om det smält bort. Jag vill ha snö. Massor med snö.Den finns inte i Norrland heller, enligt särbon har det regnat där också Det var snorhalt igår
Nej! Inte skrämma bort snön!Hatar snöHatar snö
Nääää! Snö är fantastiskt!Hatar snöHatar snö
Nääää! Snö är fantastiskt!
Nåja, ni som bor i "södra" Sverige får inte snö utan snöblandat regn, vilket jag har stor förståelse att man INTE gillar.
Men herregud vilken godbit!Ramlade över den här bilden idag när jag gick igenom mina foton. Oj, vad jag älskar den här lilla galna hunden, även fast vi var oense på träningen idag Han har så mycket potential och det känns som att jag bromsar honom något enormt, förhoppningsvis kan jag med tiden göra honom rättvisa. Tre år sedan jag hämtade hem en liten galen jaktcocker som blev min bästa vän.
Längtar också till snön kommer!! Här lär det bara bli slask med en gång, men ändå...Ugh. Varför är det ingen snö? Vis det här laget brukar det ha snöat iallafall två gånger, även om det smält bort. Jag vill ha snö. Massor med snö.
Nej! Inte skrämma bort snön!
Vilka jävla idioter det finns alltså.Så jävla asförbannad just nu. Var ute med hundarna och hade Rollo och Tonto framför cykeln. Floki var med och sprang lös bredvid cyckeln och vi möter en lös hund, jag platsar dom stora och tar tag i Floki och ropar att dom dka kalla in hunden. Kärringjäveln och gubbjäveln bara flinar och hundjäveln springer rakt in i min flock. Som tur var blev hunden inte uppäten av mina då dom är rätt snälla, men fan vad sura mina hundar blev. Jag ropade att dom fan fick ta hunden då jag inte kan garantera att mina inte kommer tugga på den. Tog säkert 5 minuter innan dom tog fast hunden med "han bits inte, han är snäll, dom skulle vara glada om dom var lösa, varför är dom inte lösa" Gubben hade minsann varit uppfödare och hade aldrig haft problem med att hunden inte fick springa fram hur som helst. Sen skulle han kladda på mina hundar som INTE uppskattar det. Vi fick värja hundarna själva och då cyklade han på min sambo. Jag sa några väl valda ord om att man inte har lösa hundar om man inte kan kontrollera dom. Så jävla otroligt korkat att tro att det är ok att släppa fram hundar hur som helst. Tydligen var det ok att råstirra på valpen och Tonto då att dom kände sig hotade med. Måste ha varit något fel på människorna.
Vilka jävla idioter det finns alltså.
Förstår att du är fly förbannad. Tack gode gud att jag inte stött på sådana människor för jag vetifan hur det slutat.
@Tonto Idioter! Hände samma sak här när jag hade samojedvalpen. En kvinna tyckte att hennes hund skulle må så mycket bättre om den fick hälsa och det borde min valp också göra tyckte hon. Sa att Luna inte var fullt vaccinerad och kvinnan försvann kvickt som attans. (Luna var väl typ 15 veckor och visst vaccinerad när det hände)
Dom brydde sig inte om någonting. Jag sa att dom skulle kalla tillbaka hunden då mina hundar bits och inte gillar andra hundar (dom blir sura men gör inte så mycket mer än så länge...) och då sa dom bara att deras hund inte bits???
Fy, sånna människor borde inte få ha hund.
Den har jag också fått, när jag hade settern i koppel, för de är ju gjoooorda för att springa fritt och jaga.....Dom försökte även läxa upp mig för att jag inte hade hundarna lösa...
Gaaalet!Jag har bott här i två år. Är från södra norrland och hatade snö lika mycket då. Om inte mer.
En labrador med bordsskick! Någon gång ska ju den första vara född.