Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läste precis om en salukiägare som gått några grundlydnadskurser med sin saluki, tränar lite tricks/rallylydnad om jag förstod det rätt. OCH häromdagen hade ägaren kunnat kalla in hunden när det dök upp rådjur ute :banana: Så otroligt skönt att det finns fler som tränar sina salukis, lyckas med det och skriver om det öppet i salukigrupper så att folk får höra att det faktiskt inte måste vara omöjligt.

Så jävla asförbannad just nu. Var ute med hundarna och hade Rollo och Tonto framför cykeln. Floki var med och sprang lös bredvid cyckeln och vi möter en lös hund, jag platsar dom stora och tar tag i Floki och ropar att dom dka kalla in hunden. Kärringjäveln och gubbjäveln bara flinar och hundjäveln springer rakt in i min flock. Som tur var blev hunden inte uppäten av mina då dom är rätt snälla, men fan vad sura mina hundar blev. Jag ropade att dom fan fick ta hunden då jag inte kan garantera att mina inte kommer tugga på den. Tog säkert 5 minuter innan dom tog fast hunden med "han bits inte, han är snäll, dom skulle vara glada om dom var lösa, varför är dom inte lösa" :rage: :arghh::banghead: Gubben hade minsann varit uppfödare och hade aldrig haft problem med att hunden inte fick springa fram hur som helst. Sen skulle han kladda på mina hundar som INTE uppskattar det. Vi fick värja hundarna själva och då cyklade han på min sambo. Jag sa några väl valda ord om att man inte har lösa hundar om man inte kan kontrollera dom. :wtf::arghh: Så jävla otroligt korkat att tro att det är ok att släppa fram hundar hur som helst. Tydligen var det ok att råstirra på valpen och Tonto då att dom kände sig hotade med. Måste ha varit något fel på människorna.

Vilka jäkla papphattar!! :rage:

Dobby:love:

@AraSlei jag älskar verkligen att han är döpt efter min idol Keith Floyd, den galna försupna kocken:love:

O herre. Den mannen fick mig att minnas "Floydkvällarna" jag, brorsan och min dåvarande sambo hade för 20 år sen. Vi alla har ett stort matintresse och gillar testa nytt i köket. Så vi "Floydade" varje lördag. (För)mycket dryck för att komma i Floydmood och så de klassiska Floydingrediensera "same garlic, same ginger and some frech coriander" :rofl:

En 6-månaders valp som ska omplaceras pga barnen inte kan lära sig respektera valpen. Visst det är väl bra att man omplacerar så valpen slipper ungarna men va fan? Hur svårt ska det vara? Jag och brorsan har då inte haft några problem att lära oss att respektera djur, och vi växte upp med alla möjliga, valp också..förstår inte?!

I onsdags fick hundarna först en 2 timmar lång promenad i skogen och sen var jag och Gripa på klubben i 1,5 timme på kvällen.. Tränade både väldigt mycket stadga, fart, busade och bara satt och kollade på när andra tränade. Så, igår fick hon (och de andra) en välförtjänt vilodag. Och idag råkade det också bli det :angel:

Men, det är så jäkla lugn stämning och hundarna bara myser och tuggar ben så de verkar inte lida nämnvärt :D
Skönt att ha hundar med en bra avknapp.

Ninja och Gripa :love:
23376530_1519741308111826_5000790746116728135_n.jpg

Hela gänget trängs i sängen :D (läs: matte låg trängd mot kanten)
23319310_1519741368111820_449472337462725120_n.jpg

En 6-månaders valp som ska omplaceras pga barnen inte kan lära sig respektera valpen. Visst det är väl bra att man omplacerar så valpen slipper ungarna men va fan? Hur svårt ska det vara? Jag och brorsan har då inte haft några problem att lära oss att respektera djur, och vi växte upp med alla möjliga, valp också..förstår inte?!

Kanske finns nån diagnos på ett eller fler av barnen?

Samma för mig, hade jag varit jävlig på katterna hade det tagit hus i helvete. Fast här lärde jag mig snabbt, Storsnurran behandlande man fel EN gång, inte mer. Det var en kisse med stark integritet och ett extremt tydligt språk :angel:

Kanske finns nån diagnos på ett eller fler av barnen?

Kanske men då borde de och valpsäljaren funderat på om en valp verkligen var en bra idé och att en vuxen omplacering möjligtvis hade varit lämpligare. Eller kanske inget djur alls om det är så illa för valpen. Bra att de omplacerar iaf.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 570
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 141
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar