Whoops vi vann Tinja har nu titeln LD 1!
Ja, gud så dåligt! Roligt, grattis!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske men då borde de och valpsäljaren funderat på om en valp verkligen var en bra idé och att en vuxen omplacering möjligtvis hade varit lämpligare. Eller kanske inget djur alls om det är så illa för valpen. Bra att de omplacerar iaf.
Känslan var ju fortfarande dålig men det är skönt att hon kan prestera även när hon har en off dagJa, gud så dåligt! Roligt, grattis!
Känslan var ju fortfarande dålig men det är skönt att hon kan prestera även när hon har en off dag
Tack!
Iofs men när valpen är 6 månader har man ju trots allt haft den ganska kort tid och kanske borde sett tendenserna innan? Barnen var 2 och 3 år iallafall.Sånt där är svårt att förutse ibland. Jag har en vän med en son med DS. Han har varit jättefin med djur och de har katt sen han var född. Men nu när pojken är äldre så har han blivit svårare med djur. De skulle inte kunna ha hund idag. Det finns många diagnoser där man blir mer utåtaggerande med åldern.
Jag är väl van från agility, där är der inte alls ovanligt att diska sig med världens bästa känsla och vinna med den sämsta Så jag blir mest glatt överraskad.Haha jag var likadan när jag tävlade dressyr. Fast när jag tyckte att det gick dåligt och vann, så sa folk "det gick ju inte alls dåligt, ni vann ju!" Då fräste den sura tonåring som jag var "det gick inte alls bra bara för att jag vann, det betyder bara att alla andra var sämre än mig." Jag var hemsk.
Iofs men när valpen är 6 månader har man ju trots allt haft den ganska kort tid och kanske borde sett tendenserna innan? Barnen var 2 och 3 år iallafall.
Ja men självklart, jag skrev inte att det var dåligt.Tycker att det är bättre att valpen omplaceras än att den ska behöva bo med dumma barn! Vissa barn är snälla med andras djur men kan vara riktigt elaka med familjens egna djur.
Alla ser ju att det är en typisk blandras mellan hund och husalf
Hahah, åh, precis så har jag också varit! (och det har hänt att liknande tankar ploppat upp på senare tid också, men då motar jag bort dem)Haha jag var likadan när jag tävlade dressyr. Fast när jag tyckte att det gick dåligt och vann, så sa folk "det gick ju inte alls dåligt, ni vann ju!" Då fräste den sura tonåring som jag var "det gick inte alls bra bara för att jag vann, det betyder bara att alla andra var sämre än mig." Jag var hemsk.
Här har valparna gett upp sin rumsrenhetsträning, matten fått russinfingrar av allt lerskurande och nu säger Daud att det kliar i hjärnan av att det är tråkigt. Nån som vill låna fem uttråkade, väderkräsna småglin?Fy fabian så det vräker ner blöt snö nu - inte det minsta mysigt ute
Fy fabian så det vräker ner blöt snö nu - inte det minsta mysigt ute
En enda gång har jag lyckats få Dalton att göra ute idag - morgonpinken. Resten av dagen har han huttrande kutat till dörren varje gång vi varit ute och jag har gett upp efter en stund då jag blivit sjöblöt och iskall varje gång Tacksam för bara en liten valpHär har valparna gett upp sin rumsrenhetsträning, matten fått russinfingrar av allt lerskurande och nu säger Daud att det kliar i hjärnan av att det är tråkigt. Nån som vill låna fem uttråkade, väderkräsna småglin?
(Jag hade lagt ut dem på annons om det inte vore för Anders & Måns på p1 och att jag kom på den briljanta iden att bära in ena gästsängen och slå ihop med min egen, så att vi ikväll kan gå och lägga oss i en 2 meter bred säng. Nån som vill slå vad om att jag ändå kommer ha det trångt när det är sovdags...?)
Snö gillar mina med, men inte snöblask där det är 1 dm isvatten överalltHur nice som helst med snö, tycker pyttingpirater
Mina är så matmotiverade att det går att lura ut dem genom att kasta en näve godis. Sen är jag grym och stänger luckan i en kvart sådär, så brukar det värsta ha hunnit komma uteEn enda gång har jag lyckats få Dalton att göra ute idag - morgonpinken. Resten av dagen har han huttrande kutat till dörren varje gång vi varit ute och jag har gett upp efter en stund då jag blivit sjöblöt och iskall varje gång Tacksam för bara en liten valp
Eller hur. 1 dm snöblaskvatten och översta decimetern av jordlagret är så mättad med vatten att det är som chokladpudding. Inget grepp nånstans, iskallt, lera som tränger upp mellan trampdynorna och så dessutom vind. Och nu mörker. Jag har full förståelse för att de kan kissa på altanen. Däremot INTE i vardagsrummet!Snö gillar mina med, men inte snöblask där det är 1 dm isvatten överallt