Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kanske men då borde de och valpsäljaren funderat på om en valp verkligen var en bra idé och att en vuxen omplacering möjligtvis hade varit lämpligare. Eller kanske inget djur alls om det är så illa för valpen. Bra att de omplacerar iaf.

Sånt där är svårt att förutse ibland. Jag har en vän med en son med DS. Han har varit jättefin med djur och de har katt sen han var född. Men nu när pojken är äldre så har han blivit svårare med djur. De skulle inte kunna ha hund idag. Det finns många diagnoser där man blir mer utåtaggerande med åldern.

Någon här som har en gammelhund där hörseln börjar lägga av? Tant Karin är 9,5 och är ju förbi sina bästa år och hon börjar ju såklart takla av, men är ändå pigg och glad för det mesta.

MEN nu dem senaste veckorna så blir hon rädd för minsta lilla ljud. Tex imorse tappade jag ett paket leverpastej på golvet. Hon hoppade en meter upp och sprang och gömde sig direkt. Något som hon eller Bobber inte reagerat på annars. Hon är ju pensionerad jakthund så hon är ju/ har varit skottfast till tusen.

I huset bor ju liksom två kattungar, en bebis, en 5 åring, Bobber och vi vuxna så ljud och tappade saker är ju mer vardag än allt annat. Hur vet man att man kanske borde fundera på att hennes tid är slut? Vissa dagar kommer hon knappt ur sängen och andra dagar är hon som vilken unghund som hellst och hittar på hyss.

Jag har aldrig ägt en hund som blivit gammal så utan har altid behövt avliva pga sjukdommar eller skador. Hur ska man tänka??

Känslan var ju fortfarande dålig men det är skönt att hon kan prestera även när hon har en off dag :p
Tack! :D

Haha jag var likadan när jag tävlade dressyr. Fast när jag tyckte att det gick dåligt och vann, så sa folk "det gick ju inte alls dåligt, ni vann ju!" Då fräste den sura tonåring som jag var "det gick inte alls bra bara för att jag vann, det betyder bara att alla andra var sämre än mig." :rofl: Jag var hemsk.

Sånt där är svårt att förutse ibland. Jag har en vän med en son med DS. Han har varit jättefin med djur och de har katt sen han var född. Men nu när pojken är äldre så har han blivit svårare med djur. De skulle inte kunna ha hund idag. Det finns många diagnoser där man blir mer utåtaggerande med åldern.
Iofs men när valpen är 6 månader har man ju trots allt haft den ganska kort tid och kanske borde sett tendenserna innan? Barnen var 2 och 3 år iallafall.

Haha jag var likadan när jag tävlade dressyr. Fast när jag tyckte att det gick dåligt och vann, så sa folk "det gick ju inte alls dåligt, ni vann ju!" Då fräste den sura tonåring som jag var "det gick inte alls bra bara för att jag vann, det betyder bara att alla andra var sämre än mig." :rofl: Jag var hemsk.
Jag är väl van från agility, där är der inte alls ovanligt att diska sig med världens bästa känsla och vinna med den sämsta :rofl: Så jag blir mest glatt överraskad.

Alla ser ju att det är en typisk blandras mellan hund och husalf :D

Släkt med min kanske? :idea:

hosthund-1_5a06dbec2a6b22b5f6eafc71.jpg

Hahah, åh, precis så har jag också varit! (och det har hänt att liknande tankar ploppat upp på senare tid också, men då motar jag bort dem)

Fy fabian så det vräker ner blöt snö nu - inte det minsta mysigt ute :arghh:
Här har valparna gett upp sin rumsrenhetsträning, matten fått russinfingrar av allt lerskurande och nu säger Daud att det kliar i hjärnan av att det är tråkigt. Nån som vill låna fem uttråkade, väderkräsna småglin? :mad:

(Jag hade lagt ut dem på annons om det inte vore för Anders & Måns på p1 och att jag kom på den briljanta iden att bära in ena gästsängen och slå ihop med min egen, så att vi ikväll kan gå och lägga oss i en 2 meter bred säng. Nån som vill slå vad om att jag ändå kommer ha det trångt när det är sovdags...?)

Här har valparna gett upp sin rumsrenhetsträning, matten fått russinfingrar av allt lerskurande och nu säger Daud att det kliar i hjärnan av att det är tråkigt. Nån som vill låna fem uttråkade, väderkräsna småglin? :mad:

(Jag hade lagt ut dem på annons om det inte vore för Anders & Måns på p1 och att jag kom på den briljanta iden att bära in ena gästsängen och slå ihop med min egen, så att vi ikväll kan gå och lägga oss i en 2 meter bred säng. Nån som vill slå vad om att jag ändå kommer ha det trångt när det är sovdags...?)
En enda gång har jag lyckats få Dalton att göra ute idag - morgonpinken. Resten av dagen har han huttrande kutat till dörren varje gång vi varit ute och jag har gett upp efter en stund då jag blivit sjöblöt och iskall varje gång:arghh: Tacksam för bara en liten valp ;)

En enda gång har jag lyckats få Dalton att göra ute idag - morgonpinken. Resten av dagen har han huttrande kutat till dörren varje gång vi varit ute och jag har gett upp efter en stund då jag blivit sjöblöt och iskall varje gång:arghh: Tacksam för bara en liten valp ;)
Mina är så matmotiverade att det går att lura ut dem genom att kasta en näve godis. Sen är jag grym och stänger luckan i en kvart sådär, så brukar det värsta ha hunnit komma ute ;)

Snö gillar mina med, men inte snöblask där det är 1 dm isvatten överallt :wtf:
Eller hur. 1 dm snöblaskvatten och översta decimetern av jordlagret är så mättad med vatten att det är som chokladpudding. Inget grepp nånstans, iskallt, lera som tränger upp mellan trampdynorna och så dessutom vind. Och nu mörker. Jag har full förståelse för att de kan kissa på altanen. Däremot INTE i vardagsrummet! :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 570
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 141
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar