Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Japp, det lilla yrvädret är hemma! Underbart :banana:

Sambon ringde när var han på väg till polishuset i Trollhättan för att hämta henne. Jag var då ute och letade igen. Jag bröt ihop totalt i nån form av hystetiskt skrattgråtanfall :o
Hon hade blivit upplockad redan på förmiddagen nere på Lilla Edet...hur f*n hon hamnade där!!!
Och trots anmälan och samtal med polisen så fick vi inget veta förens nu!

Nu kan vi istället glädjas åt att i dag blev ytterligare en av våra uppfödningar godkänd för tjänst. :banana:

Så härligt att höra @Voff ! Jag läste de sista sidorna med hjärtat i halsen, så glad att få avsluta med att hon är hemma :love: !

Men bedrövligt av polisen, de har verkligen inget fungerande system för att hantera sånt här! Vet om flera fall där hundägarna i vissa fall oroat ihjäl sig i flera dagar, när hunden i själva verket suttit hos polisen hela tiden..

Sambon ringde när var han på väg till polishuset i Trollhättan för att hämta henne. Jag var då ute och letade igen. Jag bröt ihop totalt i nån form av hystetiskt skrattgråtanfall :o
Hon hade blivit upplockad redan på förmiddagen nere på Lilla Edet...hur f*n hon hamnade där!!!

Nu kan vi istället glädjas åt att i dag blev ytterligare en av våra uppfödningar godkänd för tjänst. :banana:
Och då funderar man på varför ingen har kollat hennes chip o sen ringt ägaren.

Ja alltså att det inte finns fungerande chipläsare och info om hur man ska kolla upp ägare på alla polisstationer år 2017 är ju bedrövligt.

Hade de kollat upp det hade @Voff ju inte ens hunnit inse att Jarla var borta innan hon kom tillbaka.
Pappa fick hämta min katt på Djurskyddet. Hon var chippad, de hade chipläsare, men hade inte tänkt på att kolla chippet. Men va? Är det inte det första man gör? Så dåligt att det går till på det här viset.

Vi hade kunnat leta ännu om inte sambon ringt tillbaka till polisen och bett om att bli direktkopplad till Trollhättan. Vi hade hört att det kunde vara lite si och så med efterlysningar så han tänkte kolla direkt med Uddevalla och Trollhättan, och fick napp på första. :meh:

Over and out från sängen.
DVihEX2.jpg

Vi hade kunnat leta ännu om inte sambon ringt tillbaka till polisen och bett om att bli direktkopplad till Trollhättan. Vi hade hört att det kunde vara lite si och så med efterlysningar så han tänkte kolla direkt med Uddevalla och Trollhättan, och fick napp på första. :meh:

Over and out från sängen.
DVihEX2.jpg

Strunt samma, hon lever, är hel och ordningen återställd. Ni hade mer tur är vi:heart

Åh så skönt! Det är tyvärr inte första gången jag hör om kommunikation som brister vid upphittade (och saknade) hundar. Chip är ju inte svårt att kolla.

Å så härligt! :heart:heart:heart
Haft ont i magen varje gång jag har öppnat denna tråd. Otroligt skönt att hon är hemma!

Min tjuvaktiga valp tjuvade igen när jag stod i duschen. Kan han låta bli mitt godis? Suck, matte måste lära sig att valpen hittar godis everywhere...fan vad svårt det är när man aldrig haft en tjuvaktig en förut!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 570
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 141
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar