Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jarla är borta sen en timme....eller mer :cry:
När jag skulle hämta hundarna i hundgården var hennes öppen!!

Grannen har haft hantverkare hemma hela dagen och de har inte sett henne. Har åkt runt i området och knackat dörr och ropat utan resultat. Granntjejen är ute till häst och kollar i skogen. Sambon är ute nu medans jag väntar hemma på gården om hon dyker upp. Efterlysning hos polisen och alla fb-grupper jag vet är gjord
Det skymmer ute och vägen utanför är hårt trafikerad. För 10 år sen fick sambon en hund ihjälkörd där som lyckats ta sig ut.

Fanfanfanfanfan. Jag dör :cry:
Hoppas så innerligt att ni hittar henne! Vilken mardröm :(

Familjens jämthund försvann för många år sedan och var borta ett dygn när det var snö och minusgrader. Sent på natten lyste hans ena öga upp (han var blind på ett öga) när vi letade efter honom på jaktmarkerna.

Önskar att jag kunde hjälpa till, men tyvärr bor jag för långt bort och har inga kontakter i eran del av Sverige.

Spårhunden gav inget. Nu väntar vi på att höra ifrån Missing dog :(

Spårhunden gav inget. Nu väntar vi på att höra ifrån Missing dog :(
Hoppas verkligen att ni hittar henne...

Kanske kan trösta med att en väns whippet försvann en kall höst för något år sedan, även då med minusgrader på natten om jag inte minns fel. Kallt för en liten whipp var det i alla fall. Efter två dagar hittades han, och bortsett från att han var hungrig och trött så var han i utmärkt skick. Han försvann i Stockholm, där det utan tvekan finns mycket trafik och det var verkligen inte långt från stor motorväg heller, men han höll sig visst ifrån allt sådant.

Hoppas verkligen att ni hittar henne...

Kanske kan trösta med att en väns whippet försvann en kall höst för något år sedan, även då med minusgrader på natten om jag inte minns fel. Kallt för en liten whipp var det i alla fall. Efter två dagar hittades han, och bortsett från att han var hungrig och trött så var han i utmärkt skick. Han försvann i Stockholm, där det utan tvekan finns mycket trafik och det var verkligen inte långt från stor motorväg heller, men han höll sig visst ifrån allt sådant.

Jag har väldigt svårt att tro att vädret innebär nått problem för en normalpälsad hund, så det hade jag inte oroat mig för alls! :)

Ännu ingen Jarla. Inte ett spår av henne. Nu har hon varit borta i 12 timmar :cry:

Hur ska man kunna gå och lägga sig i kväll. Hon kan ju inte sova i kalla, blöta skogen. Hon är ju en sänghund!

Så fruktansvärt @Voff , får verkligen ont i magen för er skull när jag läser detta. Hoppas verkligen att ni snart får ett positivt besked.

@Voff Såg att nån gett tips på FB om att lägga ut mat. Det är ingen bra idé. Det drar snabbt till sig annat som kan få vovvar att hålla sig borta. Att lägga ut nåt i stil med filt/klädesplagg som luktar hemma är en bra idé dock, gärna runtsläpat lite och sedan in under ett träd eller annat lite småskyddat område. Även en vattenskål. Många har hittat sina hundar sittandes på det utlagda efter ett par timmar!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 570
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 141
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar