Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jarla är borta sen en timme....eller mer :cry:
När jag skulle hämta hundarna i hundgården var hennes öppen!!

Grannen har haft hantverkare hemma hela dagen och de har inte sett henne. Har åkt runt i området och knackat dörr och ropat utan resultat. Granntjejen är ute till häst och kollar i skogen. Sambon är ute nu medans jag väntar hemma på gården om hon dyker upp. Efterlysning hos polisen och alla fb-grupper jag vet är gjord
Det skymmer ute och vägen utanför är hårt trafikerad. För 10 år sen fick sambon en hund ihjälkörd där som lyckats ta sig ut.

Fanfanfanfanfan. Jag dör :cry:
Håller tummar och tassar att hon kommer tillbaka oskadd snart :heart

Grannen har haft hantverkare hemma hela dagen och de har inte sett henne. Har åkt runt i området och knackat dörr och ropat utan resultat. Granntjejen är ute till häst och kollar i skogen. Sambon är ute nu medans jag väntar hemma på gården om hon dyker upp. Efterlysning hos polisen och alla fb-grupper jag vet är gjord
Det skymmer ute och vägen utanför är hårt trafikerad. För 10 år sen fick sambon en hund ihjälkörd där som lyckats ta sig ut.

Men fan! Hoppas verkligen att hon kommer tillbaka snart! Jag kollade på er facebooksida men såg inget inlägg där som gick att dela. Finns det något någon annanstans? Finns det något vi bukefalister kan göra för att hjälpa?

Åh nej, mardröm :cry: ! Hoppas hon hittas snart :(

De allra allra flesta gångerna så hittas hunden och allt går bra, även om jag vet att det är en klen tröst när en är borta. Hoppas att ni hittar henne snart!

Hon har troligtvis stuckit redan i morse strax efter hon släpptes ut i hundgården. Strax innan tio. Hon har alltså varit borta i 8 timmar :(

Det är svart, dimmigt och nollgradigt ute. Blir nog en 3-4 minus i natt med. Och tung trafik på vägen utanför.

Jag mår illa.

Hon har troligtvis stuckit redan i morse strax efter hon släpptes ut i hundgården. Strax innan tio. Hon har alltså varit borta i 8 timmar :(

Det är svart, dimmigt och nollgradigt ute. Blir nog en 3-4 minus i natt med. Och tung trafik på vägen utanför.

Jag mår illa.
Men det är hon som stuckit, inte nån som släppt ut henne? Har ni informerat polisen? Tänker att trafikradion också kan vara intresserade.

Jag mår illa.
Ni har uppenbarligen inte varit hemma på hela dagen,kan det vara någon som snott henne?

Men det är hon som stuckit, inte nån som släppt ut henne? Har ni informerat polisen? Tänker att trafikradion också kan vara intresserade.
Polisen ringde vi direkt. Tror inte någon varit här. Inte med 5 bildar på gårdsplanen och folk hemma både här och hos grannen. De andra satt kvar i sina gårdar. Mest troligt är att hundgårdsdörren inte varit ordentligt stäng. Sambon släppte in dem i hundhuset efter jobbet så hon har antagligen gått ut genom luckan och sett sin chans.

Nu har klubbkompisarna kommit för att hjälpa till

Jag mår illa.
En bedlis blev skrämd av en björn och sprang bort en kall och regnig eftermiddag här utanför stan för inte många veckor sedan. Han var borta ett dygn innan han hittades. Om en bedlis med sin mesiga ullpäls klarar ösregn och enstaka plusgrad så klarar Jarla det galant!
Trafiken är läskigare. Förstår verkligen din oro och hoppas att hon snart dyker upp igen. :heart

@Voff Är inlägget helt publikt? Jag har delat det och uppmanade sambon att dela från min profil eftersom han känner betydligt många fler i området. Men han kan inte se inlägget trots att jag har fixat så att min delning ska vara publik.

Jag kopierade bara inlägget från en fb-grupp i brådskan. Vet ej hur jag ändrar. Har försökt på det vanliga viset men det ville sig ej.
Ta en skärmdump och dela :heart

Klubbkompisarna patrullerar längs landsvägen i reflexvästar och vi har en eftersökshund här. Han fick Jarlas fäll från hundkärran att gå på med utgångspunkt från hundgårdsgrinden. Det såg ut som han fick ett spår men han är ung och har aldrig spårat hund förr.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 570
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 142
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar