Valpen är hämtad och återhämtad Hon hade charmat personalen, som väntat. Lite smärtstillande och antiinflammatoriskt i några dagar nu bara.Har ni fått hämta valpis nu? Gick allt bra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Valpen är hämtad och återhämtad Hon hade charmat personalen, som väntat. Lite smärtstillande och antiinflammatoriskt i några dagar nu bara.Har ni fått hämta valpis nu? Gick allt bra?
Aldrig varit i den situationen men går jag exempelvis förbi en rastgård släpper jag ju inte fram mina hundar till staketet och då är ju ändå ägaren närvarande och kan meddela sig om det vore olämpligt.Om ni kommer på besök till en gård där det sitter hundar i hundgård, släpper ni då fram er hund till staketet?
Ja, det är (rutinerade) hundmänniskor.
Om ni kommer på besök till en gård där det sitter hundar i hundgård, släpper ni då fram er hund till staketet?
Gud nej.Om ni kommer på besök till en gård där det sitter hundar i hundgård, släpper ni då fram er hund till staketet?
Vi får grilla personen lite först. Men det är smickrande med tanke på att det finns många fina kombinationer på gång.
Hanen har lämnat mycket bra och detta blir hans sista kull. Ägaren har använt honom förnuftigt vilket gör blodet lite mer åtråvärt.
Dock är jag inte förtjust i Amerikanarnas skyddsträning så jag är tveksam till att vi tackar ja.
Skyddstraning har i USA ar oerhort varierande beroende pa person, clubb, och region av landet. Jag har tranat med, bland andra, Frank Phillips som varje sommar ar med pa ett seminarium i Solleftea med tranare bade fran Sverige och Finland. Det var da bara Frank som anvande clicker ...
Jag har en kompis som åker dit och tränar nån skyddsgren, hen kan säkert berätta mer. Det träningsgänget verkar väldigt reko! Hen flyger med sig hund varje gång, verkar inte vara så himla avancerat. Säkert aningens krångligare när hunden ska byta ägare eller flyga själv iofs.Det är väl det där med el och stackel när det tränas skydd som inte ska användas som tävlingsform.
När ordet "protectiondog" nämns men inget om tävlingsambitioner så blir jag vaksam. Nu vet jag inte hur det funkar i USA men tyvärr går tankarna till lösa bevakningshundar på stora områden som de forfarande har i många östeuropeiska länder. Men vi får fråga honom om detta
Vet du hur exportreglerna ser ut?
Jag har en kompis som åker dit och tränar nån skyddsgren, hen kan säkert berätta mer. Det träningsgänget verkar väldigt reko! Hen flyger med sig hund varje gång, verkar inte vara så himla avancerat. Säkert aningens krångligare när hunden ska byta ägare eller flyga själv iofs.
Exakt min tanke!Haha men vilken artikel. Att hunden blir aggressiv, ångestbitare, understimulerade och deprimerade av att man kollar mobilen ibland på hundpromenaden har jag extremt svårt att se. Då är det snarare annat som inte stämmer i relationen. Isåfall kan man ju inte heller ha fler än en hund, gå ut och gå med en kompis eller något annat där man inte har 100% på en individ hela tiden.
Skitudda resonemang verkligen.
På den tiden det var aktuellt så såg värdfolket till att deras egna kunde vara inne så mina var i hundgården/respektive bilen, samt beroende på om vi skulle valla, vilket oftast var fallet. Om min Fähund varit i hundgård så låg han alltid på motorhuven när det var dags för hemfärd, oavsett hur hundgården var konstruerad.Om ni kommer på besök till en gård där det sitter hundar i hundgård, släpper ni då fram er hund till staketet?
På den tiden det var aktuellt så såg värdfolket till att deras egna kunde vara inne så mina var i hundgården/respektive bilen, samt beroende på om vi skulle valla, vilket oftast var fallet. Om min Fähund varit i hundgård så låg han alltid på motorhuven när det var dags för hemfärd, oavsett hur hundgården var konstruerad.
Tänk YT klippet om beaglar i hundgård.
Med tanke på att jag har 11 hundar i mina rastgårdar och tar emot hundar med förare på yrkesmässig basis, känns det inte riktigt rimligt att vare sig låsa in mina varje gång det kommer nån för att frigöra en rastgård som nån kan bruka i 5 min eller bygga en rastgård bara till gäster. Jag förväntar mig absolut inte att bli servad med egen hundgård när jag åker på kurs, och släpper heller inte mina hundar lösa på andras gårdsplaner, hur lydiga mina än är.
Det är ju lite knepigt det med raser o tävlingsgrenar. I Finland är mig veterligen amstaff en bruksras. Ambulls (vissa varianter) får tävla IPO o Mondioring på kontinenten men inte i Sverige, där de inte ens kan reggas. (tack o lov kanske, aveln är helt åt )Jag har en kompis som åker dit och tränar nån skyddsgren, hen kan säkert berätta mer. Det träningsgänget verkar väldigt reko! Hen flyger med sig hund varje gång, verkar inte vara så himla avancerat. Säkert aningens krångligare när hunden ska byta ägare eller flyga själv iofs.
Det är ju lite knepigt det med raser o tävlingsgrenar. I Finland är mig veterligen amstaff en bruksras. Ambulls (vissa varianter) får tävla IPO o Mondioring på kontinenten men inte i Sverige, där de inte ens kan reggas. (tack o lov kanske, aveln är helt åt )
Jag kan ibland tycka det är lite trist att bara bruksraser får tävla Mondioring, är själv med i en träningsgrupp för Mondioring, men jag får bara träna lydnaden och i framtiden hoppklassen med min nya lilla skit! Han får liksom inte ens träna skyddsdelen.
Du får komplettera med en liten Schäfer
Jag kan ibland tycka det är lite trist att bara bruksraser får tävla Mondioring, är själv med i en träningsgrupp för Mondioring, men jag får bara träna lydnaden och i framtiden hoppklassen med min nya lilla skit! Han får liksom inte ens träna skyddsdelen.
Åtminstone tidigare var det betydligt svårare att få in en hund/häst i USA än i Sverige,jag har exporterat båda sorterna till USA och det var ett skitgöra med papper o prover.Jag misstänker att det är mer regler in i Sverige än i USA. sen klurar jag på ålder. Är väl inte supersugen att sitta med en valp i två extramånader typ om det finns en likvärdig köpare i Sverige.