Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hatar denna årstid här nere i södra Sverige. Såååå jäkla råkallt!!
Måndag= klubben. Det var +5 när vi åkte dit. Fuktigt som tusan. Det hann bli -1. Inget kaffe, långakalsonger eller vantar i världen höll kylan ute.
Utöver våra egna hundar så skulle sambon träningsfigga igenom samtligas jyckar. Men han börjar bli riktigt duktig :up:
Efteråt blev det ännu mera kaffe i klubbstugan och genomgång för samtliga av kvällens pass samt lite allmänt skvaller, bla om FM :angel:

Jag hatar denna årstid här nere i södra Sverige. Såååå jäkla råkallt!!
Måndag= klubben. Det var +5 när vi åkte dit. Fuktigt som tusan. Det hann bli -1. Inget kaffe, långakalsonger eller vantar i världen höll kylan ute.
Utöver våra egna hundar så skulle sambon träningsfigga igenom samtligas jyckar. Men han börjar bli riktigt duktig :up:
Efteråt blev det ännu mera kaffe i klubbstugan och genomgång för samtliga av kvällens pass samt lite allmänt skvaller, bla om FM :angel:
Vi hade jätte fint väder igår +9,7 mitt i natten och vindstilla,tror du bor för nära vattnet.

Men gud va bra det blev!! :love:

Åh vad roligt!! :love:
Det blev ändrade planer för oss, sorry att jag inte hörde av mig!

Alltså wow @AraSlei och vilket jobb ni lagt mer! Jag är så imponerad! :love: Och så tråkigt att missa! Du kanske kan ha en återinvigning om något år eller så :D ;)

Åh så fint! :D Jag vill bo granne med er känner jag :angel: Skulle SÅ gärna ha en inomhushall att träna i nu, och visst, det finns här, men det blir så dyrt med allt...

Jättefin hall, kul dag, strålande ihopsamlat, och helt tomt var det ju inte i publiken i alla fall. :D
(Och så fick jag ju någon som klappade Monstret, jag kan åka långt bara för det. :angel: :laugh:)

Taack :love:
Ni får ju bara komma förbi när ni har vägarna på det här hållet helt enkelt :D
@Monstermom håller ju kurs hos mig i januari, t ex :sneaky: komsi! :D

Är fortfarande lite slut, tror det här har varit en större påfrestning än vad jag tänkt :p

Taack :love:
Ni får ju bara komma förbi när ni har vägarna på det här hållet helt enkelt :D
@Monstermom håller ju kurs hos mig i januari, t ex :sneaky: komsi! :D

Är fortfarande lite slut, tror det här har varit en större påfrestning än vad jag tänkt :p
Instämmer med övriga, verkligen superfint!
Har ni eller tänker ni göra en hemsida för hallen?

Inget allvarligt, hon ska dra ut en envis mjölktand. Men hon är ju bara en beeeebis :love::angel:
Va skönt att det inte är något mer! Men så klart, hon är ju bara en liten valpis! :love:
Och oavsett ålder så är jag alltid nojig när det kommer till mina hundar, alltid varit och kommer alltid vara. :o:p

Va skönt att det inte är något mer! Men så klart, hon är ju bara en liten valpis! :love:
Och oavsett ålder så är jag alltid nojig när det kommer till mina hundar, alltid varit och kommer alltid vara. :o:p
Är extremt nojjig sedan jag hade en katt som dog pga felbehandling. Tycker allt gällande veterinärvård är jobbigt sedan dess (förutom min hästveterinär sedan 10 år tillbaka) :(

Om ni kommer på besök till en gård där det sitter hundar i hundgård, släpper ni då fram er hund till staketet?

Otroligt härlig sökträning. Fick mycket beröm för att hon har så bra fart och är riktigt explosiv. Hon ÄLSKAR verkligen sök. Blir så lycklig av att se henne jobba :love:
Det var träning med typ kulsprutor och andra sorters skott som bakgrundsmusik :rofl: Säkert någon militärövning. Normalt sett blir Tinja övertaggad när det är skott i närheten eftersom hon kopplat det så starkt till jaktträning. Att sitta i bilen medan första hunden körde, med skott i bakgrunden, kan ha gjort susen! Hon verkar ha fattat att skott inte behöver betyda aktivitet. Hon struntade totalt i dem när det väl blev hennes tur och även efteråt när jag tog ut hundarna på promenad i området så brydde hon sig inte.Känns skönt! :up:

Tror minsann att vi ska satsa på debut i bruksappellen nästa höst :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 570
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 142
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar