Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jahaja. Mopsen med nästan icke-existernade näsborrar har visst inga problem med andningen öht. Att det finns filmer på den där den leker och där man hör rosslande andning hela tiden, det är det såklart ingen som tänker på. (Skulle gissa att de påstår att det inte går att höra på en hund om den kan andas problemfritt eller inte, så jag orkar inte nämna filmen). Och folk GILLAR mopsägarnas förklaringar till allt. Jag fattar inte.

Har flera vänner som ständigt lägger upp filmer på deras "snarkande" mopsar. Även personer som menar att de är mot all djurmisshandel etc och är veganer. Jag förstår liksom inte hur det går ihop, hur kan man tycka att det är okej? :crazy:

Blir tokig på min gamla gubbe.
Kom hem med bebisen för 2v sedan och han har blivit så jobbig, okynnesskäller typ hela tiden och speciellt tidigt på morgonen så bebisen vaknar. Detta är alltså en hund som tidigare gärna sov till typ 11-12 på dagen :meh:
Fattar ju att han känner sig åsidosatt då han som varit våran (speciellt husses :laugh:) lilla bebis och nr1 tidigare (och vi försöker att uppmärksamma honom ordentlig fortfarande)men det gör det fasiken inte mindre jobbigt :yuck:

Vi som trodde det skulle vara den stora ostyrsliga överenergiska saken som skulle vara problemet men hon är så försiktig så och håller sig på behörigt avstånd från den konstiga lilla saken :heart

Fick sms av Albano angående bokad tid imorgon... Bara det att de ringde mig ju förra veckan, vi pratade, jag sa att Tinja blivit bra av sig själv och att vi inte behövde ytterligare veterinärbesök. Hon på telefon var så glad över att det löst sig och att hon skulle avboka tiden.
Bra koll de har där.

I vårt kök har vi en sån låda inder vasken där man bara behöver trycka på fronten med benet så öppnas den automatiskt. Detta har kärringen Karin lärt sig nu så när man lämnar dem själva, om det så bara är för 15 min, så öppnar hon lådan och river ut soppåsen och kompostpåsen och sprider det i hela köket och hallen. Sist hittade jag äggskal och rester av potatismos i sängen :rage::rage::rage::arghh: Fan man kan ju bli förbannad för mindre....:banghead::meh:

Så nu kommer jag stänga ut dem i grovköket medans vi är borta. Där finns inte så mycket som hon kan ställa till med.

Jahaja. Mopsen med nästan icke-existernade näsborrar har visst inga problem med andningen öht. Att det finns filmer på den där den leker och där man hör rosslande andning hela tiden, det är det såklart ingen som tänker på. (Skulle gissa att de påstår att det inte går att höra på en hund om den kan andas problemfritt eller inte, så jag orkar inte nämna filmen). Och folk GILLAR mopsägarnas förklaringar till allt. Jag fattar inte.
Är det i en offentlig grupp? Så ska dom få en omgång....:devil:

Vill hitta en ny hundpodd men finns ju knappt några. Vet om apport hundskola och Vbv, har ni koll på någon annan? :)

Jag har ingen aning om vad det är, har inte lyssnat alltså, men snubblade över ett inlägg på Instagram i går: 72 grader Hundsnack, hette den podcasten.

Edit: sökte på hashtag "hundpodd" och hittade ett par till. Man får väl prova att lyssna helt enkelt. :) Edit igen: inte minst för att se - höra - vad det är för ljudkvalitet.

Senast ändrad:
Cilla Danielsson har en, heter något med "Hundens hus" om jag inte missminner mig.

Jag har ingen aning om vad det är, har inte lyssnat alltså, men snubblade över ett inlägg på Instagram i går: 72 grader Hundsnack, hette den podcasten.

Edit: sökte på hashtag "hundpodd" och hittade ett par till. Man får väl prova att lyssna helt enkelt. :) Edit igen: inte minst för att se - höra - vad det är för ljudkvalitet.

Tack! Ska titta in dem. :)

Snosat lite valpar idag igen :love: Blir SÅSÅSÅ sugen, men det får vänta!
oNbzg4P.jpg

fj86bvt.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 570
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 142
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar