Nej.. Inte till hundar i bil heller. Men tex min pappa gör. Så jag är inte förvånad..Om ni kommer på besök till en gård där det sitter hundar i hundgård, släpper ni då fram er hund till staketet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej.. Inte till hundar i bil heller. Men tex min pappa gör. Så jag är inte förvånad..Om ni kommer på besök till en gård där det sitter hundar i hundgård, släpper ni då fram er hund till staketet?
Absolut inte.Om ni kommer på besök till en gård där det sitter hundar i hundgård, släpper ni då fram er hund till staketet?
Nej!Om ni kommer på besök till en gård där det sitter hundar i hundgård, släpper ni då fram er hund till staketet?
Otroligt härlig sökträning. Fick mycket beröm för att hon har så bra fart och är riktigt explosiv. Hon ÄLSKAR verkligen sök. Blir så lycklig av att se henne jobba
Det var träning med typ kulsprutor och andra sorters skott som bakgrundsmusik Säkert någon militärövning. Normalt sett blir Tinja övertaggad när det är skott i närheten eftersom hon kopplat det så starkt till jaktträning. Att sitta i bilen medan första hunden körde, med skott i bakgrunden, kan ha gjort susen! Hon verkar ha fattat att skott inte behöver betyda aktivitet. Hon struntade totalt i dem när det väl blev hennes tur och även efteråt när jag tog ut hundarna på promenad i området så brydde hon sig inte.Känns skönt!
Tror minsann att vi ska satsa på debut i bruksappellen nästa höst
Det har alltid varit planenBlir det sök ni satsar på då? Jag tänkte köra spår, kanske redan till våren. Sen får vi väl se om det går vägen eller ej, haha.
Vi har fått förfrågan på valp ifrån USA
Någon som har koll på vad som gäller vid en eventuell export dit?
Grattis, vad roligt! @hastflicka borde ha koll
Har ni fått hämta valpis nu? Gick allt bra?Är extremt nojjig sedan jag hade en katt som dog pga felbehandling. Tycker allt gällande veterinärvård är jobbigt sedan dess (förutom min hästveterinär sedan 10 år tillbaka)
Absolut inte.
Slog handen i pannan efter att ha läst den här artikeln:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/beteendet-som-skadar-din-hund
Nog för att hundar behöver få utlopp för sina naturliga drifter etc, men att de skulle "känna sig utanför" bara för att man kollar mobilen ibland på promenaden..
Det är nog inte mobilen som är problemet i så fall, utan att man inte umgås ordentligt med sin hund oavsett.
Själv tycker jag det låter stressande att konstant hålla fokus på hunden, både för honom och för mig. Ammo vill ju mest få sniffa runt, dra repor och kolla på saker utan att jag konstant babblar med honom - tror mest han hade tyckt att jag var dryg.
Jag har givit upp att informera personen eftersom denna människa anser att jag är hundrasrasist och att jag inte är bättre själv eftersom jag är elak mot mina egna hundar eftersom jag tvingar (!) och utnyttjar (!) mina hundar genom träning.Har du informerat om VARFÖR de låter?
Om ni kommer på besök till en gård där det sitter hundar i hundgård, släpper ni då fram er hund till staketet?
mfl
Tack, det var lite som jag känner själv alltså. Är så förvånad över att på den vecka jag haft verksamheten igång ha behövt säga till så många - trots att jag i förväg ber dem hålla hunden från staketet då Karla vaktar sina valpar och fortfarande blir stressad av främmande hundar- för att de bokstavligen släpper fram och låter sina hundar stå och hota min tik som försvarar sina barn.
För mig känns det helt galet att det ska vara så svårt att förstå att det är en stor stressor för min tik?
mfl
Tack, det var lite som jag känner själv alltså. Är så förvånad över att på den vecka jag haft verksamheten igång ha behövt säga till så många - trots att jag i förväg ber dem hålla hunden från staketet då Karla vaktar sina valpar och fortfarande blir stressad av främmande hundar- för att de bokstavligen släpper fram och låter sina hundar stå och hota min tik som försvarar sina barn.
För mig känns det helt galet att det ska vara så svårt att förstå att det är en stor stressor för min tik?
Ja, det är (rutinerade) hundmänniskor.Men vad är det för stolpskott?! Är det hundmänniskor (ja, alltså inte människor som bara har hund) som gör så? Man tycker ju att såna BORDE ha mer sunt hundförnuft...
Känns ju himla korkat att släppa fram hunden för att nosa, Speciellt när man blir informerad om det innan med.
Hundplågare Hur understår du dig att lära dina hundar lydaJag har givit upp att informera personen eftersom denna människa anser att jag är hundrasrasist och att jag inte är bättre själv eftersom jag är elak mot mina egna hundar eftersom jag tvingar (!) och utnyttjar (!) mina hundar genom träning.
Men alltså, det låter ju inte klokt Vad är det för hundar egentligen?De inte bara nosar utan utmanar/pinkar på/morrar åt mina...
De inte bara nosar utan utmanar/pinkar på/morrar åt mina...