Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Otroligt härlig sökträning. Fick mycket beröm för att hon har så bra fart och är riktigt explosiv. Hon ÄLSKAR verkligen sök. Blir så lycklig av att se henne jobba :love:
Det var träning med typ kulsprutor och andra sorters skott som bakgrundsmusik :rofl: Säkert någon militärövning. Normalt sett blir Tinja övertaggad när det är skott i närheten eftersom hon kopplat det så starkt till jaktträning. Att sitta i bilen medan första hunden körde, med skott i bakgrunden, kan ha gjort susen! Hon verkar ha fattat att skott inte behöver betyda aktivitet. Hon struntade totalt i dem när det väl blev hennes tur och även efteråt när jag tog ut hundarna på promenad i området så brydde hon sig inte.Känns skönt! :up:

Tror minsann att vi ska satsa på debut i bruksappellen nästa höst :angel:

Blir det sök ni satsar på då? :D Jag tänkte köra spår, kanske redan till våren. :laugh:Sen får vi väl se om det går vägen eller ej, haha.

Blir det sök ni satsar på då? :D Jag tänkte köra spår, kanske redan till våren. :laugh:Sen får vi väl se om det går vägen eller ej, haha.
Det har alltid varit planen :D
Vi tränar lite spår också, men jag tycker inte alls att det är lika roligt som sök. Jag är ju frälst på räddning sedan barnsben :angel:

Grattis, vad roligt! @hastflicka borde ha koll :)

Vi får grilla personen lite först. Men det är smickrande med tanke på att det finns många fina kombinationer på gång.
Hanen har lämnat mycket bra och detta blir hans sista kull. Ägaren har använt honom förnuftigt vilket gör blodet lite mer åtråvärt.

Dock är jag inte förtjust i Amerikanarnas skyddsträning så jag är tveksam till att vi tackar ja.

mfl
Tack, det var lite som jag känner själv alltså. Är så förvånad över att på den vecka jag haft verksamheten igång ha behövt säga till så många - trots att jag i förväg ber dem hålla hunden från staketet då Karla vaktar sina valpar och fortfarande blir stressad av främmande hundar- för att de bokstavligen släpper fram och låter sina hundar stå och hota min tik som försvarar sina barn.

För mig känns det helt galet att det ska vara så svårt att förstå att det är en stor stressor för min tik?

Slog handen i pannan efter att ha läst den här artikeln:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/beteendet-som-skadar-din-hund

Nog för att hundar behöver få utlopp för sina naturliga drifter etc, men att de skulle "känna sig utanför" bara för att man kollar mobilen ibland på promenaden..
Det är nog inte mobilen som är problemet i så fall, utan att man inte umgås ordentligt med sin hund oavsett.

Själv tycker jag det låter stressande att konstant hålla fokus på hunden, både för honom och för mig. Ammo vill ju mest få sniffa runt, dra repor och kolla på saker utan att jag konstant babblar med honom - tror mest han hade tyckt att jag var dryg.

Haha men vilken artikel. Att hunden blir aggressiv, ångestbitare, understimulerade och deprimerade av att man kollar mobilen ibland på hundpromenaden har jag extremt svårt att se. Då är det snarare annat som inte stämmer i relationen. Isåfall kan man ju inte heller ha fler än en hund, gå ut och gå med en kompis eller något annat där man inte har 100% på en individ hela tiden.

Skitudda resonemang verkligen.

mfl
Tack, det var lite som jag känner själv alltså. Är så förvånad över att på den vecka jag haft verksamheten igång ha behövt säga till så många - trots att jag i förväg ber dem hålla hunden från staketet då Karla vaktar sina valpar och fortfarande blir stressad av främmande hundar- för att de bokstavligen släpper fram och låter sina hundar stå och hota min tik som försvarar sina barn.

För mig känns det helt galet att det ska vara så svårt att förstå att det är en stor stressor för min tik?

Känns ju himla korkat att släppa fram hunden för att nosa, Speciellt när man blir informerad om det innan med. :(

mfl

Men vad är det för stolpskott?! Är det hundmänniskor (ja, alltså inte människor som bara har hund) som gör så? Man tycker ju att såna BORDE ha mer sunt hundförnuft...

Jag har givit upp att informera personen eftersom denna människa anser att jag är hundrasrasist och att jag inte är bättre själv eftersom jag är elak mot mina egna hundar eftersom jag tvingar (!) och utnyttjar (!) mina hundar genom träning. :rofl:
Hundplågare :devil: Hur understår du dig att lära dina hundar lyda :rage:

vilken idiot :banghead::banghead::banghead:

De inte bara nosar utan utmanar/pinkar på/morrar åt mina...

Men vilka idioter till människor. Det är ju inte svårare än att låta hunden vara hos sig eller gå på andra sidan vägen. Finns ju gott om plats att gå förbi hundgården på ett vettigt sätt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 570
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 142
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar