Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
För mig är det självklart att hundarna är kopplade.

Jag brukar även tycka att det är obehagligt när folk har sina hundar lösa på brukshundsklubben häromkring om de inte aktivt jobbar med hundarna. Typ lös från bilen och in på plan, när hunden gärna går före in/ner på plan och osv. Hur lydiga hundarna än må vara så tycker jag att det känns lite respektlöst för jag vet inte om hunden är lydig eller ej när jag kommer med mina hundar.
Jag tar för givet att en sådan hund är lydig och gör själv så.:o

Åtminstone tidigare var det betydligt svårare att få in en hund/häst i USA än i Sverige,jag har exporterat båda sorterna till USA och det var ett skitgöra med papper o prover.

Ok. Hur länge sen var detta?
Jag tänkte i min enfald att det skulle iaf inte vara svårare iom att vi inte har vissa typer av sjukdomar/smittor som de har.

Höll du inte på med IPO med Tonto :)?

Det gjorde vi! Men tyvärr så fungerar han inte, det var även för hans skulle vi skulle köra Mondioring, men han blir orolig och stressad av andra (okända) hundar, han mår inte bra av det helt enkelt. Han har slutat bita ordentligt, biter på sidan osv. Han tyckte inte att det var så jävla roligt när det var en figge han inte känner helt heller. Det är bara inom draget han inte fokuserar på att det finns andra hundar omkring. Vi prioriterar att han ska må bra mentalt så då har vi fått lägga typ allt på hyllan.

Senast ändrad:
Jag tar för givet att en sådan hund är lydig och gör själv så.:o

Man hoppas ju på att det är så! Men likväl har man råkat ut för besök av lösa hundar. Inte roligt när jag tränar med en liten skit som min egen och en jättehund kommer i full fart när någon inte håller 100% koll.

Det gjorde vi! Men tyvärr så fungerar han inte, det var även för hans skulle vi skulle köra Mondioring, men han blir orolig och stressad av andra (okända) hundar, han mår inte bra av det helt enkelt. Det är bara inom draget han inte fokuserar på att det finns andra hundar omkring.

Aha! Tråkigt att han inte fungerar :(

Aha! Tråkigt att han inte fungerar :(

Jättetråkigt! Han mår så himla dåligt när vi varit iväg och när vi är iväg så vill han helst äta gräs eller gå och kissa. Han har blivit MYCKET bättre på sista tiden, men ett tag var det verkligen hemskt hur dåligt han mådde av att vara iväg på träningar. han blev elak hemma och började ignorera både mig och sambon, veterinär osv kunde inte hitta något, så jag bestämde mig för att ge honom semester från träning. Jag tror att det kan ge med sig när han blir lite äldre och inte är lika osäker och hormonstinn, (han mår mycket bättre nu när han har mer regler i sitt liv) men jag har ingen brådska i och med att han är sjukt nöjd med att jobba i draget och köra lydnad, spår, uppletande och sök hemma på "våra" marker istället. :)

Om ni kommer på besök till en gård där det sitter hundar i hundgård, släpper ni då fram er hund till staketet?

Absolut inte! Jag höjde rejält på ögonbrynen en gång då en person med en stor, brötig hund i koppel som var på väg till vår granne i stället glatt började gå uppför vår uppfart för att titta närmare på vår hund - som stod och stormskällde vid grinden för att tala om att nu var de bannemig på väg in på HANS revir. Jag hann stoppa människan innan hon kommit fram, trots att hundskrället är av typen "tomma tunnor" och aldrig varit i gruff med någon hund så finns det situationer jag inte vill undersöka hur han reagerar i.

Här hittade jag lite :)

Tack. Verkar som rabies behövs trots att vi är rabiesfritt land. Trycket på kullen är rätt bra så vette katten om vi ids sitta med en extra valp i 2 mån. Det passar inte så bra in i vårat liv då. Vi har en resa planerad och ska lämna bort övriga hundar under den tiden. Utöver det så jobbar vi och har redan maxat med hundar pga Slyngeln.
Sen förvinner ju exporthundar ur vår statistik och det är svårare med uppföljning. Vi hoppas ju på att denna kullen ska vända vår otur :)

Tack. Verkar som rabies behövs trots att vi är rabiesfritt land. Trycket på kullen är rätt bra så vette katten om vi ids sitta med en extra valp i 2 mån. Det passar inte så bra in i vårat liv då. Vi har en resa planerad och ska lämna bort övriga hundar under den tiden. Utöver det så jobbar vi och har redan maxat med hundar pga Slyngeln.
Sen förvinner ju exporthundar ur vår statistik och det är svårare med uppföljning. Vi hoppas ju på att denna kullen ska vända vår otur :)

Jag lyckades förhandla mig ur export av de två valpar som var bokade till Danmark. Tycker som du att det är trist att tappa dem ur statistiken!

Med tanke på att jag har 11 hundar i mina rastgårdar och tar emot hundar med förare på yrkesmässig basis, känns det inte riktigt rimligt att vare sig låsa in mina varje gång det kommer nån för att frigöra en rastgård som nån kan bruka i 5 min eller bygga en rastgård bara till gäster. Jag förväntar mig absolut inte att bli servad med egen hundgård när jag åker på kurs, och släpper heller inte mina hundar lösa på andras gårdsplaner, hur lydiga mina än är.
Jag är inte oenig med dig om du nu trodde det.

Förutom alla puckade AKC vallningsprov som finns i USA så är det väldigt stor skillnad på
Jättetråkigt! Han mår så himla dåligt när vi varit iväg och när vi är iväg så vill han helst äta gräs eller gå och kissa. Han har blivit MYCKET bättre på sista tiden, men ett tag var det verkligen hemskt hur dåligt han mådde av att vara iväg på träningar. han blev elak hemma och började ignorera både mig och sambon, veterinär osv kunde inte hitta något, så jag bestämde mig för att ge honom semester från träning. Jag tror att det kan ge med sig när han blir lite äldre och inte är lika osäker och hormonstinn, (han mår mycket bättre nu när han har mer regler i sitt liv) men jag har ingen brådska i och med att han är sjukt nöjd med att jobba i draget och köra lydnad, spår, uppletande och sök hemma på "våra" marker istället. :)
Själv är jag impad som :devil: faan. samtidigt som jag gråter blod av inlägg som https://bordercollie.ifokus.se/disc...-inte-valla-det-ar-fragan-eller?discussions-1 dit jag blivit schanghajad som moderator.
Stackars bäcäs som blivit sjanghajade som valpar.

Jag lyckades förhandla mig ur export av de två valpar som var bokade till Danmark. Tycker som du att det är trist att tappa dem ur statistiken!

Har tre Norska intressenter också varav en 15 mil norr om Narvik!! Den finns det dock riktigt intressanta planer för så kanske. Men vill inte gärna släppa tikar ur Sverige och dessa ville ha just tik.

Har precis hämtat ut svärföräldrarnas bil från verkstaden där den har fått ny inredning i bakluckan, pga av en viss grå odåga fick för sig att slita ut inredning i väntan på att få komma ut och jaga. Vi hade lånat deras bil eftersom våran var på service.

Morris tycker att 7500 kr är en helt rimlig prislapp för ett hyss :devil::mad:
Upprepar för mig själv: Det är kul med djur! Det är kul med djur! Det är kul med djur!! :turd:

Åååh, jag är så träningssugen, men när jag kommer hem från jobbet är det så gott som mörkt redan :arghh:
Vi ska jaga fasan på lördag jag och Floyd, och vi hade onekligen behövt träna lite innan dess. Det har inte blivit många träningsminuter senast veckorna :p
Var ute med honom en kort sväng i måndags och det gick riktigt över förväntan.
Gjorde ett lite större närsöksområde än vad vi brukar (kanske 7x7m?) och gjorde linjetag till det. Lite lagom långa, typ 70m kanske. Vi var på samma ställe som vi brukar och han tvekade inte en sekund på linjetagen. Så skönt! Han höll området himla fint också, han har annars haft en tendens att bli lite snabb och vid när han sökt en liten stund utan att hitta något. Testade även att skicka - blåsa stopp i området - blåsa närsök, vilket fungerade fint. Kul, har aldrig testat stoppsignalen när han har en sådan förväntan på målet eller på sådant avstånd innan :up:
Jag fick en ny apportkastare i födelsedagspresent av min fina partner, och den var vi så klart också tvungna att testa. Sköt bara en markering, men han hade fin stadga och flyttade sig inte en millimeter :heart Duktiga labradåren!

Ladda och Otis har aldrig jagat så lite som denna säsongen :( men pappa var ute och släppte dem en sväng i söndags i alla fall. Känner mig som världens sämsta matte, men jag hoppas att sambon vill släppa dem på lördag när jag är iväg och jagar fasan, och att vi hinner släppa dem en sväng på söndag också.

Benji ser ut som en raggråtta. Han fäller av sig sin tjocka sommarpäls i stora klumpar. Så jag rycker och rycker och rycker, det sitter knappt fast. Snart blir han sådär vintermörk och fin :love:

Var ute på långpromenad med mamma och hundarna. De hade väldigt roligt. Nu är de och säger hejdå till syrran som ska till New York. Känns tomt hemma.

Jag, Gripa och två kompisar bodde ju på hotell i sthlm i helgen och damen kunde inte skött sig bättre. Hon fyllde ju även 1 år den 4e, dagen då vi hade vår lilla buketräff :)

Tycker hon ser mer och mer vuxen ut :)
Hon blev alldeles guldig i den starka solen :D

23244100_1516487245103899_8556485064646233171_n.jpg

Jarla är borta sen en timme....eller mer :cry:
När jag skulle hämta hundarna i hundgården var hennes öppen!!

Grannen har haft hantverkare hemma hela dagen och de har inte sett henne. Har åkt runt i området och knackat dörr och ropat utan resultat. Granntjejen är ute till häst och kollar i skogen. Sambon är ute nu medans jag väntar hemma på gården om hon dyker upp. Efterlysning hos polisen och alla fb-grupper jag vet är gjord
Det skymmer ute och vägen utanför är hårt trafikerad. För 10 år sen fick sambon en hund ihjälkörd där som lyckats ta sig ut.

Fanfanfanfanfan. Jag dör :cry:

Grannen har haft hantverkare hemma hela dagen och de har inte sett henne. Har åkt runt i området och knackat dörr och ropat utan resultat. Granntjejen är ute till häst och kollar i skogen. Sambon är ute nu medans jag väntar hemma på gården om hon dyker upp. Efterlysning hos polisen och alla fb-grupper jag vet är gjord
Det skymmer ute och vägen utanför är hårt trafikerad. För 10 år sen fick sambon en hund ihjälkörd där som lyckats ta sig ut.

Nej men vafan :(

Önskar jag kunde komma upp och hjälpa till att leta! Hoppas hon kommer tillbaka snart!!

Men usch! Hoppas hon hittas oskadd snart. :heart

Hur hittar jag inlägg att dela?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 570
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 142
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar