Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
I min värld är det inte normalt.

+ @Tonto

Det är inte normalt i mina ögon heller...
Ägarna verkar inte inse det heller även om de säger till honom lite milt ibland. Det är så tröttsamt att hela tiden höra "de två går inte ihop" när hon pratar om hanen och vilken annan hund som helst, när det i själva verket är hanen som är helt bäng.
En gång sa hon till mig att hon trodde det var hans sätt att leka, att andra hundar inte förstod honom eftersom han inte har någon svans??? Öööh.

Har nu gjort om morgondagens föreläsning så många gånger att jag är rätt säker på att inget håller ihop längre och jag är maximalt förvirrad. Låter som perfekt läge! :up:

(Vem 17 kan prata i 30 minuter!? :rage:)

Alltså, jag sitter fortfarande och funderar på om jag inte kan klara av att vara vaken hela natten (jobb), bli körd till eventet och sen jobba igen på natten. Det hade liksom nästan varit värt det! (Faller mest på att ingen vill köra mig :meh: Förstår inte det?!?) :D

Tror föreläsningen och dagen i stort kommer vara fenomenalt bra!

Åh, det blev en så himla invigningsdag :love: Tyvärr var det lite svårt för de tävlande och de som tittade att slita sig från agilitytävlingarna i hundhallen och ta sig upp på logen för att fika och lyssna på våra grymma föreläsare, men @Monstermom gjorde ett grymt jobb! :bow:
Vi hade 90 starter i agilityn och skramlade ihop 11650 kr till Cancerfonden :)
Har varit helt slut idag :laugh:
Blåbärsklassbanan uppställd!
23279541_2015172338767475_2430829503874859008_n.jpg

Åh, det blev en så himla invigningsdag :love: Tyvärr var det lite svårt för de tävlande och de som tittade att slita sig från agilitytävlingarna i hundhallen och ta sig upp på logen för att fika och lyssna på våra grymma föreläsare, men @Monstermom gjorde ett grymt jobb! :bow:

Men gud va bra det blev!! :love:

Åh vad roligt!! :love:
Det blev ändrade planer för oss, sorry att jag inte hörde av mig!

Alltså min valp är så billig just nu :rage:
Vi anländer till hotellet, rastar hundarna, checkar in, och skall gå och köpa nått att äta. Är kanske borta 5-10 min. När vi kommer tillbaka har han bajsat i husses säng. :turd: @machafuko vill du fortfarande ha honom? :arghh::meh: (han har även hunnit tugga sönder 2 vattenskålar under resan. Och stjäla godis, lösviktgodis. Och..och.. :rofl: )

Vi anländer till hotellet, rastar hundarna, checkar in, och skall gå och köpa nått att äta. Är kanske borta 5-10 min. När vi kommer tillbaka har han bajsat i husses säng. :turd: @machafuko vill du fortfarande ha honom? :arghh::meh: (han har även hunnit tugga sönder 2 vattenskålar under resan. Och stjäla godis, lösviktgodis. Och..och.. :rofl: )
Det underbara livet med valp! :love:

Vad gnäller du för? Det var inte din säng ;)

Åh så fint! :D Jag vill bo granne med er känner jag :angel: Skulle SÅ gärna ha en inomhushall att träna i nu, och visst, det finns här, men det blir så dyrt med allt...

Råkade ge mig in i en diskussion om mopsar och deras andning, på Facebook. När en fb-vän lägger upp bild på en mops med nästan icke-existerande nos och säger i princip "en mops är en mops, den här är bra och veterinärer är okunniga", och folk sedan håller med... Jag kan inte låta sådant stå oemotsagt, men räknar väl inte med att de blir speciellt lyckliga åt min ifrågasättande kommentar...
En bekant till mig ska köpa en Mops för..... "Det låter så gulligt när dom låter". :confused:

Råkade ge mig in i en diskussion om mopsar och deras andning, på Facebook. När en fb-vän lägger upp bild på en mops med nästan icke-existerande nos och säger i princip "en mops är en mops, den här är bra och veterinärer är okunniga", och folk sedan håller med... Jag kan inte låta sådant stå oemotsagt, men räknar väl inte med att de blir speciellt lyckliga åt min ifrågasättande kommentar...
Du startade evt en shitstorm alltså :angel:

En bekant till mig ska köpa en Mops för..... "Det låter så gulligt när dom låter". :confused:
:banghead: :banghead: :banghead: Har du informerat om VARFÖR de låter?

Du startade evt en shitstorm alltså :angel:
Lite så. Fast alltså, deras sätt att diskutera får mig mest att skratta. Det enda jag egentligen gjorde var att ställa massor av frågor kring det hela. Det första svar jag fick var från en som frågade om jag själv hade mops, på det svarade jag nej och berättade hur jag ändå fått erfarenhet av trubbnosar. Sedan började ett flertal personer skriva massor av försök till förlöjligande kommentarer, som bara blev skrattretande eftersom de försökte få det till att jag påstod saker som jag aldrig sagt. Jag gissar att jag råkade trampa på några ömma tår med mina frågor :angel:

Jättefin hall, kul dag, strålande ihopsamlat, och helt tomt var det ju inte i publiken i alla fall. :D
(Och så fick jag ju någon som klappade Monstret, jag kan åka långt bara för det. :angel: :laugh:)

Suck. Var så länge sedan lillen hade ont i magen att jag inte fattade vad det maniska slickandet handlade om först. Men nu är det 20 min sen han - till slut - fick en tablett, och plötsligt drar han en djup suck och däckar totalt i soffan. :(

Stackarn. Hoppas det inte börjar om igen.

Valpen väckte mig klockan tre men hann inte ens ur sängen så kissade han. Såg att han druckit precis allt vatten, så tog undan skålarna. Vaknar 06 av kiss igen. Nu har vi hunnit kissa ute fyra gånger. Hoppas att det går att sova nu.. Vilka hotellgäster :o

Jahaja. Mopsen med nästan icke-existernade näsborrar har visst inga problem med andningen öht. Att det finns filmer på den där den leker och där man hör rosslande andning hela tiden, det är det såklart ingen som tänker på. (Skulle gissa att de påstår att det inte går att höra på en hund om den kan andas problemfritt eller inte, så jag orkar inte nämna filmen). Och folk GILLAR mopsägarnas förklaringar till allt. Jag fattar inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 571
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 142
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar