Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har jag tur så köper en vän valp om några veckor :D Fantastiskt fin kull, uppfödaren säljer gärna till henne eftersom jag säger att hon är bra och vännen har både tid och råd. Det enda som krävs är att vännens sambo går med på det hela... Gah.

Note to self: Skaffa aldrig sambo, framförallt aldrig sambo som inte älskar att vara omringad av husdjur.

Äsch, sambos går att ändra på. Min sambo började med att säga tvärnej, men nu gnäller han om att han vill få träffa samojeder varje dag. :rofl:

Edit: Fel, han sa aldrig tvärnej. Däremot sa han typ "Eventuellt hund om mångamångamånga år"

Äsch, sambos går att ändra på. Min sambo började med att säga tvärnej, men nu gnäller han om att han vill få träffa samojeder varje dag. :rofl:

Edit: Fel, han sa aldrig tvärnej. Däremot sa han typ "Eventuellt hund om mångamångamånga år"
S tvättade händerna efter att ha klappat lite försiktigt på brorsans hund.. Det kan man inte tro idag :rofl:

S tvättade händerna efter att ha klappat lite försiktigt på brorsans hund.. Det kan man inte tro idag :rofl:

Jag menar det. Min skulle ju absolut inte aktivera vår Eurasier något så det var ju så skönt att det var en hund som inte krävde så mycket mer än vanliga promenader tyckte han. Sen försökte han cykla med henne någon gång och hon var inte riktigt villig och då klagades det istället på att vi hade en för bekväm hund. :rofl:

Jag menar det. Min skulle ju absolut inte aktivera vår Eurasier något så det var ju så skönt att det var en hund som inte krävde så mycket mer än vanliga promenader tyckte han. Sen försökte han cykla med henne någon gång och hon var inte riktigt villig och då klagades det istället på att vi hade en för bekväm hund. :rofl:
Fast han var inte den enda som klagade på den kraken.;)

Har jag tur så köper en vän valp om några veckor :D Fantastiskt fin kull, uppfödaren säljer gärna till henne eftersom jag säger att hon är bra och vännen har både tid och råd. Det enda som krävs är att vännens sambo går med på det hela... Gah.

Note to self: Skaffa aldrig sambo, framförallt aldrig sambo som inte älskar att vara omringad av husdjur.

Eller så skaffar man sig en sambo som är en bra människa. :laugh::rofl: Skulle aldrig orka med en sambo som skulle hindra mig från att ha hundar eller göra något jag gillar.

Min sambo skulle nog helst inte han några hundar alls, framförallt inte vallhundar. (Råtta och hans egen hund går bra, men han kommer aldrig att köpa en egen hund igen.) Men han tycker det är helt ok att jag kanske kommer att ha ett fyrspann i framtiden. Han fodrar och går promenader med mina hundar, gullar med dom och tränar dom till att göra dumheter. :angel: Men han älskar inte att ha huset fullt av djur, trots det uppmuntrar han mig att åka till klubben, tävla, träna och följer med ut på bikejoringturer och till klubben för att ta bilder.

Ta det inte på fel sätt men hur ställer han sig till en Tollare nu? Vill minnas att han var lite....vrång ;)

Här är sambon avsevärt mer hundvänlig än mig. Jag har gränser för hur mycket jag kan anpassa mig, hemmet, fritiden, ekonomin och livet i allmänt efter hund. Han kan sova under ett barr i skogen och leva på mossa bara han har hundarna.

Ta det inte på fel sätt men hur ställer han sig till en Tollare nu? Vill minnas att han var lite....vrång ;)

Nja, vrång är han inte. Förstår inte alls hur du menar? Däremot tycker han inte att man ska köpa en hund man inte klarar av att stimulera. Skulle säga att han är verklighetsförankrad, försiktig, men vettig. Får han bestämma så ska det ju som sagt helst komma in en samojed, men eftersom det ska vara min hund och jag som sköter det mesta gällande hunden så lägger han sig inte i. Han hade väl bara en önskan att det inte skulle bli en amstaff eftersom hans syster har en och det är inte hans typ av hund så att säga. ;)

I början tyckte han väl det lät sisådär om en hund som kräver mer, men vi pratade igenom det och han är helt med på tåget att det kommer vara min hund och då vill jag ju ha en hund som jag gillar att träna med. Sen var det faktiskt han som var den första av oss att ta upp en önskan för retriever, vilket jag tror jag har nämnt här innan. Han ska ta jägarexamen nu kommande året så förhoppningsvis får han också användning utav hunden framöver. :up:

Jag kanske ibland framställt honom som lite anti men det är så himla långt ifrån sanningen. Han är en riktig djurmänniska, men inte den som skaffar någon häftig ras bara för att den är snygg och tror att den sen klarar sig med promenad runt kvarteret. Han har haft krävande hundar i familjen så han är väl försiktig vad gäller hundköp. :)

Aww, lillskruttan! Förstår att det blir problematiskt i stallmiljö. Men det blir bättre... om sisådär två år! :laugh:
Hon är perfekt på alla sätt och vis, förutom pälsen.. Men jag tror det blir bra så fort jag får löning och kan klippa henne med jämna mellanrum. Har egentligen inget emot "pysslandet". :)

Har nu gjort om morgondagens föreläsning så många gånger att jag är rätt säker på att inget håller ihop längre och jag är maximalt förvirrad. Låter som perfekt läge! :up:

(Vem 17 kan prata i 30 minuter!? :rage:)
Alltså, jag sitter fortfarande och funderar på om jag inte kan klara av att vara vaken hela natten (jobb), bli körd till eventet och sen jobba igen på natten. Det hade liksom nästan varit värt det! (Faller mest på att ingen vill köra mig :meh: Förstår inte det?!?) :D

Tror föreläsningen och dagen i stort kommer vara fenomenalt bra!

Alltså, jag sitter fortfarande och funderar på om jag inte kan klara av att vara vaken hela natten (jobb), bli körd till eventet och sen jobba igen på natten. Det hade liksom nästan varit värt det! (Faller mest på att ingen vill köra mig :meh: Förstår inte det?!?) :D

Tror föreläsningen och dagen i stort kommer vara fenomenalt bra!

Hahaha, det låter helt rimligt! :D

Vi får väl se... Vid det här laget har jag ingen aning åt vilket håll den lutar - jag vet att det finns i den att bli bra, men det hänger lite för mycket på en virrpanna att kunna täta ihop det till bara en halvtimme och ändå få till en röd tråd. :o

Vilken modell och storlek? Sajten påstår att det finns återförsäljare i stan men jag har inte sett några BoT-täcken där. :meh:
Björkis säljer. Olle är ju stor så han har 47, tror 44 är den vanliga. Jag har deras tjockare, det är inte supertjoclt direkt men varmt iaf.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 571
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 142
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar