Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
9,5 på inkallningen och 9 på helheten på dagens start i startklass. :) Lasse-Skrutt! Vi hoppade över apporten och återigen tappade jag honom i linförigheten men vi hade roligt ihop och han hade en himla fin attityd, och han var TYST! Han som annars tar till skall och gnäll när han är uppvarvad. Himla nöjd! :up:

Letade reda på ett gäng oanvända fotbollsplanera inne i stan och lade ett spår på kort gräs för att jobba vidare med noggranhet och vinklar. Efter mig i spåret gick fågelskrällen och plockade upp korvarna, så nåt vidare näringsspår blev det inte. Och sen korsade så klart ett par med en hund rakt igen precis innan jag skulle släppa på.

Med tanke på det blir det godkänt. Det kändes som Breeze jobbade bra, med näsan nere hela tiden, men han hade svårt att hålla sig i spårkärnan. Dock ville han hela tiden gå lika mycket fel ovan kärnan, så det var ju helt klart beroende på vinden. Vinklarna som gick 90 grader mot vinden hade han svårt med, där gled han förbi, men vinkeln där han fick medvind gick bra.

Provade också nya böttcherselen och det känns som om det ska bli bra. Bara så surt att vi inte hinner prova någon mer appell i år, vilket gör att vi får väldigt svårt att få bruksmeriterna i tid för Atibox.

I min strävan att ständigt hitta nya utmaningar och svårigheter för Lillskrutten, kom vi idag på en ny lek. En matte som stod med ryggen emot, nollställt kroppsspråk och begärde saker. :p

Det var skumt. Ingen ögonkontakt, inget kroppsspråk att läsa av. Han ville gärna smyga fram och räta upp tillvaron. En liten spegel så jag kunde styra upp och sen klickade det. :up: :love:

Hundbuketräffen idag. Det var roligt!
Men alltså, att åka kollektivtrafik på Skansen-linjen är ju förfärligt. Tinja anses vara allmän egendom som man får tafsa på hur man vill :rage: När vi skulle hem var det till och med en tant som daskade till henne på rumpan med ett stort leende! Jag sa åt henne att man klappar inte på andras hundar utan lov.
Bussen var FULLSMOCKAD. Ugh. Hoppade av tidigare så jag slapp dem.

Födelsedagsfirande ikväll hos en vän. Är helt slut. Men det ska bli kul!

Sitter åter igen och diskuterar saluki med annat salukifolk. Efter en jäkla massa prat om brindlefärgen så har jag hamnat att prata om alla möjliga fina salukis med en vän. Visade ett flertal bilder på min tant Zala... och fan vad jag saknar henne :cry: Det är 5 år sedan hon lämnade mig nu och ändå gör det så satans ont i hela mig bara av att tänka på att aldrig få tillbaka henne... Fyfan. Just nu känns det som en väldigt klen tröst att hennes barnbarn sover på min kudde...

Om det ligger fel så ber jag om ursäkt och mod får flytta det till rätt forum. Men undrar, är det några andra hundar som slickar katterna i familjen? Alltså inte en hund modell mindre utan en nästan färdigvuxen labbe och inte ett litet nosslick utan en riktig tvätta katten över hela ryggen/kroppen? Ser riktigt roligt ut :D

Om det ligger fel så ber jag om ursäkt och mod får flytta det till rätt forum. Men undrar, är det några andra hundar som slickar katterna i familjen? Alltså inte en hund modell mindre utan en nästan färdigvuxen labbe och inte ett litet nosslick utan en riktig tvätta katten över hela ryggen/kroppen? Ser riktigt roligt ut :D

Åh, svägerskans amstaff gör det! Hon slickar alla katter. Speciellt om en katt surar, då får de en fet kyss i ansiktet. :confused::p

Åh jag är så glaaaad :love: !

Igår tog Lyxa och min man sin allra sista uppflyttningspinne i HO2 med en tredjeplats av 44 starter, och är nu alltså klara att flytta upp i klass 3 i både hopp och agility :banana: !

23167515_10155235976167582_3052570900886713119_n.jpg

Den där hunden alltså :love: !!! Elitlydnad och två lydnads-SM, elitspår och tre bruks-SM, nu i klass 3 i agility. Snart 8,5 år gammal och i toppform!!

23270128_1518722191551241_3685480607179937812_o.jpg

Senast ändrad:
Ammo tvättar Zeus så fort han får chansen. :D
tmfx-2Af4J6BT1-fHf1auLjSNx-JzxQiQ9eaa6JBMb88iCB2aHi4JIA4_olBCig7BLL-fvnBZ-xFfGoHXIgm3S0ccZR57r4K7H2XxTgZ0GB8fmK6KCSmBELaMJYNfs5k8eylfIyWoJRS2V2g81mz52hpUyGNkH1xH7Vrwqe23wtG1Ij-yqxJg7jxBrJa-axVuFx6_QIFe876pjBsvJe5-cbPvbqzsHsTi0tVJtcuF4cazvlU3otf7t1oYNC46pNRiOC6DdJkczZYDTUQFwCkrwN-GJMX3SzTZLq5aOXlqRlVxpHs683BMXtjnj2kP9bLhBbIz0LBihin79ecUY3RAES_96WVP9GUzNDy5gzgeY4AafwMdiFcXn4DoHHVXX8DPsbGElTAAMR2P4H35JqlF8lVS1DhkgbXilNPPFwuVyfjg7idFVjTWOUvafPfYP8D5fWaA3RwR23TnLOIPMK9Tbx5N1FyXZZ1ZyMGmV1zbntNc4he7WnTuburHnFLnMwupAwGTvIYUw4cLtyH2rIShW5LUHuE_oZRDglPX_jKT4vVj5NkCSudLHgesV8Esn00d0Iy26zZ5cKI4B1tdDGvoqiCZfPHsYN3ibCwtlIev_A=w554-h984-no

1hZ6lWYQKtZAzVG4025N1HSaNB9Nhxspv8yYAYw6B8iVGOrYBxcC_5hP1vR2VyJebd9a4CRMGgvDgpIPZ7wy6ODgofRx3T8Q8OuTARp0krUCfIV-2dG5ceci2hwYhR2GYYbdNnkQjHMC4UEPgwk1-dzjv0LiIGURFBZw1CymfYhLHluQA4HQntzG5nihh6KChYrBQM18JdRJZmBDfUXJ3t78OCPgz2LF4QaLhOXVRDXeU272mAXH8VMtJiYmupJuiV1DIxD3P2ZLD5Rs9FIWpVbgjrrLAu1PiJl4yu-QZsXVrco8ZYDfbMR6ZfpsLly_vcTzw-XGWAAhcW5E5zRayT6p3D5lA9pqHfwI8y-Y5RMYph5-OLhJqkR1pYuGACHdr7XalOaAiCr35Xort6aKaZHM9jbRKbQ2frF2IaK6R1jDdZwfnAwRqzIcFYevUR6i4TCg3vl6Eo-E3Bm0-vLg6HBJrlQb6IrP41QlLGguRKtUhyprLpPk3SoJaEACi26OmtsS8X8MXMdoUnqKvW3M_UwjVDkVjI7jFa9I2qZ4dZG9Skz37CPmiTE-Q8DRzVKaEus22LP6Xr3VE8wfdK59n7h2VgoaAHrfqgcPflZnUwU=w554-h984-no

Åh jag är så glaaaad :love: !

Igår tog Lyxa och min man sin allra sista uppflyttningspinne i HO2 med en tredjeplats av 44 starter, och är nu alltså klara att flytta upp i klass 3 i både hopp och agility :banana: !

23167515_10155235976167582_3052570900886713119_n.jpg

Den där hunden alltså :love: !!! Elitlydnad och två lydnads-SM, elitspår och tre bruks-SM, nu i klass 3 i agility. Snart 8,5 år gammal och i toppform!!

23270128_1518722191551241_3685480607179937812_o.jpg
Stort grattis! Så otroligt duktigt av er båda :D Jag gissar att du lärt dig väldigt mycket tack vare henne? Det måste ju ha krävts en enorm mängd träning för att nå så långt som ni gjort, och i så många olika grenar dessutom!

Stort grattis! Så otroligt duktigt av er båda :D Jag gissar att du lärt dig väldigt mycket tack vare henne? Det måste ju ha krävts en enorm mängd träning för att nå så långt som ni gjort, och i så många olika grenar dessutom!

Tack!

Ja, jag har lärt mig massor, gjort massor och träffat
massa underbara människor tack vare henne :love: .

Och ja, en ansenlig mängd träning, tid, pengar, blod, svett och tårar (plus en extrem mängd skratt :D ) har det allt blivit genom åren. Tur att det är så förbannat kul och att jag är envis som en röd gris och aldrig ger upp när vi stött på klurigheter :D!

Halvdag på klubben med lydnad för Mamma Mu, Jarla och Slyngeln. Mamma Mu tyckte det var urtrist och Jarla tyckte det var asskoj :D
Skägget var hemma och myste med lillhusse som var lite skruttig idag.

Råkade ge mig in i en diskussion om mopsar och deras andning, på Facebook. När en fb-vän lägger upp bild på en mops med nästan icke-existerande nos och säger i princip "en mops är en mops, den här är bra och veterinärer är okunniga", och folk sedan håller med... Jag kan inte låta sådant stå oemotsagt, men räknar väl inte med att de blir speciellt lyckliga åt min ifrågasättande kommentar...

Jg har en sak jag inte kan sluta fundera över.
Min svärmor har 4 frallor, tre tikar varav den ena bara är 8v samt en hane. Hanen är 2,5 år nu och har sedan han var liten varit väldigt "tuff" mot andra hundar och ska flyga på dom och sätta dom på plats. Oavsett ras, storlek, t.om. en tik i höglöp.

Varför? Är det en normalt funtad hund? Ägaren har fått vakta honom mot den nytillkomna valpen då han ska flyga på den med emellanåt.

Min svärmor har 4 frallor, tre tikar varav den ena bara är 8v samt en hane. Hanen är 2,5 år nu och har sedan han var liten varit väldigt "tuff" mot andra hundar och ska flyga på dom och sätta dom på plats. Oavsett ras, storlek, t.om. en tik i höglöp.

Varför? Är det en normalt funtad hund? Ägaren har fått vakta honom mot den nytillkomna valpen då han ska flyga på den med emellanåt.
I min värld är det inte normalt.

Tonto flög på Floki en gång utan anledning. Ett stressbeteende för hans del pga en massa tråkiga situationer på patrullträning med andra hundar. Jag har nu sagt till honom att man inte får flyga på hundar och då gör han det inte. Han blir stressad av att behöva ta egna initiativ när han inte vet vad det är för regler hemma.

Inte normalt i mina ögon.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 571
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 142
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar