Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min kamera hinner inte fokusera när de springer mot mig i full fart. Detta trots objektiv som är anpassat för sportfoto med snabb autofokusmotor. Är nog skit bakom knapparna...

Skulle nog aldrig hinna fokusera om med mitt objektiv som det är zoom på när de kommer i full fart. Däremot kan jag hinna det med mitt 50mm! :)

@AraSlei @Tonto mfl. som är bättre på foto än jag :D jag har funderat på nytt objektiv och min syster tipsade om ett fast 85 mm. Ska jag satsa på det eller ett fast 50 mm? Fotar ju typ bara hundarna :laugh:

Jättetrist! En valp låg fel så resten som var i magen dog. :( Tror att två hanar är övertecknade så chansen för valp blev just betydligt mindre.
Usch :( tiken vi väntade valp efter födde fjorton valpar med bara fyra överlevande så jag vet hur det känns. De hade troligen varit för många i magen och platsen tog slut sista dagarna... vi hade tur att ändå få valp så ge inte upp hoppet :up:

Alltså hon bara mognar mer och mer min lilla pil, både i kropp och knopp. :heart Tänk att hon redan är 2,5 år, känns som om det var igår jag fick hem henne. I samma veva känns det som att hon alltid funnits i mitt liv.
22528975_10209577958793874_4409605651548999519_o.jpg

Nu är hon ju världens vackraste hund oavsett, men jag tycker verkligen om hur hon är byggd :love:

Ugh. Jag måste gå på fotokurs någon gång. Jag har aldrig riktigt lärt mig den här kameran :rofl: Sen verkar det som att jag inte kan få samma korta skärpedjup som jag ser alla andra ha. Jag ställer in på det absolut kortaste, men det blir liksom aldrig lika kort. Vet inte om jag gör något knas eller om det helt enkelt är så att objektivet inte kan få kortare skärpedjup än så.

Aja. Nu ska vi åka iväg och gå på långpromenad :D
Vi får ta en fotopromenad någon dag :) Då kan du även få testa mitt 50/1,4, fast det tror jag iofs att du redan gjort :p

Så avis på er som har hundar som springer så nära att det går att få bild med 50 mm.

Jag känner ganska ofta att jag inte kommer nära nog med 300 mm...
Vilket objektiv + kamera har du nu? Jag hoppas på trevlig rea på black friday och/eller bra mellandagsrea... Har inget som fungerar riktigt bra nu, varken hus eller teleobjektiv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 571
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 142
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar