Så nu har jag lyssnat och är såååå arg!
Jag hoppas verkligen att vissa saker kommer fram i fortsatta program.
Bla så är skrytpellen i ninslaget inte enda Svensk som vunnit VM i IPO. Det finns Svensk vinnare i betydligt mer närtid. VM är inte ens det mästerskap som samlar eliten inom Schäfer längre utan det är RSV och där har flera svenskar dominerat länge.
Hens egen avel är inte unik på nått sätt även om hen har lyckats få fram några elithundar, men det har de flesta brukskennlar, tom lilla vi. Ledmässigt når hen inte ens upp till topp 50. Det är INGEN uppfödare som är avundsjuk på hens roll eller uppfödning
Hen blev dessutom avstängd i 2 år från FM pga turerna runt FMs avstängning där hen ansågs vara den skyldige. Sen har hen också figgurerat mycket flitigt i sociala medier under eget namn, i flickvännens namn och med flera fejkprofiler.
FM ska förvisso göra samma MH som vi övriga numera men de får göra det själv utan översyn av utsänd från SBK.
Hur skulle det se ut om vi började göra MH själva här hemma på våra egna hundar?
Hoppas innerligt att hundarnas hälsoproblem tas upp, hur få hundar som klarar testerna och hur många som kasseras. Jag hoppas också de jämför detta med det arbete vi privata uppfödare gör och lyfter fram hur mycket av sveriges tjänstehundar som faktiskt kommer i från oss.
Och jag hoppas innerligt att de berör de enorma ekonomiska skillnaderna mellan de statliga hundarna och de som de köper in privat.
Hoppas även att deras lilla sidoprojekt i Tyskland lyfts fram, dit de har smitigt för att kunna få in nytt blod när Svenska uppfödare blev utom räckhåll.
Det finns hur mycket som helst i denna härva