Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ugh. Jag måste gå på fotokurs någon gång. Jag har aldrig riktigt lärt mig den här kameran :rofl: Sen verkar det som att jag inte kan få samma korta skärpedjup som jag ser alla andra ha. Jag ställer in på det absolut kortaste, men det blir liksom aldrig lika kort. Vet inte om jag gör något knas eller om det helt enkelt är så att objektivet inte kan få kortare skärpedjup än så.

Aja. Nu ska vi åka iväg och gå på långpromenad :D

Vad har du för utrustning?

Sen verkar det som att jag inte kan få samma korta skärpedjup som jag ser alla andra ha. Jag ställer in på det absolut kortaste, men det blir liksom aldrig lika kor
Det är inte så att bilderna du jämför med även är/kan vara redigerade på ett annorlunda sätt gentemot hur du gör? :)

Tiken som vi står på valpkö efter har valpat, av tio klarade sig tyvärr bara fem. Nu får vi se om det blir en valp över till oss eller ej. Lite smått olidligt!

@Tonto en Nikon D7200 med 18-140mm objektiv. Så inte det mest avancerade objektivet direkt :D

@Killaloe Jo, så kan det ju vara. Mitt program (GIMP, förlorade mitt Photoshop när jag bytte dator) kan inte öka "blur" på ett snyggt sätt :cautious:

Precis som @AraSlei säger så blir det svårt att få till ett kort skärpedjup med just det objektivet. När du zoomar blir det ännu svårare då bländarvärdet blir större när du zoomar in.

Ugh, jag anade det. Får börja spara till ett nytt objektiv... Börjar jag nu kanske jag har råd om tio år. Objektiv är svindyra :rofl:

Kolla på typ Nikkor 50mm 1.8, de brukar ligga bra i pris :) Blir viss zoom om du inte har en fullformatskamera, vill du slippa det får du gå på ett 35mm i stället.
Obs att det är fasta objektiv då. Ska man ha ett med fast bländarvärde och zoom så smiter de snabbt iväg i pris.

Håller med om 50mm f/1.8! Det har jag själv. Köpte väl begagnad (men såg helt orört ut) för ca 1200kr om jag inte minns fel.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 571
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 142
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar