Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Även om jag sällan går så lågt som 1.4 så blir bilderna så mycket bättre än mitt 1.8 av någon anledning. :love:
Bättre byggkvalitet och bättre kvalitet på glasen på 1,4an jämfört med 1,8an. Som skarpast blir bilderna när du fotar med ca bländare 8, fast då blir det ju inte riktigt lika oskarp bakgrund såklart :)

Vilket objektiv + kamera har du nu? Jag hoppas på trevlig rea på black friday och/eller bra mellandagsrea... Har inget som fungerar riktigt bra nu, varken hus eller teleobjektiv.

Canon EOS 7D, och använder oftast Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Är väl inte superdupernöjd med objektivet, men har budgetbegränsningar och måste prioritera tele eftersom mina fotoobjekt oftast är långt bort.

Jag vill också ta en fotopromenad :arghh:

Canon EOS 7D, och använder oftast Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Är väl inte superdupernöjd med objektivet, men har budgetbegränsningar och måste prioritera tele eftersom mina fotoobjekt oftast är långt bort.

Jag vill också ta en fotopromenad :arghh:
Knepigt :/ Egentligen kanske det skulle vara bättre om du hade ett fast 400mm och kanske ett 50/1,8 eller liknande när du fotar valpar eller annat som råkar vara nära? Om inte annat så i slutet av juni nästa år kan jag komma förbi och gå fotopromenad, vi åker nog i princip förbi dig på vägen till och från EM, fast det är ju lite lång tid kvar till dess :p

Första natten i huset avklarad :love:
Hundarna var galna igår när vi släppte in dem, haha. Ladda och Otis nosade över varenda millimeter, Floyd bara sprang omkring :laugh: Natten har gått riktigt fint dock, jag trodde att de skulle vara lite mer stirriga med alla nya ljud, men vi har sovit som grisar hela familjen :)

Första natten i huset avklarad :love:
Hundarna var galna igår när vi släppte in dem, haha. Ladda och Otis nosade över varenda millimeter, Floyd bara sprang omkring :laugh: Natten har gått riktigt fint dock, jag trodde att de skulle vara lite mer stirriga med alla nya ljud, men vi har sovit som grisar hela familjen :)
Så skönt att äntligen kunna flytta in :)

Så skönt att äntligen kunna flytta in :)

Ja, verkligen! Äntligen liksom. Vi har ju varit färdiga med vår del sedan början på september, men så är det ju hantverkarna också :p Tapeter, el och rörmokare tar ju sin lilla tid det också.

Vi snodde ihop en inhägnad igår också, så att vi kan släppa ut hundarna för kvälls- och morgonkiss utan att behöva vaka som hökar också.
Kombinationen mörker + skogstomt + jakthundar kan ju bli väl spännande annars :p nästa år blir det gärdesgård runt hela tomten, men nu har vi något som funkar så länge i alla fall.

Tasstrimmning idag! De började se rätt ovårdade ut. Jag gillar att pyssla med tasstrimmning. Tinja är mindre road. Gör halvhjärtade försök att åla sig ur knät då och då :rofl:
22539761_10209582946158555_8685427431109840206_n.jpg

Det blir en viss skillnad :D Fast det syns inte jättebra, min gamla mobil jag måste använda nu har en HEMSK kamera :cautious:

Nu har Slyngeln varit här i 3 veckor och det här med hans olater har blivit väldigt mycket bättre. Han är riktigt kul att träna med.
Tyvärr så har vi börjat notera att han har en rörelsestörning som kommer bakifrån. Han är ibland lite stel, sitter märkligt och är kort i stegen. Detta har varit väldigt diffust av och till och troligtvis har han gått med detta länge. Han har jävulska lårmuskler och jag misstänker att han har dem för att han avlastar.
Mycket av hans valpiga beteende och oro beror troligtvis på smärta.
Så idag var han till terapeuten som sa att nått fel är det och det är inte muskulärt :cry:
Jag tror det är ryggen eftersom jag är pessimist men det kan även vara knät. Ser vissa likheter med min kusses Hoffe som har ett uselt knä.
Så vi bokade tid direkt för utredning och röntgen nu på fredag.

:turd::turd::turd::turd:

Nu har Slyngeln varit här i 3 veckor och det här med hans olater har blivit väldigt mycket bättre. Han är riktigt kul att träna med.
Tyvärr så har vi börjat notera att han har en rörelsestörning som kommer bakifrån. Han är ibland lite stel, sitter märkligt och är kort i stegen. Detta har varit väldigt diffust av och till och troligtvis har han gått med detta länge. Han har jävulska lårmuskler och jag misstänker att han har dem för att han avlastar.
Mycket av hans valpiga beteende och oro beror troligtvis på smärta.
Så idag var han till terapeuten som sa att nått fel är det och det är inte muskulärt :cry:
Jag tror det är ryggen eftersom jag är pessimist men det kan även vara knät. Ser vissa likheter med min kusses Hoffe som har ett uselt knä.
Så vi bokade tid direkt för utredning och röntgen nu på fredag.

:turd::turd::turd::turd:

Vet ni att terapeuten är inriktad på arbetande hundar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 571
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 142
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 763
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar