Tack! Inser när jag läser på sidan att de är även skaparna av allergenschampot.@Pilot Jag gissar att det är testet som finns en bit ner på sidan här. http://www.medi-tec.se/
Det dök upp reklam för dem i mitt flöde när jag följde en labradoodlegrupp. Eftersom en del av doodlefolket anser att deras hundar är allergivänliga verkade det populärt där. Jag vet dock inte om det finns evidens för det, det verkar ju som om de som köper det får fylla i en "forskningsenkät". Och nu har jag inte läst på ett tag men jag minns att jag tyckte att företagets påståenden om allergier lät lite väl bra.
halv kl
Tycker där är lite för lite forskning publicerat. Schampot visar sig ha endast gjort på 21 st hundar. Det är dessutom inte jämfört hur "allergen"- ren en hund blir på vanligt hundschampo.
Tycker dessutom att testet var dyrt, särskilt om man dessutom ska göra det för att bidra till deras forskning. Drygt 400 kr per test, när man kommit upp i 1200 så kan man få lite olika rabatter efter det. Kan ju vara värt det, eftersom man ska ha hunden flera år. Men står ingenstans om hur tillförlitligt testet är.