Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
De påpekar lite för många gånger att de kämpar mot läkemedelsindustrin för att jag ska vara riktigt glad. :meh:

Håller med, tycker det där är rätt suspekt generellt och har inte så höga förhoppningar på deras produkter... Funkar det är det såklart jättebra - jag är själv allergisk mot hundar, ingen skulle vara gladare än jag om det vore något som gick att fixa! - men känner mig skapligt skeptisk.

In other news, överlevde dagen trots avsaknaden av dator! Blev kanske inte världens bästa föreläsning ändå, men det var i så fall helt mitt eget fel. :p
Monster har i alla fall haft en jättespännande förmiddag, han har slocknat totalt nu! Demohund i en väldigt främmande miljö var nog rätta boten för "var är Mormor?"-sorgen. :up:

Håller med, tycker det där är rätt suspekt generellt och har inte så höga förhoppningar på deras produkter... Funkar det är det såklart jättebra - jag är själv allergisk mot hundar, ingen skulle vara gladare än jag om det vore något som gick att fixa! - men känner mig skapligt skeptisk.

In other news, överlevde dagen trots avsaknaden av dator! Blev kanske inte världens bästa föreläsning ändå, men det var i så fall helt mitt eget fel. :p
Monster har i alla fall haft en jättespännande förmiddag, han har slocknat totalt nu! Demohund i en väldigt främmande miljö var nog rätta boten för "var är Mormor?"-sorgen. :up:
Heja Monster! :love:

Och okej, heja dig också då. :up:

Kallt inatt men strålande sol idag. Äntligen. Hade glömt hur den såg ut. Passade på att klippa klor och borsta hundarna ute på altanen :banana:
Nu sitter jag och funderar om vi ska åka in till stan, kanske gå en promenad med @igbest och besöka djuraffären..eller om jag bara ska vara hemma..O_o

Försökte få med alla 13 hundar på en bild. Gick inte :rofl:
22539952_10155194642808666_4036624073833134702_n.jpg

Sitter och tittar på startlistan inför vår nästa tävling i startklass. Schäfer, schäfer, schäfer, schäfer, malle, malle, BC, malle, BC, BC, au. shepherd, au. shepherd, rottis, boxer, malle... och Lars. :cautious: Ett par shelties, någon pudel samt en mops (!) också. 29 anmälda, blir ett redigt gäng.

Första (och hittills sista, för det gick käpprätt åt skogen) startklassen vi var med i var det faktiskt en mops som vann! Väldigt lydig liten sak som fick en himla massa poäng.

Första (och hittills sista, för det gick käpprätt åt skogen) startklassen vi var med i var det faktiskt en mops som vann! Väldigt lydig liten sak som fick en himla massa poäng.
Jag har också sett lite ovanliga raser vinna i gamla klass 1, bland annat en staffe och en urgammal bostonterrier :rofl: I klassen där BT'n vann var det även en Papillon.

Läste nyss att en person frågade hur hon får sin BC-blandis att sluta valla bilar. Det var tydligen både jobbigt och farligt. :meh::turd:

I dag stack jag, sonen, Mamma Mu och Skägget ut i svampskogen medans sambo tog Jarla och Slyngeln till spårmarkerna. Slyngeln fick dock inget spår. Han är i total vila tills vi vet vad som felas honom.
Räcerråttan Jarla spårar i expressfart men stor intensitet, men hon behöver bromsas en del för spåren går ju liksom inte på tid :grin:

5 kilo kantareller och trattisar fick vi ihop:up:
eNaw8dN.jpg

I dag stack jag, sonen, Mamma Mu och Skägget ut i svampskogen medans sambo tog Jarla och Slyngeln till spårmarkerna. Slyngeln fick dock inget spår. Han är i total vila tills vi vet vad som felas honom.
Räcerråttan Jarla spårar i expressfart men stor intensitet, men hon behöver bromsas en del för spåren går ju liksom inte på tid :grin:

5 kilo kantareller och trattisar fick vi ihop:up:
eNaw8dN.jpg
Mysigt med svampplock :love:

Eller hur?!
Kantarellerna gav jag dock bort till grannen. Vi fick 24 kg förra året och fast vi gav bort massor redan då och har mumsat svsmp sen dess så har vi nästan hälften kvar.
Men det är en lyx med att ha svampmarker runt knuten :)
Verkligen! Tyvärr känner jag knappt igen en vanlig gul kantarell så plocka svamp överlåter jag till kunnigare. :D Svampkurs med hunden kanske vore något:idea:

Eller hur?!
Kantarellerna gav jag dock bort till grannen. Vi fick 24 kg förra året och fast vi gav bort massor redan då och har mumsat svsmp sen dess så har vi nästan hälften kvar.
Men det är en lyx med att ha
jag hittar aldrig svamp och när jag väl gör så blir jag så osäker så jag skiter hellre i dem än att riskera få hem oätbara. Måste skaffa mig en svampkunnig polare känner jag :D

@Millicent och @BobberiBoo ni får komma på svampkurs hos mig nästa höst. Jag plockar allt utom skivlingar och kremlor, de tycker jag är knepiga.

Elitsvampen är murklor men de finns inte här :(
Bokat! :D
Det bästa var ju nu när det växte svamp bland mina björkar i trädgården. Hade ingen aning vad det var så körde över dem med gräsklipparen. Då kommer sambons kollega och säger att det var björksopp och dem kan man äta. Var tydligen jättegoda att steka till kött :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 589
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 142
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 764
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar