Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit och hängt med min bästa vän och hennes 2 månader gamla bebis idag :love:
Åkte därefter till klubben för ett superhärligt pass. Vi körde en del skall och det börjar faktiskt arta sig! Körde även framåtsändande och hon var så duktig. Sen lattjade vi runt med fjärren och läggande under gång samt roliga inkallningar. Väldigt härligt pass :D

Extra billiga valpar! Just nu! Passa på!
22540067_10155197080933666_6063180293346971872_n.jpg
:rofl::rofl::rofl:

"Bortskänkes till sällskap" :D

Idag blev det tokigt mycket att göra på jobbet, så damerna fick vara ensamma mycket mer än vanligt. Som tur var sov de ändå hela tiden, men när vi väl kunde gå ut passade jag på att träna lite rallylydnad, tänkte att de kanske är lite gladare då än om vi bara tog koppelpromenad.

Aysu var inte på humör för att träna idag, men Ebrah däremot. Vilken underbar tok hon är :love: Utförandet av momenten var inte perfekt, vilket var väntat eftersom vi inte tränat på länge, men hon hade en sådan otrolig glädje och entusiasm!

Efter jobbet blev det en till längre rastningsrunda, och innan vi sover ikväll ska det bli ännu en sådan, så har de åtminstone fått röra lite på sig idag. Inte för att de klagar, de sover nöjt i soffan nu, men jag får dåligt samvete... Imorgon ska vi hitta på något roligare :D

Har även skrivit till en som har en syster till Ebrah för att kolla om hon bor i närheten av där EM är nästa år. Jag har för mig att hon gör det och skulle gärna träffa dem. Utöver det sitter jag och tittar på bilder på en jättefin tik som nu är dräktig. Valparna ploppar väl ut nästa vecka och fy så valpsugen jag blir.. Önskar verkligen att jag hade möjlighet, men det är absolut inte ens i närheten av tänkbart nu.

"Perfekt tidig julklapp"

När jag kom med i kenneln och stod inför första kullen så sa jag till sambon att jag skulle sakna de små sötnosarna när de skulle flytta.
Hans svar var: Då har de varit små svin i flera veckor och man är bara glad att få sitt hem och liv tillbaka"

Jag höll inte med. Men så fick vi små kullar och hade nybyggt valprum och box i hundstallet plus stor valphage ute så hemmet blev inte slaktat :)

När jag kom med i kenneln och stod inför första kullen så sa jag till sambon att jag skulle sakna de små sötnosarna när de skulle flytta.
Hans svar var: Då har de varit små svin i flera veckor och man är bara glad att få sitt hem och liv tillbaka"

Jag höll inte med. Men så fick vi små kullar och hade nybyggt valprum och box i hundstallet plus stor valphage ute så hemmet blev inte slaktat :)
Alltså, var för sig är de fantastiska. Men 9 tillsammans, eller för all del som nu ikväll, 7 st, är banne mig inte så smidigt. Speciellt när de verkar sova i skift så att det alltid är minst två som är högaktiva.

Nu har jag fått nog av att morsans granne inte sköter sin hund. Sååå idag ska jag se till att anmäla eländet, samt se till att morsan ringer hyresvärden och klagar.

I skrivande stund skäller den igen. Den skäller i princip dagligen, eftersom den blir stressad av att lämnas ensam. Vi har stått utanför lägenhetsdörren och konstaterat att det är samma hund varje gång, skallet är lätt att känna igen. Grannen däremot, han pratar nu om att det blivit sååå mycket bättre och att han inte lämnar den längre. Vilket är ren och skär lögn eftersom vi märker att inget förändrats, däremot har grannar börjat klaga rejält. Häromdagen när jag mötte honom började han själv prata om hunden och påstod att det jag hörde måste vara någon annan hund, snacka om att vägra ta åt sig :rage:

Dessutom är hunden smällfet, omusklad, får väl knappt gå ut och tja... Den lever inte direkt något lyxliv om vi säger så.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 590
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
889
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 142
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 764
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Snabbtest för Gardia