Och så en till film med figge
Tycker hennes min på slutet när hon får bitstocken är så himla rolig
Tycker hennes min på slutet när hon får bitstocken är så himla rolig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"FICK jag den?? "@Fisherling: "Huh, vad hände?!" på den sista
Fy så tråkigtJarla och Slyngeln har spårat idag. Jarla i expressfart, Slyngeln jättefin. Han har spårat mycket hos ägaren. Hältan är borta och rörelsestörningen bättre. Men inte bra.
Ägaren fattade iaf ett beslut och skrev över honom på mig. Vi hade förberett papperen när jag var och lämnade Iba.
Med Iba går det bra. Hon beskrivs som jämn, mjuk, okomplicerad och neutral. Tror man önskade lite mer umf i henne. Jag vet det finns mer i henne men om det är tillräckligt får visa sig. Hon är ingen driftbomb som Slyngeln så jämför man hundar så är det två totala olikheter.
Sen har vi fattat ett tungt beslut.
Vi släcker vår tiklinje. C-kullen når inte hela vägen mentalt. Vi saknar en del i driften och vill inte gå vidare på Iba av den anledningen.
Hennes moster som en kull var planerad på faller på en annan sak. Sin far.
Han har parat mycket (vi var tidiga på honom) och man har kanske inte varit så noga med vad man upplåtit honom till. Han har lämnat flera riktigt fina kullar, vår är bra..men också en del skit. Hans index är där efter och därmed blev vår tiks förvånadsvärt lågt. Detta gör att det känns svårt att motivera varför man vill avla på henne trots statistiken hon själv kommer ur.
Men sen har vi fått höra ryckten, obs ryckten, om hundar hanen lämnat och det blev spiken i kistan. Vi vill inte riskera att föra vidare nått i vår avel.
Bara där försvann 3 avelshundar för oss
Nu tar vi nya tag. Hoppas stort på inlåningstiken och att Jarla har en framtid för sig i aveln.
Men så otroligt tråkigt! Samtidigt tycker jag att det på något vis känns skönt att läsa om uppfödare som er, som verkligen tar sitt ansvar över aveln, som "vågar" släcka ner en tiklinje när de inte når upp till förväntningarna istället för att försöka reparera allt i all oändlig tid. Jag tycker det är fantastiskt bra gjort, även om det såklart är förbannat pisstråkigt att det ska behövas. Hoppas nu att allt går bra med Jarla och inlåningstiken!Jarla och Slyngeln har spårat idag. Jarla i expressfart, Slyngeln jättefin. Han har spårat mycket hos ägaren. Hältan är borta och rörelsestörningen bättre. Men inte bra.
Ägaren fattade iaf ett beslut och skrev över honom på mig. Vi hade förberett papperen när jag var och lämnade Iba.
Med Iba går det bra. Hon beskrivs som jämn, mjuk, okomplicerad och neutral. Tror man önskade lite mer umf i henne. Jag vet det finns mer i henne men om det är tillräckligt får visa sig. Hon är ingen driftbomb som Slyngeln så jämför man hundar så är det två totala olikheter.
Vi släcker vår tiklinje. C-kullen når inte hela vägen mentalt. Vi saknar en del i driften och vill inte gå vidare på Iba av den anledningen.
Han har parat mycket (vi var tidiga på honom) och man har kanske inte varit så noga med vad man upplåtit honom till. Han har lämnat flera riktigt fina kullar, vår är bra..men också en del skit. Hans index är där efter och därmed blev vår tiks förvånadsvärt lågt. Detta gör att det känns svårt att motivera varför man vill avla på henne trots statistiken hon själv kommer ur.
Men sen har vi fått höra ryckten, obs ryckten, om hundar hanen lämnat och det blev spiken i kistan. Vi vill inte riskera att föra vidare nått i vår avel.
Nu tar vi nya tag. Hoppas stort på inlåningstiken och att Jarla har en framtid för sig i aveln.
Jag (och garanterat mååånga andra) tävlande hundägare tycker i alla fall att det är helt fantastiskt att det finns folk som offrar sina lediga dagar åt att ordna tävlingar för andra! Hur är det, får du tävla själv under dagen när du är funktionär?Varför sysslar jag inte med vandrande pinnar istället mvh mkt trött tävlingssekreterare som har rallytävlingar hela dagen och svårt att finna meningen med livet i denna arla morgonstund en söndag...
Jarla och Slyngeln har spårat idag. Jarla i expressfart, Slyngeln jättefin. Han har spårat mycket hos ägaren. Hältan är borta och rörelsestörningen bättre. Men inte bra.
Varför sysslar jag inte med vandrande pinnar istället mvh mkt trött tävlingssekreterare som har rallytävlingar hela dagen och svårt att finna meningen med livet i denna arla morgonstund en söndag...
Jag (och garanterat mååånga andra) tävlande hundägare tycker i alla fall att det är helt fantastiskt att det finns folk som offrar sina lediga dagar åt att ordna tävlingar för andra! Hur är det, får du tävla själv under dagen när du är funktionär?
Håller helt med du idag
Är TL på klubbens appellspårtävling och på min lott föll spårläggning. Väldigt trevligt, om det inte vore för att det spöregnar Känns inte som att alla kläder i världen kommer hålla mej varm idag..
Så himla tungt beslut, men verkligen all heder åt er för att ni fattar det. Då blir det ingen kull nu i höst heller alltså?
Äh så mycket pengar som hen (alla) tjänar på sin avel är det väl ändå standard att byta badrum varje årDu har iaf kaklet kvar.
Vår fd granne födde upp en Schäferkull i sitt ena badrum. De förstörde badrummet helt
Det får man, men inte den klass man själv tjänstgör i.Jag (och garanterat mååånga andra) tävlande hundägare tycker i alla fall att det är helt fantastiskt att det finns folk som offrar sina lediga dagar åt att ordna tävlingar för andra! Hur är det, får du tävla själv under dagen när du är funktionär?