Känslan när man hittar en planerad kull som på pappret ser kanon ut men vet att det inte funkar att ta valp nästa år. Antagligen. Med största sannolikhet. GAH! Varför finns inte föräldraledighet för valpar
Tollare?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känslan när man hittar en planerad kull som på pappret ser kanon ut men vet att det inte funkar att ta valp nästa år. Antagligen. Med största sannolikhet. GAH! Varför finns inte föräldraledighet för valpar
Tollare?
Hehe ja....
Vilka, vilka??
Digby igen Fan, blir bitter nu haha
Hahaha! Men den kullen har jag koll på. Hängde med dem på en tollingjaktprov här nyligen. Fick träffa både tiken de planerar para, hennes kullbror och även mor. Hanen är anonym för min del men har hört bra saker om honom.
Nu hjälper du inte till!!
Jag kan fortsätta på vår tidigare pm-konvo om du vill
Ja tack
Jag har biltränat lite valpar idag. Stoppade in alla sex valparna i den jättestora tygburen och så de sex vuxna lösa i skåpet och körde 4 km till en bra promenadskog. Det är en rätt speciell (och koncetrationskrävande) upplevelse att gå med 12 bordercollies lösa i skogen Valparna är ju fortfarande nästan löjligt följsamma och bortsett från Tidus som är en aning med självständig än de andra så höll de sig bara ett par meter från mig hela tiden. Gott om tillfällen att "hitta" godis i mossan, träna på kriteriet att ha rumpan i backen och inte sträcka sig efter godishanden, belöna inkallningar och så vidare.
Makalöst smarta små ungar, som plockar upp kriterierna snabbt trots att jag kör med mina fem + dagisvalpen samtidigt. Nu kommer de och sätter sig som små ljus framför fötterna och tar ögonkontakt, sitter kvar när jag försöker locka loss dem och tar bara godisen om jag säger namnet först. Åtta pass a 30 sek har vi hunnit med. I love border collies! Nu återstår bara att få dem att ge fan i att äta upp bia-bädden och hörnet på min soffa så är de nästan bekväma att ha
heartIdag har mamma-hund Polly fått somna in. Känns förjävligt rent ut sagt, men nu slipper hon ha ont mer. och slipper vara frustrerad över att hon inte kan springa längre pga sin dumma bogled
Idag har mamma-hund Polly fått somna in. Känns förjävligt rent ut sagt, men nu slipper hon ha ont mer. och slipper vara frustrerad över att hon inte kan springa längre pga sin dumma bogled
Idag har mamma-hund Polly fått somna in. Känns förjävligt rent ut sagt, men nu slipper hon ha ont mer. och slipper vara frustrerad över att hon inte kan springa längre pga sin dumma bogled
Å va sorligt . Fina Polly heartIdag har mamma-hund Polly fått somna in. Känns förjävligt rent ut sagt, men nu slipper hon ha ont mer. och slipper vara frustrerad över att hon inte kan springa längre pga sin dumma bogled