Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har vi varit på jaktträning. Tinja ÄLSKAR verkligen jaktträningen. Man får några fina kyssar i handen när man ska rikta upp henne :rofl: Och idag tacklade hon mig rejält när jag kallade in henne för omskick!
"HEJ MATTE BLI MIN BROMSKLOSS!!"
Benji fick också några skick. Mest för att träna på Tinjas egen stadga att stanna kvar lös även när jag skickar en annan hund. Benji var så nöjd så! Noll samarbetsvilja och gör PRECIS som han vill men whatever :angel: Har gett upp med att han ska vara duktig och göra rätt. Han får bara ha roligt :D Speciellt med tanke på hans artros och att vi inte vet hur länge vi kommer få ha honom med oss :heart

Nu leker de för fullt här inne och gissar att de kommer däcka totalt inom tio minuter :p

EDIT: Det tog två minuter :rofl:

Senast ändrad:
Jag har biltränat lite valpar idag. Stoppade in alla sex valparna i den jättestora tygburen och så de sex vuxna lösa i skåpet och körde 4 km till en bra promenadskog. Det är en rätt speciell (och koncetrationskrävande) upplevelse att gå med 12 bordercollies lösa i skogen :D Valparna är ju fortfarande nästan löjligt följsamma och bortsett från Tidus som är en aning med självständig än de andra så höll de sig bara ett par meter från mig hela tiden. Gott om tillfällen att "hitta" godis i mossan, träna på kriteriet att ha rumpan i backen och inte sträcka sig efter godishanden, belöna inkallningar och så vidare.

Makalöst smarta små ungar, som plockar upp kriterierna snabbt trots att jag kör med mina fem + dagisvalpen samtidigt. Nu kommer de och sätter sig som små ljus framför fötterna och tar ögonkontakt, sitter kvar när jag försöker locka loss dem och tar bara godisen om jag säger namnet först. Åtta pass a 30 sek har vi hunnit med. I love border collies! :love: Nu återstår bara att få dem att ge fan i att äta upp bia-bädden och hörnet på min soffa så är de nästan bekväma att ha ;)

Jag har biltränat lite valpar idag. Stoppade in alla sex valparna i den jättestora tygburen och så de sex vuxna lösa i skåpet och körde 4 km till en bra promenadskog. Det är en rätt speciell (och koncetrationskrävande) upplevelse att gå med 12 bordercollies lösa i skogen :D Valparna är ju fortfarande nästan löjligt följsamma och bortsett från Tidus som är en aning med självständig än de andra så höll de sig bara ett par meter från mig hela tiden. Gott om tillfällen att "hitta" godis i mossan, träna på kriteriet att ha rumpan i backen och inte sträcka sig efter godishanden, belöna inkallningar och så vidare.

Makalöst smarta små ungar, som plockar upp kriterierna snabbt trots att jag kör med mina fem + dagisvalpen samtidigt. Nu kommer de och sätter sig som små ljus framför fötterna och tar ögonkontakt, sitter kvar när jag försöker locka loss dem och tar bara godisen om jag säger namnet först. Åtta pass a 30 sek har vi hunnit med. I love border collies! :love: Nu återstår bara att få dem att ge fan i att äta upp bia-bädden och hörnet på min soffa så är de nästan bekväma att ha ;)
1065__92238.1477500499.jpg
:laugh:

Idag har mamma-hund Polly fått somna in. Känns förjävligt rent ut sagt, men nu slipper hon ha ont mer. och slipper vara frustrerad över att hon inte kan springa längre pga sin dumma bogled :heart
img_0101-version-2.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 592
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
889
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 142
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 764
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar