Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helt kär i denna kille :heart Valp passar inte alls in i mitt liv just för tillfället annars hade han fått flytta in bums! :love:
arKew8t.jpg

ZrXbywm.jpg

Valp passar alltid in i livet! ;)

Det är livet som inte passar in i valp. (Do I even make sense :o)

Ladda löper sedan en dryg vecka tillbaks, men jag tror att hon började tidigare än vad vi upptäckte det.. Hon brukar alltid blöda mycket och vara lätt att upptäcka löpet på, men det kan ju varit annat denna gången. Hon är redan rätt tjänstvillig och jag tycker att hon visar tendenser till att vika undan svansen när grabbarna kommer nära :cautious: Sedan ett par dagar har hon alltså förbud mot manligt sällskap.

Men det roliga - Floyd har börjat vakta henne! Min snälla lilla labrador som aldrig lyft läppen åt ett levande väsen har börjat morra mot Otis när han kommer nära, och Otis är helt paff :D Häromnatten sov Floyd utanför dörren till rummet där Ladda var instängd. Han sov alltså inte i sängen, på mig, som han alltid gör annars. Knäppskalle, hormonerna tar över hans lilla hjärna :p
Så, sedan igår bor Ladda hos mamma och pappa. Lugnet har återställt sig.

Höstpremiär för inomhushall igår, jag hatar att träna inomhus :p ! Dock är det gött att slippa tänka på mörker, lera, regn och stormvindarna. Kort lydnadspass och kort bitpass :) .

Sen när jag kom hem blev det styrketräning för aussiesarna i hundhuset med situp (sitt fint), stepup, cavaletti både framåt och påbörjade backande, och till sist ett skrittpass på löpbandet.

Man ska verkligen inte förakta de små, enkla övningarna som ex sitta fint, vad det gör mycket för bålstyrkan och coremuskulaturen :up: ! Och så är det ju rätt gölligt :love:

22687982_1508140765942717_7970088535832726146_n.jpg

22688725_1508140779276049_1456106530888709080_n.jpg

Jag vet inte om Tinja börjat lagra för vintern eller något :cautious: Jag har minskat matmängden men ändå lägger hon på sig. Lite väl plufsig nu.

Förhoppningsvis lättar stormen här så vi kan gå ut på långpromenad senare idag utan att bli blöta inpå skinnet :p

Jag är djävulskt dålig på både siffror och tid, jag vet det, men ibland blir det en överraskning ändå! Jag behöver 200h erfarenhet av "problemhundsträning" (som instruktör, inte min egen hund - där kan vi snacka timmar :laugh:) och tyckte det lät jättemycket, men tänkte jag börjar fylla i loggen så jag kan uppskatta ungefär när jag kanske kan nå dit i alla fall... 200h? Inte alls mycket. :o

Så ritsch-ratsch-filibombombom var den loggen (över)full, plötsligt kom den milstolpen väldigt mycket närmare. Dags att omvärdera kalendern några månader framåt...

Men jag känner av höstmörkret! Jag vill inte göra något, det är kallt, mörkt och blött och ingenting känns roligt att göra med Monster. Jag vet inte riktigt hur jag ska få ordning på det, allt tar emot. Jag vill inte gå promenader, jag vill inte köra lydnad, jag vill inte träna rally, nw/sps är ett nödvändigt ont, fysträningen är ett elände, inte ens freestyle är kul. Skit! Det är så synd om honom, jag måste rycka upp mig. :down:

Klockan är 10:16, det är en onsdag, det ösregnar ute... och allt jag gjort idag är att rasta hundarna till morsan (ca 1km promenad) för att sedan parkera oss i soffan :D Och jag har sovit inatt! Känner hur det äntligen finns lite energi i kroppen och klurar nu på hur resten av dagen ska vara.

Aysu har gått i ide. Hon ligger helt osynlig under en filt och tänker nog inte komma fram förrän det blir dags att äta igen. Ebrah sover på en filt, inte heller hon sugen på att göra något. Väldigt lugnt och skönt med andra ord.

Idag ska klorna klippas och så funderar jag på om de ska få ett varsitt bad senare idag... Idag eller imorgon ska det bli av.

Jag fick svar från uppfödaren tillslut :D Det lät väldigt positivt, så nu ska jag gräva ner mig lite mer i deras hundar och försöka ordna till ett besök så småningom. Kom på att jag nog faktiskt aldrig träffat en schnauzer :angel: Dvärgar och riesens har jag umgåtts med, men aldrig schnauzer.

Beklagar @russinbulle :cry:

Jag är djävulskt dålig på både siffror och tid, jag vet det, men ibland blir det en överraskning ändå! Jag behöver 200h erfarenhet av "problemhundsträning" (som instruktör, inte min egen hund - där kan vi snacka timmar :laugh:) och tyckte det lät jättemycket, men tänkte jag börjar fylla i loggen så jag kan uppskatta ungefär när jag kanske kan nå dit i alla fall... 200h? Inte alls mycket. :o

Så ritsch-ratsch-filibombombom var den loggen (över)full, plötsligt kom den milstolpen väldigt mycket närmare. Dags att omvärdera kalendern några månader framåt...

Men jag känner av höstmörkret! Jag vill inte göra något, det är kallt, mörkt och blött och ingenting känns roligt att göra med Monster. Jag vet inte riktigt hur jag ska få ordning på det, allt tar emot. Jag vill inte gå promenader, jag vill inte köra lydnad, jag vill inte träna rally, nw/sps är ett nödvändigt ont, fysträningen är ett elände, inte ens freestyle är kul. Skit! Det är så synd om honom, jag måste rycka upp mig. :down:
Jag kan posta ett minimonster åt dig? ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 596
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
889
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 142
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 764
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar