Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var tydligen inte tillräckligt blött att vara ute i regnet :cautious:
De fick sig varsin mag-och-ben-dusch :D Tinja ser alltid så muppig ut när hon är blöt :rofl:
22688786_10209625909152603_1303411839427290736_n.jpg

Vi har fått snö. Hundarna galna. :love: dessvärre sommardäck på bägge bilarna varav den ena står på domkraften för vi har lämnat in däcket med punka, så kan inte byta på den andra. Men snön brukar ju inte ligga kvar så länge så den försvinner nog..

Vi har fått snö. Hundarna galna. :love: dessvärre sommardäck på bägge bilarna varav den ena står på domkraften för vi har lämnat in däcket med punka, så kan inte byta på den andra. Men snön brukar ju inte ligga kvar så länge så den försvinner nog..
Lyllos.
Vi har bara mörker, regn och kletlera :rage:

Har varit ute med Tinja, som lyckades med konsten att äta ETT grässtrå och direkt sätta det i halsen. Hon hulkade rejält, kräktes up lite slem, fick äta lite torrfoder och så verkade det ge med sig. Sen började hon harkla sig igen när vi kommit hem. Sådär man gör om man försöker få upp något ur halsen. Lite fnys, inåtfnys och halvhostningar då och då.
Jag har känt efter så långt ner jag kan (alltså, hon är ju helt otrolig, försökte inte backa undan alls :eek: Bara stod och lät mig gräva i halsen. kan inte ha varit skönt.) men jag kan inte känna något och kan inte heller se något.
Nu har hon inte harklat på iallafall 10 minuter.

Kan bara tänka mig hur irriterande det måste vara att ha ett grässtrå i halsen. :yuck: Hoppas det har åkt ner!

Ännu en goldentik kastrerad för pyo. Hon har varit lite oinspirerad i träningen, men inte värre än att hon fixade ett 1:a-pris i klass 1 med hyfsad marginal. Tänkte att vi tränar rallymoment i stället ett tag, men så matstrejkade hon plötsligt en morgon ett par dar efter tävlingen. Hon hade varit riktigt dålig i magen ett tag innan, så jag var orolig att hon hade något i tarmen.

Fick tid hos vet dagen därpå, och hon blev verkligen genomgången från nos till svans. Det enda som hittades var att livmodern inte såg helt normal ut, men med tanke på att det bara var två veckor efter löp var det visserligen inte helt normalt men rätt tveksamt om försäkringsbolaget skulle ersätta. Så vi bokade tid för nytt UL två veckor senare och skulle hålla järnkoll på henne. Fick även dietfoder som hon faktiskt åt direkt.

Efter en vecka ringde man och sa att Folksam gått med på operation, men att de själva inte hade någon tid på ett par veckor, utan tyckte jag skulle ringa runt och se om ingen annan kunde operera tidigare. Hade tur och fick tid igår på första kliniken jah ringde till.

Mot alla odds blev inte Nike akut dålig sent på kvällen i helgen, utan en till synes pigg och frisk hund lämnades för operation. Tydligen var det mest ena kanten som var inflammerad och det var bara lite var i livmodern. Hela kvällen igår var hon rejält groggy, frös och ville vara nära hela tiden. Idag har hon ätit och kissat, sedan har vi sovit hela förmiddagen. Såret ser jättefint ut, och det är mycket mindre än väntat. När vår springer opererades akut för sådär 25 år sedan hade hon ett långt sår på hela magen, det här är inte många cm. Men det är klart att när det inte är svullet och massor av var går det att få ut det som ska ut genom ett mindre hål.

Dessutom är det fantastiskt att kunna skippa tratten och ha på en body i stället.

Jag har varit ute en typ 7km runda med Ammo, delar av rundan är rätt lerig nu så det suger rätt bra i benen.
Ammo passade på att köra vattentrask i den översvämmade ån och stöta upp fasan.

Jag har tyckt att Ammo verkat lite skum den sista veckan, inte riktigt varit 100% men inte kunnat sätta fingret på det. Småsaker som att han inte sprungit riktigt lika mycket på promenaderna o så - men idag var det full rulle igen :D:D Så nu är mattehjärtat helt lugnt igen ;)
Ammo leker just nu med sin högst älskade pipboll men lär väl däcka snart :laugh: Jag hoppas det iaf - för den där bollen är rätt störig att lyssna på någon längre stund :grin::nailbiting:

Tinja har fortsatt harkla sig då och då under dagen. Ringde veterinären för att kolla vad jag kan göra, fick råd att ge knäckebröd. Hon som redan är lite plufsig :rofl: Aja. Sen hon fick knäckebröd så har hon inte harklat sig. Förhoppningsvis åkte grässtrået ner :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 596
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 142
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 764
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve